+ Svar på diskusjon
Side 1 av 4
1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 80

Diskusjon: skravla går 10-16. oktober

  1. #1

    skravla går 10-16. oktober



    God mandag!
    I dag skal vi gå tur m barselgruppa. Håper bare været holder sg bra. Har regna i over en måned her...utrolig slitsomt!

    Nå ligger nurket og slapper av på brystet mitt etter et godt måltid. Skal prøve å sove litt mer, trøtt etter to matøkter i natt.
    Håper alle får en fin dag!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  2.  
  3. #2
    Juniormedlem
    Rykte
    LineB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Siggerud
    Meldinger
    20

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God morgen ja. Selv om jeg fikk 5,5 timer på øyet i natt, i senga og ikke sofaen så er jeg fortsatt trøtt trøtt trøtt!
    Lillemann ligger i bagen sin og lager lyder og promper og er søt
    Idag er det ikke stort på agendaen, ser ut som en tidlig vinterdag ute *liker IKKE* når vi la oss i går var det +1 ute bare.
    Har endelig fått fyr i peisen så nå godter bikkja seg også foran peisen

    Nå skal jeg løpe i dusjen før Mads`ern våkner

  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lucie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    2,283

    Re: Sv: skravla går 10-16. oktober

    Morn! Her spises det frokost. Storebror er levert i bhg, og lillebror ligger nå i vogga si og smokkesover. Er ikke mye varmt ute lenger nei, tråkiga grejor.. Syns sommeren i år var pill råtten. Hvert fall for oss søringer.
    Har en april ´05 snuppe, en prins født 31.08.09 og en prins født 06.09.11

  5. #4
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God morgen!

    Kos dere på tur i dag Lillesilje, det er så kos med disse barselgruppene. Håper været blir bedre, det har vært helt tragisk i det siste.

    Jeg er sykt trøtt. Her er det frem med puppen hver 3. time døgnet rundt. I går hadde lillegutt veldig vondt i magen. Så stakkaren gråt utrøstelig i flere timer. Storebror er syk igjen med over 39 i feber, så i dag må jeg finne frem super kreftene mine.

    Håper alle får en fin dag.
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

  6. #5
    Medlem
    Rykte
    Jon Blund sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Asker
    Meldinger
    77

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God Morgen!

    Håper du får en fin tur med barselgruppen lillesilje.

    Håper du finner superkreftene Ingi, sånt er bare slitsomt altså. Håper storebror kommer seg raskt.

    Trøtte mammaer ja.. det høres kjent ut...

    I dag er det avreise dag for oss. Drar med Kielfergen kl 14 fra Oslo. To uker ferie!!! Blir deilig med noen dager sammen hvor vi bare skal kose oss og gjøre det vi har lyst til. Leke og kose oss, kikke litt, shoppe litt, nyte god mat!!! Også får mannen stå for det meste av vinsmakingen

    Kommer sterkere tilbake om to uker jeg damer! Og da er jeg gjerne med på barseltreff i Oslo
    - 2004
    - 2009
    - september 2011

  7. #6
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God tur på ferie, Jon Blund!

    Tusen takk for alle svar ang påkledning i vogna. Vi har hatt vår første trilletur i dag, og det var en ubetinget suksess! Lillegutt var helt krakilsk da vi kledte på og la ham i vogna, og mamman tenkte sitt om hvordan dette ville arte seg. Men så fort vi kom i farta og han hørte motordur, sirener osv langs Ring 2 var han dypt i Drømmeland. Snakk om urban baby! Gikk innom Nøstebarn og handlet litt mer ull, bla votter, som vi manglet. En helt annen affære var mammans form, den var jommen ikke god! 45 min langsom gange og jeg kjente det i både bekken, sting og kroppen generelt. Ble litt deppa av det, merker jeg - men det er jo bare en ting å gjøre, her må det opptrening til! Er jo bare 8 dager siden fødsel, så kan vel ikke forvente allverden av meg selv...

  8. #7

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    :

    LilleSilje: håper du har hatt en fin trilletur m barselgruppen! Jeg får ikke hilst min før ut i desember en gang!

    Jon Blond: God tur!! *misunnelig*

    Ingi11: God bedring til både storebror og minsten!

    -----
    Da er lillegull klistret til puppen, mens mor spiser middag Idag badet vi judoboy for fjerde gangen, han hater alt som heter stell, påkledning, mens bading er det aller aller verste, haha! Han blir heelt hysterisk, sparker og slår, stakar

    Min kjære skal tilbake i jobb imorgen, savner han allerede. Spurte meg nettopp Hvor mye overlappende permisjon vi kommer til å ha, siden han har storkost seg i vår lille nye kaoset

  9. #8
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    lillesilje: var det gøy med barselgruppa?
    lineb: kos med fyr i peisen! men ikke så gøy med så kaldt vær allerede nå!
    ingi: hurra for super-mammaer!! god bedring til begge to!
    jon blund: så deilig med ferie da! Kooooos deg kjempemasse
    whiskers: jeg merker det også i bekken når jeg går med vogna! Ikke hadde jeg noen særlige bekkenproblemer før heller....får bare ta det veeeldig med ro i starten!
    SJ: hehehe han er det motsatte av snuppa. Ho digger vannet, og har ingen store problemer med kles- og bleieskift...av og til blir ho litt sint, men det er gjerne hvis ho skal ha mat. Skal se han kommer til å digge det etter hvert! Spennende med din første dag alene! Kjenner til den følelsen altså. Jeg gråt lit første dagen sambo var på jobb. Savna han så! Og gråt enda mere da han ringte meg i lunsjen og sa at han fikk en uke til! (Han var bare hjemme én uke før han begynte å jobbe pga en feil de hadde gjort på jobben, men han fikk heldigvis den 2. uka da)
    ____________

    Nå er det snart leggetid her i heimet. Lillesnupp ligge og sover, men regner med ho våkner for litt "kvelds" her snart, så da tar vi og legger oss. Har vært oppe på universitetet idag og hatt lunsj med ei venninne. Trilla da med vogna begge veier (ca 3 km hver vei). Fikk tidenes gnagsår!!! Blir spennende å ta på meg sko igjen imorra og gå til byen for 6 ukerskontrollene våre

  10. #9
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Gooood morgen! Oppe så sent igår at jeg skrev sist, og oppe så tidlig idag at jeg skriver først Jaja da får det være 2 innlegg på rad fra meg. Pakker stellveska og gjør meg klar for 6 ukerskontrollene våre. Jeg og snuppa har nemlig på samme dag. Spennende å se vektoppgang og om jeg blir klarert for det ene og det andre. Spesielt spent på "det andre" hehehe

  11. #10

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God morgen!

    kiikii: lykke til på kontrollene i dag! Vi skal også det. Blir moro å se om han har lagt på seg fint Håper du får grønt lys for "det andre"
    sj: badingen vil bli bedre. Her var det også en kamp i begynnelsen, men nå eeeelsker han det! men på og avkledning er fremdeles like pyton

    Da skal jeg bare spise frokost, mate nurket og kle på oss. Har begynt å bli kaldt her så nå er det skinnpose. Han koooser seg i den Jeg stiller i regnbukse og regnjakke og tursko...regner fortsatt

    Turen med barselgruppa i går var kjempekos! Utrolig moro å bli kjent med noen i samme situasjon slik at man kan prate bleier, pupp, prevensjon etc uten at folk mister interessen Så vi har allerede planlagt ny tur, med innlagt caféstopp samt trilletur til byen. Gleder meg!

    Da får dere alle ha en strålende dag!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  12. #11

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    KiiKii: til idag søta, håper du blir klarert til litt mohaha

    LilleSilje: så utrolig kjekt med barselgruppe, digg å snakke om babyting og få FULL FORSTÅELSE

    ----

    I SJ-huset er vi igang med dagens tredje mating, hellou økedøgn Håper han klarer å sovne i par timer nå siden mor er trøtteli trøtt!

    Planen for idag er kos med lillegull, besøk av svigermor, trilletur og litt kjernemuskulatur trening.

    Forresten hva skal dere ha til middag? Er helt tom for ideer..

    Ha n fin dag søtiser

  13. #12
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God morgan!

    Her går det I regnbyger som er heftige. Tror det er mer trykk i regnet enn det er i dusjen.

    Kiikii: lykke til på kontrollene. Jeg skulle også vært på kontroll, men må vente to uker til..
    Lillesilje: kos dere på tur.

    Her er det fremdeles sykt, med høy feber. Mini har sovet utrolig i natt så jeg har vel hatt 3 gode timer med søvn. Det minker på super kreftene. Vi kan ikke finne på så mye med sjuklingen, så jeg får forberede meg på en lang dag.

    Ha en fin dag alle sammen
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

  14. #13
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God morgen damer!

    Kiikii: Lykke til m kontroller og klareringer!

    Lillesilje: Så hyggelig at du liker barselgruppa di! Gleder meg til å treffe min. Lykke til på kontroll du også.

    Ingi: Stakkars deg, hørtes slitsomt ut. God bedring til familien!

    SJ: Økedøgn ja, føler vi har hatt det siden fødsel. Håper på mer søvn for deg ila dagen!

    Eskil holdt det gående fra kl 18 til 01 i går kveld, og da var mamma'n litt
    frynsete. Men så fikk vi igjen for strevet da han sov til 4, kort amming,
    sov igjen til halv ni! Så nå har vi en lang og god frokost ved
    puppene her, vel fortjent!

    I dag tenker vi å gjenta gårsdagens suksess i vogna. I dag går trilleturen
    til den lokale fiskebutikken for å kjøpe fiskekaker (det skal vi ha til
    middag, SJ - godt & gammeldags!) Ellers bare kose oss inne.

  15. #14

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Helleu ladies!!! I dag har snuppelure trøtting-dag, bare sover og sover, og sovner midt inni første pupp hver gang jeg vekker henne for mat. Deilig det da, men vil jo gjerne at hun skal spise og spise, hun er jo fremdeles en liten sylfide, ingen valker her i gården...

    I dag har vi dåpssamtale i kirken, så skal jeg gå en tur i skogen på grusvei med nistemat og termos. Digg, og sola skinner!

    Ha en fabelaktig dag damer!!!
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  16. #15

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Hei igjen,

    Tilbake fra kontroll med junior. Alt stod bra til. Han sjarmerte til og med helsesøster med et stort smil så hu smelta helt det er godgutten sin det!
    Ble så glad over at vekt, motorikk og kropp var slik det skulle være Så nå skal jeg feire med å lage en stor porsjon cookies!

    Sj: tja...vi sliter med middager vi også..men i uka her blir det nachos, fiskeboller, kylling i kokosmelk med currypasta, og pannekaker.
    ingi: håper lillenurk snart blir frisk! god bedring!
    whiskers: jøss 7 timers våkentid! det var lenge, skjønner du var litt frynsete da ja godt at du fikk sove etterpå i allefall!
    tårnfrid: her har det også vært dager hvor han bare sover og sover...må skifte bleie i mellom puppingen for at han skal våkne.. men de har vel behov for slike dager, på samme måte som de har behov for dager med mat mat mat

    Senere i dag skal vi på besøk til ei verpesyk venninne. Kanskje vi klarer å smitte henne

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  17. #16
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    grattis med flott koontroll lillesilje!! Blir det mine cookies? hehe

    Ståa er likt her alt er superduper med snuppa mi nå holder ho på å sovne her, men klarer fremdeles å gi mamma en meeegafis/bæsj samtidig

  18. #17

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Sitat Opprinnelig postet av kiikii22 Vis post
    grattis med flott koontroll lillesilje!! Blir det mine cookies? hehe

    Ståa er likt her alt er superduper med snuppa mi nå holder ho på å sovne her, men klarer fremdeles å gi mamma en meeegafis/bæsj samtidig
    Jepp, men uten nøtter love it, og de ble pørfekt!!!
    gratulerer med kontrollen du å! supert altså!!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  19. #18
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    takk! Spørs om ikke jeg må bake ett eller annet for å feire

  20. #19
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    22

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    For en dag! Lillemann hadde ikke bæsjet på to døgn da det omsider kom en skikkelig bleie i 20-tiden i kveld. Flaskebarn har som regel minst en bæsjebleie om dagen, så han har hatt så vondt, så vondt. Tror knapt han har vært våken uten å gråte i dag, utrolig slitsomt for både han og meg. Jeg jublet da det endelig var noe i bleien, så lettet var jeg.

    Var på seksukerskontroll i går, og det gikk bra! Har lagt på seg nesten 1,3 kg siden fødsel..! Han har fortsatt trøbbel med nakken, og har helt klart en veldig sterk preferanse mot høyre, så vi fortsetter timer hos manuellterapeuten. I følge han skal ikke "nakkebarn" ligge på magen, så nakkemusklene hans er ikke mye å skryte av enda, men det får komme når det kommer. Ellers fikk vi bekreftet at et rosa merke han har på innsiden av albuen sannsynligvis ikke kommer til å forsvinne, men det er ikke sjenerende verken i farge, størrelse eller plassering, så vi ser bare på det som et fint særtrekk.

  21. #20
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Ja, da sitter jeg her med puppen ute, og det har jeg gjort mer eller mindre sammenhengende siden kl 18. Håper vi blir belønnet med nok en drømmenatt etter denne innsatsen, er helt utrolig at ikke Eskil er dødstrøtt etter så mange timer! I morgen kommer helsesøster på hjemmebesøk, så det hadde jo vært ok med litt søvn så jeg henger sånn noenlunde sammen (for ikke å snakke om brystvortene, som virkelig har fått kjørt seg i kveld). Eskil er et englebarn om natten, snill på dagtid men relativt krevende foreløpig om kvelden. Men nå er han jo bare 9 dager gammel, stakkar, mye kan jo endre seg på kort tid. Fikk han til å ta smokk i et par minutter i kveld, håper vi kan utvide smokkbruken etterhvert.

    Håper alle andre sover søtt!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 4
    1 2 3 4 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Uke 20 skravla går!
      Av aja i forum Aleneforeldre
      Svar: 15
      Siste melding: 20-05-2011, 10:28
    2. La skravla gå tråd uke 13
      Av Sølva i forum Aleneforeldre
      Svar: 6
      Siste melding: 08-04-2011, 10:58
    3. La skravla gå i uke 33 :)
      Av Tullhøna i forum Juni
      Svar: 67
      Siste melding: 23-08-2010, 09:19
    4. Skravla går i uke 12!
      Av Mammanova i forum November
      Svar: 62
      Siste melding: 28-03-2010, 23:17
    5. Uke 47, la skravla gå
      Av [Mon] i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 68
      Siste melding: 24-11-2007, 12:51

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine