+ Svar på diskusjon
Side 2 av 4
FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 80

Diskusjon: skravla går 10-16. oktober

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    22

Sv: skravla går 10-16. oktober

Tid for nattens første mating, trøøtt..!

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    20

Her også! Og skikkelig trøtt Kjære har tatt alle nattbleiene frem til i går, men nå som han har begynt på jobb igjen må jeg ta de. Merker forskjell på det gitt! Nå slokna frøkna. Natta!

Her er vi igang med nattens andre økt

Her har d vært ammetreff i natt
    Akkurat gitt nurket mat så nå satser vi på en time eller tre til på øyet. Kjempetrøtt!!
    Han sovna 22.30 i går, våkna 03.30 for mat. J var overlykkelig over at han sov så lenge. Men da holdt han d gående en stund for han ble plutselig illsint på puppen

I dag er d barseltreff på helsestasjonen, koselig. Ellers ingen planer.

Har dere søkt barnehage plass? Gjorde d i går j, greit alt som kan hakes av

Ha en fin dag!!

Mamma til lille Daniel 28.08.11

God morgen søtiser, håper mine fine damer har fått iallefall litt søvn!

Audrey: vel overstått kontroll!! Ser vi sliter m samme problemet, lillemann snur hodet til høyresiden sin HELE TIDEN. Det jeg gjør r å snu hele kroppen hans på venstre siden når han sover utover dagen, ja han liker det ikke, men må venne seg til den siden også.

LilleSilje: hurra for 6 timers sammenhengende søvn!

-------

Huff og huff, igår ettermiddag hadde judoboy mageknip, grusomt å se at de har d vondt. Da ble d både ryggstryking, bæring, satt på hårføner men lille hadde d fortsatt vondt. Til slutt gav jeg ca 2 ml 12,5% sukkervann som roa han ned. D skyldes nok den hyppige ammingen og en del luft som han fikk i seg.

Nå fikk han iallefall dagens tredje matservering, og han prøver å sovne men gir stadig lyd fra seg

Planen for idag: nix, zero, zich. Håper å få til enda en trilletur, gårsdagens var superkoselig siden vi trilla sammen med bruttern.

Snakkes søtiser

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

Mårn mårn

Men i alle dager damer, har dere hatt natt-treff?? Hvor sitter dere å amme siden dere har tid til å sitte her om natta?? Har mer enn nok med å klare å holde øynene oppe om natta.

I hele går tulla vesla med å være mye våken (les overtrøtt), så jeg måtte bære henne stortsett hele dagen. Herremin så tungvindt. Får ikke gjort shit den dagen. Dagen før var hun sååååå eksemplarisk og sov i vogna hele dagen. Fatter ikke hvorfor 2 dager kan være så forskjellig. Lurer på hvilket lodd jeg trakk i dag??
    I dag sov hun til 7 før første måltid, siste igår var i 23.30 tiden. Men lå liksom å knirka ei god stund før hun sovna.
    Idag er det faktisk sol her,,enn så lenge..
    Vet ikke helt hva jeg skal finne på..Må vel rydde litt i dag også...

Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

Sover dere med dataen ved siden av dere?? Her i huset er det bare å skifte bleie med øynene lukket, oppi senga og ZzZzZz mens ho spiser. Hehe neida ikke så ille, men jeg har lyset på så lite som mulig. 3 min maks liksom, så rett oppi vogga på ho igjen når ho er ferdig så jeg kan sove videre.

Tante brun: gråter ho mye når ho er våken siden du måtte bære ho hele dagen? Jeg har lært at jeg må bare legge Anna fra meg selv om ho er mye mer våken nå enn før. Og ho takler det helt fint. Ligger og pludrer litt før ho etter hvert sover en liten stund.

SJ: stakkars lille håper smertene gir seg. Vi har også NULL planer idag. Har gjort altfor mye de siste dagene så jeg er helt utslitt! Og så har vi planer igjen imorra, så da er det greit å ta det med ro idag og lade opp til imorra

lillesilje: kos deg på barseltreff! gleder meg til vi starter!
    ________

Da er dato for dåp satt--ble til slutt 20.nov, da det ikke er gudstjeneste den dagen jeg egentlig ville ha. Har kjøpt inn ark for å skrappe invitasjoner og bordkort. Så er det jeg skal holde på med hjemme idag så GØY!
    Sist endret av kiikii22; 12-10-2011 kl 12:06

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

God formiddag!

Her fikk vi betalt for kveldens strev med at Eskil sov fra 01-0630!!! Oppe en times tid med pupp og bleieskift, og så sov han fra 0730-11 igjen. Da tok jeg han opp siden puppene holdt på å eksplodere.

Tantebrun: Jeg sitter i stua og ammer nattestid, vi har så myk seng at jeg ikke får til å amme der ennå. Håper på å bedre teknikken etterhvert.

Ha en flott dag alle sammen, får som sagt besøk av helsesøster - spent på veiing!

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

Kikii: Så gøy med fastsatt dåpsdato! Kos deg med invitasjonene, høres kjempekoselig ut!

Medlem
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

Kiikii: Hun griner ja. Slutter strax jeg tar henne opp og holder henne. Hun våkner hver gang smokken detter ut av munnen og blir ill sint av det.
    Men i dag er det likt som for 2 dager siden. Nå har hun sovet siden 8, og hun fikk pupp kl 7. Merkelige greier.

Lurer på om jeg har nok melk, siden jeg aldri har spreng slik dere snakker om. Hun drikker av begge puppene og virker mett og fornøyd da.

Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

whiskers: spennende med første veiing!!

Kolikk here I come.. Lillemann har hatt skrikeanfall siden kl 10 idag morges.. Jeg fatter ikke hvordan jeg skal greie dette

Medlem
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

SJ: Tror nok neppe han har kolikk, men heller en dårlig dag.
    http://mammanett.no/baby/kolikk

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

Dån...i dag blir det syte innlegg. Steike så trøtt jeg er, tror jeg snart ser tusser og troll. Nå har jeg hatt 3 netter med ca 3t soving. Jeg har ikke fått sovet noe på dagtid. Huset ser bomba ut og hybelelefantene overfaller meg. Men hus får være hus. Eldstemann er hjemme fra bhg i dag også, han har feber, hoster og surkler, han griner nesten hele dagen og blir kjempe sjalu hver han jeg ammer eller holder mini. På søndag som var hadde han vært sjuk 6 av 7 helger! Og selvfølelgg har storebror smittet mini så nå er han blitt tett igjen...sukk. Heldigvis såg mannen hvor sliten jeg er og hvor utfordrende det er med to små syke så han er hjemme fra jobb i dag. Nok om elendigheten her i hus.

Jeg har lest dagens innlegg, men jeg husker visst ikke hva og hvem som skulle de ulike tinga. Men lykke til på veging, turer, barseltreff, dåpsplanlegging og babyer med magevondt (har du prøvd Minifom og/eller fenikkelte?).
    Jeg har heller ikke melkespreng og jeg gir bare fra ett om gangen.

Ha en fin dag alle sammen
    Hilsen komatrollet
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

TanteBrun: de dagene er slitsomme ja! Rart at det går så fram og tilbake kanskje de bare trenger litt ekstra kos noen dager....jeg har sånne dager selv

SJ: tror heller ikke han har kolikk!! Tenk positivt Vi hadde også noen dager hvor jeg var ekstremt redd for at ho hadde fått kolikk. Ekstreme smerter hadde ho og gråt og gråt...eller ho gråt ikke, hp skreik av full hals til ho var nesten lilla i ansiktet Jeg vet ikke helt hva som gjorde susen her, men jeg kutta iallefall ut melkesjokolade, da jeg ikke kunne skjønne hva annet det kunne være...og så begynte jeg å drikke en stor kopp med ammete hver dag. Har siden ikke hatt noe særlig problemer lit knip her og der, men ellers en helt ny baby.

Ingi: høres ut som du trenger en stooooor klem! Håper storebror blir frisk snart. La mannen ta seg av huset du! Håper du snart får litt søvn!

Medlem
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

Åhh,,helle min Ingi du har det jammen travelt!! Stakkars deg, du trenger en Eller skal vi si 1 uke med god søvn. Godt mannen din tok seg fri. Viktig det altså. God bedring til gutta dine. Og at du får hvilt deg litt snart

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    20

Smarttelefon (er det ikke det det heter tro?) er tingen når man ammer Sitter i senga med frøkna koblet til puppen og oppdaterer meg på diverse blogger og forum! Helt topp

Mange klemmer til deg Ingi! Og til deg SJ, håper det gir seg snart!

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Jæren
    Meldinger
    24

I dag har jeg vært hos psykriater, som oppfølging siden jeg ble syk sist jeg fikk barn, han mente at alt virket flott enda, jeg og føler det går svært bra. Jeg skal tilbake 23.11.

Håper alle har hatt en flott dag.
    Gutter 04, 08 og 11

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

Da er vi inne fra laang trilletur med innlagt kafebesøk og kom hjem til nyvasket leilighet. Vaskehjelp er tingen!

Besøket fra heøsesøster var koselig, og Lillegutt har gjort en flott innsats og tatt igjen fødselsvekta si på grammet! Gjett om mamma'n er letta! Var så godt å få bekreftet at vi er på rett kurs.
    Nå lager sambo meksikansk gryte(jeg vet, skikkelig 80-tallsmiddag ) mens jeg sitter med puppen ute.

Ingi: Stakkars stakkars deg, det der høres ufattelig slitsomt ut! Håper du fikk hvilt deg litt i dag siden mannen ble hjemme!
    SJ: Håper skriketoktet gav seg etterhvert! Veldig slitsomt for mammahjertet når de hyler og man ikke får trøstet dem. Men satser som de andre sier på at det bare var litt magevondt og at han ikke vil utvikle kolikk av den grunn. Man må jo uansett se an situasjonen over tre uker for å si at det er kolikk, så det satser vi på at dere slipper!

Krystallklart: Så bra at alt er ok med deg og at legen var fornøyd.

Tusen takk for fine ord søtiser, la oss håpe det er en forbigående mageknip. Tror nemlig det er jeg som er synderen, spiste stor kakestykke igår med MASSE valnøtter i og idag morges spiste jeg GOD MORGEN med nøtter

Whiskers: HURRA for vellykket kontroll! Er det ikke herlig å høre at alt slitet ikke er forgjeves?

Ingi11: Herregud kvinnen, du har ALL min sympati!! Håper virkelig ting roer seg ned hos dere, pass på så du får litt søvn ..

Krystallklart: God å høre at det gikk bra hos psykiateren

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 4
    FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Lignende diskusjoner

1. Uke 20 skravla går!
      Av aja i forum Aleneforeldre
      Svar: 15
      Siste melding: 20-05-2011, 10:28
    2. La skravla gå tråd uke 13
      Av Sølva i forum Aleneforeldre