+ Svar på diskusjon
Side 3 av 4
FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 80

Diskusjon: skravla går 10-16. oktober

  1. #41

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Hei damer! I dag har vi vært inne til en ekstra-veiing på helsestasjonen. Snuppa vokser som hun skal, og har i snitt lagt på seg 180 gram i uka siden hun ble født, noe som er ganske mye for noen som var så liten i utgangspunktet. Hun har vokst noe voldsomt i lengden, så hun forblir lang og tynn, men det er sånn hun er, en liten sylfide

    I går var vi i dåpssamtale i kirken, så nå er alt klappet og klart til barnedåp. Skal bare sende inn bunaden min til omsying for å få plass til boobsa som er 3 str større enn før graviditeten , og skal få sydd inn større åpning i skjorta for å klare å amme med bunaden på. Nød lærer naken kvinne å spinne, evt være kreativ. Lokale, invitasjoner, bordkort, pynt, mat og kaker er klappet og klart, så nå er det bare å glede seg til søndag om 1,5 uker.

    Ellers har dagen i dag gått med på øking. 4. økedag siden fødsel er snart unnagjort, og puppene er utslitt stakkars. Men i morgen BØR jeg våkne med spreng, sånn som snuppa har jobbet med dem i dag! Merkelig at hun ikke blir støl i kjeven sin av all den suttingen...

    Jaja, ha en fortreffelig kveld damer, nå kommer snupp ut fra badet med pysj og ny bleie, så da må puppen til pers igjen!
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  2. #42
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    tårnfrid: høres deilig ut å ha lt klart 1,5 uke før! Nå har vi dato og lokale klart. Dåpssamtale blir den 16 nov. Begynte så smått på bordkort idag. Kjempefornøyd! Må sende ut invites denne uka.

    Tror jeg kommer til å våkne med spreng jeg og. Vi har hatt sann halvveis økedøgn her. Jaja betyr jo bare ett glass vin til for meg hehe..eller massasje time!

  3. #43

    Re: skravla går 10-16. oktober

    Gjesp!! Økedøgnet går inn i sin 17. Time og jeg får henne ikke til å sove igjen etter første nattpuppings... Jaja, sånn funker tydeligvis et skikkelig økedøgn for snuppelure... Omtrent konstant amming siden kl 0830 i går...

    Nå ligger hun og knirker og er misfornøyd med situasjonen, og holder på å sutte i stykker smokken. Tilbake til arbeidet på mor, her skal det tydeligvis økes!!!

    Edit: nei ser man det, nå sovnet hun med armene over hodet og melk rennende ut av munnviken. Da smyger jeg meg under dyna igjen og sover. Natti! Zzzzzzzzzz....
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  4. #44
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Håper det ikke var falsk alarm, Tårnfrid, og at økedøgnet er over for denne gang! Her er man oppe til 1. Pupp etter at vi holdt det gående til kl ett før Eskil sovnet som vanlig. Men i går kveld var det bare show fra kl ni til ett og det til og med med innslag av smokk! Så vi klager ikke - synes vi har fått en super bebis som lar mamma'n og pappa'n sin sove 4-5 t i strekk om natta.

  5. #45

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Hei!
    Kjapt innom her, skal hoppe i dusjen nå. Blir tyr m barselgruppa, deretter får j besøk av ei venninne.
    Fantastisk natt! Han sovna 22 og sov til 02.30. Litt pupp og deretter sov han til halv 7. håper denne vanen holder seg!!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  6. #46
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Bare innom for å si:

    Jeg vil se flere bebiser i privatgruppa!!

  7. #47
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    20

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Her har vi første dagen uten å ha eller være på besøk. Deilig Tenkte jeg skulle få gjort masse husarbeid, men i dag syns frøkna det er kjedelig å sove aleine. Men har fått ryddet og vasket en del med frøkna i mei taien heldigvis Hun har begynt å smile masse.. Elsk
    Etterpå kommer helsesøster. Håper hun har med vekt Syns frøkna har blitt så stor
    Nå er det mating her!

  8. #48
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Hei alle sammen!

    I natt har jeg sovet hele 6 timer, kun avbrutt av 3 måltider og ørten tett-baby-hiver-etter-pusten oppvåkninger. Tross dette føler jeg meg hundre ganger mer opplagt i dag enn i går. Gårsdagen er en av de dagene i livet mitt som skal fortrenges og den teite slengkommentaren fra mannen før jeg la meg (gråtende) kunne han ha spart seg, men nå er det en ny dag og nye muligheter. Eldstemann er i bhg for en lettelse
    Mini har vært på 6-ukers kontroll i dag. Legen trodde ikke han var 6 uker, kanskje ikke så rart siden han har gått opp 2 persentiler siden han ble født. Nå veier han 5850, det er 293g i uka!!! For et matvrak. Ellers var alt helt i orden, han er kjempe sterk i nakken og holder hodet lenge i mageleie.

    Lillesilje: kos deg i barselgruppa og med besøk
    Tårnfrid: håper økedøgnet snart tar slutt

    Ha en fin dag!!!
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

  9. #49
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Whiskers: deilig med snill bebis!
    Lillesilje: så gøy med en så aktiv barselgruppe! Føler du snakker om den hele tida
    Velebe: du må prøve å ha en dag hvor du ikke gjør noe som helst. Bare slappe av, uten besøk og husvask, og koser med lille det er gøy! (Klarer bare å ha sånne dager etter en dag med husvask for jeg klarer ikke å slappe ordentlig av når jeg vet noe må gjøres) Men en gang i blant passer jeg på å ha en avslappende dag. Men en liten trilletur eller noe
    Ingi: så bra at du fikk sovet litt!! Og at storebror har kommet seg til bhg igjen. Kos deg med minstemann!
    _______

    Hjemme etter frisørtime! Ååååå det var deilig. Anbefaler alle til å ta seg en time med kur og hele pakka! Var rett før jeg sovna i stolen ved vasken der Hehe hadde altså 45 min med deilig hårvask, kur og hodebunnsmassasje! Fantastisk!!!! Og håret mitt er som silke nå!

    Prøver å planlegge en liten overraskelsesdate for meg og sambo her snart også Nå som jeg vet det går greit å overlate snuppa til noen et par timer, så tenkte jeg og sambo kunne ut og spise middag. Men det får være neste uke siden jeg har gjort "tingen" min denne uke

  10. #50
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    10

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Hei og hå! Nå sitter jeg og ser på at far mater barn. Dvs at jeg må sette i sving pumpa for å lage noen porsjoner. Vin onsdag! toern ville ikke ta flaska, så nå er jeg så glad!

  11. #51

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Hallais igjen!
    Fantastisk vær i dag! Skikkelig høst m klart vær, sol og friskt. Fin tur m barselgruppa i skogen.
    Kikkii: ja vi er en aktiv gruppe, veldig koselig at vi har funnet tonen. Greit å ha noen å trille m håper du blir like heldig m din gruppe!
    Ingi: herlig å være uthvilt!!!
    Dali: Oh, vin....jummy!
    Velebe: er d ikke deilig m slike dager??! Vi har en dag uten besøk etc i morgen, gleder meg!

    Nå er d avslapping på sofaen for alle 3

    Sier som kiikii: flere bilder på privat forum

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  12. #52
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    20

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Helt nydelig LilleSilje
    Er i gang med nattens første ammeøkt. To timer tidligere enn vanlig.. og der var hun ferdig. Natta

  13. #53

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God morgen søtiser!

    Åhh høres deilig ut LilleSilje, håper jeg blir like heldig med min barselgruppe

    ----
    Nurket sov fra 21-3 fikk litt pupp og sov igjen til 7. Han hadde skrike økt i ca en og halv time igårkveld, grr, forbaskede luft i magen! Bortsett fra det er han helt eksemplarisk, spiser hver 3 time, sover og er en sjarmør uten like

    Kl 12 er vi invitert på "barsellunch" hos en god venninne, vi skal ha mulighet til å dra

    Ha en fin dag allesammen !!

  14. #54

    Re: Sv: skravla går 10-16. oktober

    Kos deg SJ!

    Vi skal på hørselskontroll på ahus i dag vi, den dumme kontrollen etter fødsel ble ikke godkjent fordi hun hadde vann i mellomøret. Håper alt blir godkjent nå

    Spørsmål: Hva slags bleier bruker dere, er babyen tynn eller lubben, og opplever dere mye lekkasjer? Vi har prøvd både Pampers og Libero, begge lekker som bare det, flere lekkasjer hver dag. Snuppa er tynn i beina og magen, men noen babyer må jo være det også? Hvorfor kan ikke bleiene bare gjøre jobben sin?
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  15. #55
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    22

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    God morgen! Lillemann veid og godkjent, han har heldigvis lagt på seg den siste uken. Fortsatt tynn da, drøye 4500 gram og 57-58 cm, men han følger kurven sin.

    Tårnfrid - vi sliter med det samme. Her har Pampers fungert bedre enn Libero, Libero er så harde og stive at de ikke blir tette nok rundt en tynn kropp syns jeg, men Pampers er ikke optimale de heller.

  16. #56
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Håper luften finner veien ut og ikke setter seg fast igjen SJ. Ikke noe godt å se på

    Tårnfrid: skrev til deg på face, men kan skrive her og. Jeg har merka at når vi har uhell så har det enten vært pga feil str på bleia, eller at den var heeeeeelt full og ho tissa/bæsja en gang til og da var det ikke plass til å absorbere mer. Enkelte ganger tisser ho bare ekstremt mye i løpet av et par timer, så den blir full før jeg rekker å skifte. Ellers så har ho faktisk ganske tynne bein for å veie 5kg. Mange som har kommentert det at ho er så tynn. Begynner endelig å bli litt lubben da. Søøøøte lille bolla mi

    Audrey: Wow! Han er laaaang! Hehe Godt med fin kontroll
    __________

    Er dere klare for å bli sjokkert? Snuppa sov fra 2245-0615!!! Det er andre gangen ho har sovet over 7 timer! Det er såååå deilig! Ho pleier da å sove 5-6 timer på første soveøkt, så jeg får alltid godt med søvn egentlig.

    Idag skal jeg lage dåpsinvitasjoner og få sendt dem ut veldig snart! Innen imorra faktisk. Så må jobbe effektivt idag! Har faktisk ikke så veldig mange å lage, da det er flere personer invitert per invitasjon så kanskje 10-15 stk.

    Så skal vi kanskje på trilletur etterpå. Må nyte oppholdsvær mens man kan!

    Minner om diskusjonen jeg starta igår, om barseltreff i Oslo

  17. #57
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Follo
    Meldinger
    14

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Hei og hopp.

    Idag er god jenta 3 uker. Tenk at for 3 uker siden lå hun i armene mine *rørt*.

    Her er nettene ganske slitsomme, med mye luft i magen på vesla, så håper det blir bedre snart. Er flink til å hvile og sove litt på dagtid også. Ellers er livet ganske så hektisk som trebarnsmor, men du så lykkelig jeg er

    Ha en strålende fredag jenter!!!
    Victoria født 23.09.11

  18. #58

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Hei mamas!!
    Endelig helg! Ingen store planer, herlig! Skal bare besøke min svigerinne imorgen, hu fikk en gutt på tirsdag moro m lekekompis t daniel!

    SJ: håper nurket blir bedre i magen sin
    Tårnfrid: samme problem her...bruker libero men pga tynne ben renner d ført ut.... :blæh:
    Kiikii: luksus m så flink jente!! Får håpe d blir en vane!
    Audrey: gratulerer m fin kontroll! Lang gutt
    Vekten: kan tenke mg d er travelt m tre barn ja!! Gratulere m 3 uker til nurket!

    God helg alle sammen!!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  19. #59

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Usj ble ingen lunsj på mor, Adian var sulten og ville ikke løsrive seg fra pupp. Siden han har gitt inntrykk den siste uken at mor har for lite melk (suger og suger og SUGER og til slutt begynner å grine siden ingenting kommer ut) har jeg idag gitt han MMe, og han SLUKTE i seg 60 ml selv om han ble ammet i 3 timer påforhånd! Det så tom ut som om han ville ha mer, men d fikk holde..Gjett om jeg var når jeg gav han tillegget, men hvis det er det som skal til for å få gutten mett, so b it! Nå er jeg iallefall veldig lei meg, siden jeg var innstilt på fullamming iallefall de første 6 måneder

    Noen andre som gir mme itillegg til mm?

  20. #60
    Juniormedlem
    Rykte
    LineB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Siggerud
    Meldinger
    20

    Sv: skravla går 10-16. oktober

    Sitat Opprinnelig postet av SJ82 Vis post
    Usj ble ingen lunsj på mor, Adian var sulten og ville ikke løsrive seg fra pupp. Siden han har gitt inntrykk den siste uken at mor har for lite melk (suger og suger og SUGER og til slutt begynner å grine siden ingenting kommer ut) har jeg idag gitt han MMe, og han SLUKTE i seg 60 ml selv om han ble ammet i 3 timer påforhånd! Det så tom ut som om han ville ha mer, men d fikk holde..Gjett om jeg var når jeg gav han tillegget, men hvis det er det som skal til for å få gutten mett, so b it! Nå er jeg iallefall veldig lei meg, siden jeg var innstilt på fullamming iallefall de første 6 måneder

    Noen andre som gir mme itillegg til mm?
    Mads får begge deler. Lenge leve erstatning sier jeg bare. Mye vondt i magen og økedøgn nå, veldig slitsomt. Kommer tilbake sterkere senere!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 3 av 4
    FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Uke 20 skravla går!
      Av aja i forum Aleneforeldre
      Svar: 15
      Siste melding: 20-05-2011, 10:28
    2. La skravla gå tråd uke 13
      Av Sølva i forum Aleneforeldre
      Svar: 6
      Siste melding: 08-04-2011, 10:58
    3. La skravla gå i uke 33 :)
      Av Tullhøna i forum Juni
      Svar: 67
      Siste melding: 23-08-2010, 09:19
    4. Skravla går i uke 12!
      Av Mammanova i forum November
      Svar: 62
      Siste melding: 28-03-2010, 23:17
    5. Uke 47, la skravla gå
      Av [Mon] i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 68
      Siste melding: 24-11-2007, 12:51

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine