+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 39 av 39

Diskusjon: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

  1. #21
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tobbes mamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Oppegård
    Meldinger
    2,930

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Nå måtte jeg le litt for meg selv her altså. Utrolig morsomt skrevet om hunden som er redd regn og hundehår i truseinnlegget Ingi

    Jeg er drittlei av at alle sier åååå så liten! Den der er ikke gammel. Nei, ikke så veldig gammel, 6 uker og hun veier vel 4200 så SÅ liten er hun faktisk ikke!

    Og så er jeg EKSTREMT lei av at alle spør om hun er snill Det er det DUMMESTE spørsmålet jeg får altså! Irriterer meg grenseløst!. Har noen hørt om en SLEM baby??? Hun skriker innimellom fordi hun har mageknip. Er det da hun er slem mener du?
    10.09.05 + 25.04.08 + 06.09.11
    På SM er jeg Tutta79


  2. #22
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Stakkars Ingi!!!!

    DU har all grunn til å klage. Fatter ikke hvordan du henger ihop stakkars menneske. Gleden over en nyfødt kan ikke være stor nå. Håper så inderlig at begge to blir frisk snarest. Og håper svigermora di overtar eldste gutten slik at du får sovet masse mens hun er der.
    Og gubben din bør forstå deg bedre spør du meg.. er viktigere enn nå..Når du ser sånn ut Bør han forstå...

    Den bikkja di altså Syns jeg ser den. Du må nok ringe Cesar Milan, så får han kustus på den

    Jeg skal hvertfall ikke klage over min hverdag så lenge jeg nå vet at andre har det 100 ganger verre enn meg..Hva er en plate sjokolade i forhold til dette..

  3. #23

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Uff, Ingi, du har strie dager, men skriver veldig bra, jeg humret godt av måten du beskriver situasjonen på

    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  4. #24
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    41

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Ingi: Du har virkelig litt å stri med. Håper svigermor kan være hos deg til ting har stabilisert seg litt. God bedring.

    Jeg er enig med Dali. Tror de fleste irritasjonsmomenter ble luket bort før vi fikk 2.mann.
    Tobbes mamma: Det med "snill" reagerer jeg også på. Bruker å gi skikkelig teite svar når jeg får det spørsmålet


  5. #25

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Jeg syns også det er teit når semi-fremmede spør om ammingen går bra... Har de noe med det?! Nå går det relativt bra her, så det er greit for meg å svare på det, men hva om jeg ikke fikk det til og følte det som en nedtur? Man er da gode nok til å rakke ned på seg selv om ikke fremmede skal gni det inn i tillegg??? Like idiotisk som de som spurte "var det planlagt?" når jeg var gravid. Spiller det noen rolle?! Dessuten, jeg giftet meg i August i fjor, holder på å bygge hus, har vært sammen med mannen min i 11 år og fylte 30 i februar. Neida, det var nok ikke planlagt... Idioter

    Noen ganger lurer jeg på om folk tror alle intimgrenser er borte eller ikke gjelder når man er gravid eller ammende...
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  6. #26
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Da skal jeg fortsette med klaginga mi.

    I går kom svigermor, deilig med barnepass og kjøkkenhjelp. Planen i dag var å gjøre ingenting. Bortsett fra å endelig kunne sove en laaaang formiddagshvil!!! Kl 11 krøp jeg langt under dyna for nå skulle det endelig soves, men hva skjedde? Joda, lys våken. Er det mulig? Sitter hele trøttheten mellom ørene? Når jeg kan sove i mange timer får jeg det ikke til. Det eneste jeg tenkte på var at det hadde vært kjekt med en bytur, shoppinglysta ble overveldene. Så på med klærne og litt sminke så var det av gårde til byen....uten unger. Deilig. Første stopp var Stapels for å kjøpe en blekkpatron, men surrehue hadde jo glemt kortet hjemme. Ammetåke ja. Så da ringte jeg gubben om å få komme og hente kortet hans. Ingen problem. Men så kom problemet. Det finnes jo ingen ledige p-plasser i nærheten av arbeidsplassen hans. Jeg kjørte i ring i 10 min sammen med alle de andre gribbene som også ville ha en plass. Det var ingen steder å parkere ulovlig en gang! Så da var det frem med tårer, snørr og det som var. Jeg blir gal av disse hormonene! Hvem er det som sitter og sipper på den måten for å ikke finne en p-plass? Jeg fant til slutt en plass, men det var et helt annet sted og været her i dag er skikkelig møkk. Jeg hadde ingen paraply (det funker ikke i kuling) og ikke regnklær. Trynet var rødt, leppene var som Angelina Joulie og øynene rødsprengt. Uaktuelt å gå inn på jobben til gubben og muligens treffe på kollegaer av han for å ikke snakke om mine egne kollegaer. Og lysta på å shoppe var plutselig borte. Så den som kjørte hjem igjen grinende, jo det var meg. 5 mil helt forgjeves..... Jeg som en time tidligere hadde på munter musikk, var glad og fornøyd for jeg skulle få alenetid. Nå er jeg bare sur!!!!
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

  7. #27

    mumle Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Ammetåka er en bitch, Ingi
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  8. #28

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Ingi: skjønner dg godt! J griner også for ingenting! Og den tåka er vi alle godt pakka inn i hehe, d blir bedre

    Min frustrasjon...:
    Var på besøk hos min mormor i går, og hu skulle hele tiden fortelle meg når og hvordan j skulle håndtere min egen unge!! Nei nå griner han, han må ha mat vet du, nå har han vondt stakkar, nå må han sove, legg han der, amm han her, bruk pute, etc.... Holdt på å klikke!!!
    Når hun på toppen av d hele presterer å si at vi må flytte hit og ikke bo så langt unna med en uggen tone; da blir j sint! Og så skal hun styre hele oppholdet mitt her. I dag kommer du hit, i morgen møtes vi der, torsdag gjør vi sånn...j er her på besøk hos mine foreldre, if da vil j være m de!!

    Og nå toppet d seg i skrivende stund, hu tropper akkurat opp her!! River mg i håret!! Give me some space!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  9. #29
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Huff Får ikke noe space når vi er hos svigers jeg... JA ok, det går flere uker imellom hver gang de ser snuppa, men HERREGUUUUD kan vi ikke ha 15min alene på soverommet vårt for å amme?!?! svigermor kommer alltid inn til tross for lukket dør (uten å banke på!!!). Og da skal ho oppi mitt business og kose på hodet til snuppa mens vi ligger og spiser! En gang kom svigerfar inn, med svigerinnen sin og ho sitt barnebarn!!! Da han åpna døra sa jeg "ja men vi kommer ut når vi er ferdig å spise her vettu!" Han hørte tydeligvis ikke dette for han kom lenger inn på rommet og sier "se så søt!", så jeg sier det igjen. Da hørte han og gikk. Men geezus altså! Trenger ikke ha hele verden på soverommet når jeg har puppen slengt ut!

  10. #30
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Kiikii: Damn for noe folk. Hva i all verden har de der inne å gjøre da. Soverommet er meget privat og ikke noe alle kan gå inn i. Særlig ikke å plage deg og babyen under måltidet. Hva er det med at puppen blir allemannseie når man ammer?? Puppen min er like privat nå som før, seriøst altså

    Tror du må snakke med mannen din om dette og be han om å si til sine folk at sånn går ikke ant å være. Også får du begynne å låse døra for å få fred.

  11. #31
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Sitat Opprinnelig postet av TanteBrun Vis post
    Kiikii: Damn for noe folk. Hva i all verden har de der inne å gjøre da. Soverommet er meget privat og ikke noe alle kan gå inn i. Særlig ikke å plage deg og babyen under måltidet. Hva er det med at puppen blir allemannseie når man ammer?? Puppen min er like privat nå som før, seriøst altså

    Tror du må snakke med mannen din om dette og be han om å si til sine folk at sånn går ikke ant å være. Også får du begynne å låse døra for å få fred.
    Ja han var borte sist det skjedde (danmarkstur med jobben) og jeg sa det på melding. Sa at jeg ikke hadde hjerte til å si noe mer strengt enn det jeg gjorde. Han sa noe á la "Huff, skjønner det er ukomfortabelt vennen, men det er jo bare så naturlig for dem...hold ut!" Neste gang SKAL jeg ta ut nøkkelen på døra ja. Da tar de sikkert hintet! Takk for tips Tante

  12. #32

    Re: Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Ok, nytt innlegg... Jeg fortsetter å irritere meg over folk som tar i ansiktet og på hendene til snuppa med møkkete hender, selv om jeg ber dem om å vaske seg eller bruke håndsprit... Hvorfor kan ikke bare folk respektere at jeg ikke ønsker at min 8,5 uker gamle datter skal bli utsatt for fremmede menneskers bakterier???!!

    Og i dag fikk jeg faktisk himling med øynene fra svigerfar når jeg sa at han ikke skulle sette flaskene med mm i kjøleskapsdøra, de skal stå innerst i kjøleskapet ref ammehjelpen. Seriøst, men jeg kompromisser ikke med hygienen på min egen babydatters mat!!! han respekterer heller ikke at jeg ber han la være å røyke rett før han skal holde på henne, ønsker ikke de avgassene pustet rett i ansiktet hennes.
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  13. #33

    Sv: Re: Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Har stor sympati for dere, svigerforeldre er ikke bare bare. Her er de nøye med håndhygenen, men det med røykingen er ikke like lett å gi opp. Min svigermor har fått beskjed fra sambo om å ha på seg en røykejakke hvis hun absolutt skal røyke når hun er her (røyker selvfølgelig ute) Her en dag når vi var ute og trillet tok hun seg en røyk når vi var utenfor huset, hun hadde da røykejakken rundt livet Og det første hun sier til sambo når hun kommer inn er "jeg har med meg røykejakke". Vist å ha med hvis du ikke bruker den...

    En annen ting som irriterer meg er folk som spør hvordan det går med ammingen, da svarer jeg at jeg ikke kan amme på grunn av medisinene jeg bruker. Da får jeg nesten hver gang høre hvor heldig jeg er som slipper alt styret med amming. For det er jo så lettvint å gi flaske Spesielt om natten er det veldig lettvint å stå opp og lage mat med skrubbsulten hylende unge på armen, så gi maten og deretter prøve å få ungen til å sove igjen. Når hun har sovnet er det endelig min tur og sovne på komando, for jeg har jo ikke øst ut med allverdens hormoner som dusser meg i søvn Hvis jeg er heldig er prosessen unna på en og en halv time

    Hehe, føler jo at jeg har det veldig fint, men det var egentlig ganske godt å få klaget litt
    Vårt herlige lille under ble født 14.09.11

  14. #34

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Bitteliten svigerfar-historie... Lørdag var den store vaskedagen her hjemme, meget nødvendig! Men snuppelure var umulig å få til å sove pga vondt i magen. Vi merket jo at hun var så trøtt, så trøtt, og trengte desperat søvn, så vi bestemte oss for at jeg skulle bysse henne, legge i vogna og gå en lang tur for å få henne til å sove mens pappaen fullførte storvasken. Etter 2-3 timer med amming, byssing, mer amming og mer byssing sovnet hun endelig. Hva skjer da? Joda, inn braser svigerfar uanmeldt, for tredje helg på rad, ringer med ringeklokka som vekker snuppa, dikkedikker henne i ansiktet så hun definitivt ikke sovner igjen, og når jeg ber han bysse vogna litt for at hun skal sovne mens jeg tar på meg jakka, tar han heller ned kalesjen, rister litt i henne og sier "hallooooo, hallooooo, se hit daaaa!!!!!". Needless to say, jeg ble rasende, tok vogna og startet å gå uten å si ha det. Hun sovnet heldigvis etter et kvarter og sov godt et par timer, men kun fordi jeg holdt meg utendørs og kom ikke hjem før han hadde dratt. Damn it altså! Hvorfor skal folk komme uanmeldt og vekke en baby som helt klart trenger søvn?! Hva med litt respekt for foreldrene?

    I tillegg ble det mye himling med øynene når han spurte hva vi skal på julaften og jeg svarer at vi må se an temperaturen, jeg tar henne ikke ut i lavere enn -15. Sånn var det nemlig ikke på 70-tallet, da sov ungene ute i sprengkulde og det ble da folk av dem også... Grrrrr Igjen, hvor ble det av respekten?



    Sånn, dagens utblåsning fullført Vi sa ifra til svigerfar også, altså, men på en pen måte, han må forstå at snuppa trenger ro og at vi klarer å se når hun trenger det...

    Han røyker forresten også, i bilen på vei hit, og stinker røyk når han vil holde snuppa, selv om jeg har gjort det helt klart at det er uaktuelt. Fører til mer himling med øynene... grrr... å som jeg hater det, det er respektløst og nedverdigende...
    Sist endret av Tårnfrid; 31-10-2011 kl 11:38 Begrunnelse: litt mer irritasjon som måtte ut...
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  15. #35
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Føler så med deg tårnfrid!! Var akkurat det som skjedde hele helga...svigers driver og vekker henne hver gang ho får sovna! Enten det er ved å stryke henne i ansiktet eller å ta bilder De vet godt at ho våkner når de knipser med kameraet for det har ho gjort siden dag 1, og de var tilstedet hele helga, så de så hvor lite ho sov...og så skal de begynne å knipse (MED BLiTS!!!! fordi det var mørkt i rommet) med en gang ho har sovna?!?! Unnskyld meg men HVA FAEN!?

    Og når ho lå våken i vippestolen så tok svigerfar en sånn pringles chips foran henne og spurte "ja vil du ha chips?! Chips og godteri?!" Var rett før ho fikk tak i den altså og han var veldig nær ansiktet hennes. Herreguuuuuuuuuuud!

  16. #36
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Stakkars Tårnfrid...Føler så absolutt med deg. Hva i all verden er det som feiler folk..Håper det bedrer seg etterhvert. Her sliter vi også med røykende svigers/foreldre som ikke skjønner at røykelukt sitter i leeeeeenge..

    Her blir vi hjemme i jula. Orker ikke å dra med 2 unger til svigers for å feire jul. Da får de komme til oss. Men jeg vet svigerfar ikke vil (særing) for han vil spise sitt pinnekjøtt fra sunnmøre hjemme hos seg selv slik han alltid har gjort..What ever,,hans tap..Jeg blir hjemme hvertfall...

    Kiikii: Forstår ikke de heller noe,,enda...

  17. #37

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Åh herregud Tårnfrid, jeg hadde klikka helt hadde jeg vært deg! Oog pringles, wtf ??

  18. #38

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Hei og hå, her var det mye sure oppstøt!!
    Jeesess, føler virkelig med dere altså!! for en gjeng de der svigerforeldrene!! Er så glad jeg slipper det der...

    Jeg må klage litt også... og denne gangen er det; ikke overaskende; min bestemor.. (as always...)
    Hver gang hu ringer ( for det er alltid hu som ringer, jeg rekker jo aldri å gjøre det...) så skal hu gi meg formaninger om hvordan behandle min egen baby! Pass på når du bærer han, pass på nakken, vær forsiktig så du ikke ramler i trappa når du bærer han...
    Om 2 uker skal vi til trondheim i bursdag til morfar. Det blir sikkert koselig det altså, men mormor gleder seg til å vise fra daniel for hele selskapet... det er en gjeng pensjonister som sikkert lukter alt fra svette, møllkuler og Vanderbilt....og som ikke har dusja på ei uke...må nok ta med håndspriten!!
    Og på toppen av det hele så mener mormor at jeg og daniel må være igjen i tr.heim et par uker (!!) Vi har jo et liv selv også da om vi ikke skal bli styrt rundt etter hennes vilje. Jeg har sagt at vi kan være igjen et par dager ekstra, men har aldri sagt uker! Og barnet har jo en far som ikke synes det er så stas at vi blir der så mye lenger etter at han drar tilbake til stavanger for å jobbe. Men hu tar ikke hensyn til sambo, han er liksom ingenting han. det viktigste for henne er at jeg og daniel blir igjen, hu driter i far til barnet.
    Samme er det med julen, vi reiser oppover andre juledag og blir ei uke. Da mener hu at sambo kan reise tilbake til stavanger til 2.nyttårsdag mens jeg og daniel kan bli igjen til, hold dere fast; ut januar!! oh my god!
    Det hu vil er at hu skal da planlegge hver dag med besøk, turer etc.
    Gjett om vi kommer til å reise tilbake samtidig som sambo da!

    Noen mennesker tror de kan bruke folk som små dukker de styrer slik de vil. men ikke denne jenta!

    det var dagens klaging!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  19. #39
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Ting som irriterer (Advarsel! Klagetråd)

    Noe så frekt altså lillesilje! Kokko mormor sa du? Hehe hadde nærmest løpt hjem med Daniel og mannen hvis jeg var deg!

    Bare forbered deg på masse kommentarer fra alle de gamle!!! Er de som er verst når det gjelder frekhet altså. "Å den der får ikke nok mat!" osv. Svigers prøvde å fortelle meg at ho var sulten flere ganger og jeg sa "nei, ho spiste nettopp, ho har bare knip og da leter ho...men jeg kan godt ta henne altså". "Åjaa, neida du trenger ikke det!" Skulle bare sagt ho var sulten og låst oss på rommet hehe Det må jeg huske til neste gang!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Lignende diskusjoner

    1. Svar: 19
      Siste melding: 11-12-2006, 20:12
    2. 3 ting som irriterer!
      Av Mimosa i forum Mai
      Svar: 7
      Siste melding: 31-08-2006, 17:55
    3. En klagetråd
      Av Polkadot i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 2
      Siste melding: 17-06-2006, 01:58
    4. Klagetråd....
      Av Ritamor i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 9
      Siste melding: 12-02-2006, 13:43

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine