+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52

Diskusjon: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

  1. #1
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Lager ny tråd for denne uka jeg..

    Prat ivei damer

  2.  
  3. #2

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    God morgen TanteBrun

    Lillemann har dessverre fortsatt like vondt i magen, vi var på legevakten på lørdag hvor legen konstateterte masse luft i magen samt hintet noe om kolikk. Synes det er rart legene slenger en diagnose som omfatter så mangt, og derfor har mor bestemt seg for å hjelpe nurket sitt. Idag bestilte jeg time hos kiropraktoren, jeg har stor tro på at nurket har låsning i nakken nemlig, han har favorittside og HATER og da mener jeg hylskriking å bli kledd på. Han griner/skriker stakar mesteparten av tiden og eneste som roer han ned er sukkervann og pupp

    Gleder meg til kiropraktortimen som er på onsdag, har lest så mye om det på nettet og ser at veldig mange har fått gode resultater Wish us luck

  4. #3
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    10

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Lykke til hos kiro!

    Vi har bare rolige dager, og jeg prøver å nyte tiden maks. Er full av hormoner og lar meg irritere over bråk og gneldring og krangel mellom de to eldste. Tror jeg trenger mer frisk luft, for det hjelper sant? Skal innom jobben i morgen, der er det nok mange som skal snuse og kose med babyen tenker jeg.

  5. #4
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Masse masse lykke til hos kiropraktor SJ: Håper virkelig det hjelper så du får en mer fornøyd bebis

    Dali: frisk luft er så deilig! Merka hvor godt det var, og hvor mye jeg trengte det da jeg kom meg ut flere dager forrige uke
    _______

    Ligger i senga med en ganske fornøyd snuppa ved siden av meg. Ho prater og smiler, men presser og grynter. Blir nok en megabæsj jeg får litt senere på dagen tenker jeg. Fikk en igår også mens vi var på restaurant med noen venner. Den venta jeg på i hele dag...og det merka man for å si det sånn. Bæsj OVERALT! Men litt rart, for den var anerledes enn det noen gang har vært...sorry ekle detaljer, men det var noen tynne tråder i den! På ca 2-3cm i lendge. Er det normalt?? Har sett bittesmå klumper før, men ingen tråder liksom.

    Har sovet utrolig dårlig i natt pga snuppa som slet så med magen fra kl 4 og utover. Var oppe med henne fra 6-9, da vi endelig la oss i senga igjen og puppa litt mer før ho sovna. Stakkar var så sliten! Men siden vi ikke fikk uut mer enn en liten promp, sov ho ikke mer enn 1 time, og dermed sov mamsen ikke mer enn 45 min før det var tid for mer pupp og mer pressing. Gleder meg til neste bæsjebleia!!!!!!!!!

  6. #5
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Oops, ny uke ja! Skrev i den gamle tråden jeg... Kort oppsummert så føler jeg med de som også har fått lite søvn og som har urolige smånurk - her har det blitt ca tre timer søvn siden i går kveld. Håper på noen smålurer utover dagen!

  7. #6

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Ops feil tråd j skrev i... Jaja.
    Snart ferdig pakket og klar for å bli hentet av mannen. Så bærer d avgårde til sola airport.
    Lille ligger på sofaen her og fjerter....har drukket en kopp ammete, håper d funker!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  8. #7
    Juniormedlem
    Rykte
    LineB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Siggerud
    Meldinger
    20

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Hei hei damer
    Først og fremst; ler litt for meg selv når jeg tenker tilbake på SMchatten sammenlignet med NMchatten nå. Da gledet vi oss til nurkene våre og nå "klager" vi over bæsjebleier, nattesøvn som er oppskrytt, gubber som ikke hjelper til osv

    Men! over til virkeligheten søvn er virkelig oppskrytt, zombieland er the thing. Her går jeg surr i dager, klokka eksisterer så vidt og ingenting går på skinner lenger.
    Gubben er fraværende når det kommer til alt som heter klesvask, husarbeid, u name it. Jeg føler det eneste han gjør er å gå ut med hunden og ROTE.
    Jeg mener det... i går var han alene hjemme med hunden i 4 timer, men jeg og Mads var i familiebursdag (han slapp fordi det er flere av oss med småbarn og da får gubben litt noia når det er bare dikke dikke, bleiesnakk osv) og på de timene hadde han klart å lage mer oppvask (mekka middag selv vøtt), mer klesvask, og ikke tenkt på å ta de hybelkaninene som ikke betaler husleie her og multipliseres hele tiden. Jeg har rett ut sagt at om han ikke hjelper til mer her nå så kommer jeg til å klikke i vinkel og kommer til å hylgrine for jeg er så full av hormoner for tida. Han bare ja... ser den...

    Jeg føler jeg er alenemamma til tvillinggutter (er bare 6 mnd mellom hunden og poden) og gubben er en stor trassunge med førerkort.
    Så nå sitter jeg her med papirene på navnevalg på guttungen og jeg kommer til å føye på bare mitt etternavn og sende den imorgen om han ikke sier noe. Man kan da for pokker ikke bruke 2 uker på å finne navn til bikkja, 2 uker på å finne navn til sin egen unge og 5+ uker på å si hva man foretrekker som etternavn?????????
    Betyr ikke dette noe for han i det hele tatt???? Kunne likegjerne vært alenemamma....

    Han er ikke bare bare å være sammen med, vi har hatt våre stunder tidligere, men jeg er veldig gla i han og han er gla i meg. Men den siste tiden... ikke bra...

    Dagens klageinnlegg herfra. Ikke noe å skryte av, her regner det, nada på tv, har sett alt jeg har av opptak på dekoderen, så tenker jeg skal støvsuge her.
    Gleder meg til gubben kommer hjem og spør "hva er det til middag?"
    Sist endret av LineB; 17-10-2011 kl 12:36 Begrunnelse: trykkleif

  9. #8
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Huff Line, håper ting forbedrer seg!

    Lillesilje: ammete var tingen for oss altså! Har merka stoooooor forskjell på snuppa de dagene jeg har, og ikke har drukket det! F.eks. så rakk jeg ikke ta en kopp verken lørdag eller igår, og både igår og idag har ho hatt magesmerter igjen. Får så vondt av å se på henne Men ho fikk heldigvis ut en stor bæsj istad, så er ganske fornøyd nå. Og jeg drikker en stor kopp med ammete. Nå skal jeg aldri glemme det igjen!

  10. #9
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    22

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Hei damer!

    LineB: ganske rart å se tilbake på diskusjonene på snartmamma ja, vi kunne ikke veeente med dette livet, og nå er det jammen meg heftig ja, skulle gjerne hatt en time i ny og ne der livet var som før. Ikke misforstå meg, jeg angrer ikke altså, men bare det å få dusje uforstyrret er jo luksus om dagen, tidligere kunne jeg bruke 20 minutter på å bestemme meg for hvilken hårkur jeg skulle bruke.

    Håper ellers at alle småmager blir bedre snart, og at de kommende nettene blir fine for både store og små.

    Lillemann har noen skikkelige låsninger i nakken stakkar, så i dag har vi vært på andre manuellterapeuttime. Han har omtrent ikke klart å bevege hodet mot venstre, selv om vi lokker og lurer. Han henger med til han har hodet rett frem, og da er det stopp. Heldigvis ser det ut til å løsne nå, han har blitt litt mykere, og ikke minst er han MYE mer fornøyd. Jeg har rett og slett trodd det er normalt at små babyer gråter omtrent konstant når de er våkne, men det er det visst ikke.. Nå kan vi føre lange "samtaler", det smiles mange ganger om dagen, og han sover mye roligere. Fra å ha 10-15 minutter UTEN gråting i våken tilstand har vi nå 10-15 minutter MED gråting i løpet av et døgn..!

    Nå skal vi bare fortsette å myke opp nakken hans, og i tillegg bruker han en sånn pute med en flat sirkel i midten. Den gjør at han får støttet opp nakken, og blir tvunget til å ligge symmetrisk.

    Er så glad for at fysioterapeuten på helsestasjonen henviste oss videre med en gang, manuellterapeuten sa det var veldig sjelden han fikk inn babyer på bare 4 uker (som var så gammel han var på første time).

  11. #10
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Jæren
    Meldinger
    24

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Så godt at dere får hjelp av manuellterapauten, Audrey.
    Uff, høres slitsomt ut hos deg for tiden, Line.

    I natt kastet eldste opp i sengen, fysj altså, men er heldigvis frisk igjen nå. I morgen og onsdag skal mannen på kurs i Stavanger, jeg og Imre skal bare kose oss. Herlig!
    Gutter 04, 08 og 11

  12. #11

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Hallais mamas!!

    Line; uff hørtes ikke bra ut...du får gi ham et j@$%a hardt spark bak!!
    Audrey: håper dere blir godt hjulpet av manuellter.
    Krystall: kooos dg m gutten!!!
    SJ: har du prøvd ammete?

    Vel, j drakk 3 kopper i går...resultatet ble pamela boobs som pipla melk i hele natt!! Bh og ammeinnlegg kunne vries opp når j våkna istad....og lillemann fiser som aldri før og nå er han blid! Om d er teen eller plasebo effekt vet ikke j, men jysla bra at d funker!!!!

    Vi koooser oss t mine foreldre, i dag skal vi prøve vogna som mamma har kjøpt for første gang. Utrolig deilig å være trønder igjen

    Ha.en fin dag jenter!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  13. #12
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Mårnings

    Ja da var mor alene i huset. Ungene på skolen og b.hagen. I dag skal jeg til JM på 6 ukers-kontroll. Skal bli koselig å treffe henne igjen. Været er helt forferdelig i dag. Blåst storm inatt, torden og lyn, hagl..Ikke tvil om hvilken årstid vestlendingen er i..

  14. #13
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Lillesilje: så bra at teen funker! Funker bra hos meg og kos deg som trønder igjen! Jeg eeeelsker trøndersk
    TanteBrun: lykke til på kontroll! Snart er du også klarert
    _________

    Som dere som er med i facebook-gruppa vet, så ligger jeg rett ut i senga. Sendte mannen på jobb, og begynner å lure på om det var en dum idé. Kan nemlig ikke stå oppreist pga noen rare smerter som kjennes ut som ligger i nyrene mine. Starta i går kveld, og jeg trodde jeg bare var sliten etter 4 timer med søvn natt til igår. Så jeg la meg samtidig som snuppa i 23 tida og håpet ho skulle sove godt. Våkna ikke før 530 (!) men da jeg skulle til å ta henne opp så merka jeg at smerten var verre. Litt vanskelig å forklare, men det sitter liksom ikke i muskelen eller i ryggraden, og stråler fra nyrehøyden i ryggen og rundt til under ribbeina. Syyykt vondt er det. Lurte på om det kunne være luft, men det har ikke flyttet lenger ned, så da vet ikke jeg. Skal fortsette å masere magen og se om jeg får ut noe luft. Hvis det er sånn det kjennes ut for stakkars snuppa, så skjønner jeg godt hvorfor ho hyler til ho er rød

  15. #14
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Lillesilje: Kos dere i Tr.heim!

    Tantebrun: Lykke til på 6-ukers kontroll!

    Kiikii: huff, hørtes forferdelig ut! Har du sjekket om du har feber?

    Lillegutt sov jommen fra 0030-0700 i natt! Lagde lyder et par ganger ila natta, men vi sovna begge to før jeg fikk tatt ham opp. Var nok utslitt etter de to foregående nettene, stakkars. Men nå har jeg selvfølgelig dårlig samvittighet for at jeg lot ham sove så lenge uten mat. I kke lett denne mammajobben... Klokka sju tømte han kun en pupp, og så la vi oss og koste videre i senga og sov tl ti. Jeg drømte masse syke drømmer om at jeg vanskjøtta ham, hadde bl.a. tenkt meg en helg uten ham til London og hadde ikke begynt å planlegge noenting mtp pumping etc. Og gjett om den "uspiste" puppen var vond da vi våknet, etter 10 t uten suging! Hello brystspreng! Men nå ligger han og koser seg med den. I dag blir det trilletur på oss siden vi er så uthvilt og opplagt!

  16. #15
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Whiskers: har ikke noe feber nei, som er da positivt tenker jeg. Utelukker vel nyrebekkenbetennelse tror rett og slett det er luft, og jeg må da bare vente til det går over Deilig med så mye sammenhengende søvn!! Her fikk vi også en god natts søvn (2330-530), men brystene mine var ikke så sprengt som jeg hadde trodd...håper ikke jeg mister melka! Det pleier nemlig å være dødsvondt etter så mange timer.....

  17. #16
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tobbes mamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Oppegård
    Meldinger
    2,930

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Hei og hopp!
    Har en småpjusk storesøster hjemme i dag. Var hjemme i går også, men da var mannen også hjemme for jeg og lillemor hadde time på HS. Første møte med barselgruppa. Virket veldig bra så nå har vi noen å trille med utover høsten

    Her sov Alva fra 00.30 til 7.00 i natt! Det er ny rekord. Men er litt obs for vil egentlig ikke at hun skal sove SÅ lenge uten mat mtp å opprettholde produksjonen. Dere som drikker ammete. Hvilken te drikker dere?

    LineB: Ta å fillerist han mannen din litt fra meg! Går ikke an altså! Er litt likt her også. Mannen og storesøster hadde bakt boller i går. Fint det altså, men kjøkkenet så ikke ut da jeg kom hjem....
    10.09.05 + 25.04.08 + 06.09.11
    På SM er jeg Tutta79


  18. #17

    cool Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Hei damer! Har lest alt, og oppsummerer:

    Ryggvondt: Æsj bæsj, håper det ikke er nyrene, men for sikkerhets skyld ville jeg tatt en tur til legen. I det minste for å få noen gode piller...

    Late, rotete gubber: Æsj bæsj, fillerist dem og fortell dem hvor skapet skal stå (aller helst uten hyblkaniner bak)!

    Kolikk: Lykke til med manuellterapeut og kiropraktor til de som prøver dette

    Amme-te: Flott at det funker! Jeg kjenner ingen effekt, og tester nå akupunktur for å øke produksjonen. Dessuten smaker det

    Dagen i dag hittil:
    05.30: pupp x2
    zzzzzz
    08.00: pupp x2
    zzzzzz
    09.30: pupp x2, stå opp
    zzzzzz
    12.00-14.30: Akupunktur, hente stæsj til barnedåpen og handle mens snuppa zzzzzzzzzz

    Nå er det pupp og dårlige tv show, og snart skal mor mekke pizza

    I morgen får jeg babybesøk på formiddagen, og så kommer lillesøster hjem fra bergen for første gang siden snuppelure var 1 uke gammel. Hurra!!!

    Ha en fortsatt fin dag, damer!
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  19. #18
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Heisan!

    Nå skal jeg ikke klage her i dag, bortsett fra litt om hunden. Som Vibeke skrev så er det skikkelig møkkavær her, og jeg klarer bare ikke la være og irritere meg over at den hunden er redd regn.

    Her er svigermor kommet i hus, deilig med hjelp. Det var sårt etterlengtet. Nå er hun og henter i bhg og handler inn middag. Middagen skulle egentlig jeg fikse i dag, men man får ikke mye mat uten penger...(pengene ble igjen hjemme).
    Mini hadde sovedøgn i går, uten så mye magevondt. Men han tar igjen i dag. Håper det snart gir seg. I dag virker det som han får vondt når han spiser, han suger en stund og så setter han i å hyle. Prøver å la han rape ofte, men allikevel så finner han ikke roen.

    Hadde tenkt å kommentere litt, men nå ble det mye skriking så jeg får være mamma litt.
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

  20. #19
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Kontrollen i dag gikk fint. Vi satt å skravla i 45 min. JM har jeg hatt de siste 4 svangerskapene og hun som tok imot vesla. Så jeg kjenner henne rimelig godt. Føler meg plenty klarert. Har hatt sex et par ganger etter renselsen, og det var som før det.

    Men nå sitter jeg her med 38,5 i feber og vonde bryster. Uff altså, var bare det som manglet nå.

  21. #20
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tobbes mamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Oppegård
    Meldinger
    2,930

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Hvordan er formen i dag TanteBrun? Håper du unngår brystbetennelse altså! Her er storesøster fortsatt syk så måtte ta henne med meg på 6-ukerskontroll i dag. Kontrollen gikk kjempefint. Nå er hun 4300 gram og 55 cm
    10.09.05 + 25.04.08 + 06.09.11
    På SM er jeg Tutta79


 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 3
    1 2 3 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Vi skravler i uke 40
      Av Sukkerrose i forum August
      Svar: 126
      Siste melding: 10-10-2010, 21:14
    2. Vi skravler i uke 35
      Av Sukkerrose i forum August
      Svar: 126
      Siste melding: 05-09-2010, 20:52
    3. Mandag og vi skravler :)
      Av Lucie i forum September
      Svar: 14
      Siste melding: 24-11-2009, 17:50
    4. manda-mandag-mandag en ny uke har startet
      Av veslamor i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 13
      Siste melding: 28-01-2008, 19:41
    5. Svar: 16
      Siste melding: 22-01-2008, 00:52

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine