+ Svar på diskusjon
Side 2 av 3
FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52

Diskusjon: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

  1. #21
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Mye mye bedre. La vesla til ca annen hver time i går og måtte vekke henne inatt for å gi. Men etter det var hun så overtrøtt av det ble ikke mye soving. Hver gang smokken datt ut begynte hun å gråte. Kl 6 sovna hun skikkelig og jeg fikk sovet litt før kl ringte..Gubben stod opp med ungene så jeg sov videre. Gikk uten bh i går og i dag. Det har hjulpet mye. Inatt som jeg med sånn belly band, det var supert. Det skal jeg fortsette med. Tror det er viktig å la puppene hvile om natta uten bh. Nå er jeg hvertfall "normal" igjen, takk og lov..

  2. #22

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Sitat Opprinnelig postet av TanteBrun Vis post
    Mye mye bedre. La vesla til ca annen hver time i går og måtte vekke henne inatt for å gi. Men etter det var hun så overtrøtt av det ble ikke mye soving. Hver gang smokken datt ut begynte hun å gråte. Kl 6 sovna hun skikkelig og jeg fikk sovet litt før kl ringte..Gubben stod opp med ungene så jeg sov videre. Gikk uten bh i går og i dag. Det har hjulpet mye. Inatt som jeg med sånn belly band, det var supert. Det skal jeg fortsette med. Tror det er viktig å la puppene hvile om natta uten bh. Nå er jeg hvertfall "normal" igjen, takk og lov..
    Åååå, det var smart!!!! Det skal jeg gjøre i natt også, er så ukomfortabelt å sove med BH...

    Vi har en super kveld i dag! Tanta til snuppelure har vært her hele dagen og vi har kost oss. Snart kommer pappaen hjem fra jobbmiddag, og da skal vi spise deilige scones til kvelds Snuppa ligger og koser seg med puppen og sover litt innimellom, og stemningen er avslappet.

    Ja en fin dag, damer!!!
    Alt før du var unnfanget, var du ønsket - Alt før du var født, var du elsket - Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.


  3. #23

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    LilleSilje: Kos deg masse masse hos foreldrene dine! Er ikke det deilig å bli bortskjemt
    Whiskers: Fra nå av skal jeg kalle deg boob-mom
    TanteBrun: Brystbetennelse suger bigtime ! Utrolig deilig med en vellykket JM-kontroll.. Flinke mammaen!!
    Tobbes mamma: God bedring til storesøs
    Tårnfrid: Scones, YES PLEASE !
    Kiikki: Hvordan er formen søta?! Nå ble jeg bekymret for deg.. Men jeg er ganske sikker på at det er en forbigående greie! Husk å ta vare på kroppen, kan nemlig også være en liten strekk.. Gjør noen utøyningsøvelser.

    _________

    Som jeg gleder meg til å møte dere Tenk at vi har "kjent" hverandre i nesten ett år folkens

    Her i SJ-hus er begge mine gutta mette, gode og sover nesten begge to. Elsker dem begge over alt på denne jord Tror jeg har blitt litt av en hønemor allerede

    Signerer LilleSilje hva gjelder ammete, får silikon boobs av 2 kopper om dagen! Dessuten får jeg ganske mye melk av nok vann/drikke og ikke minst nok mat.. Ooog av å tømme/la nurket die lenge nok til at den fete melka kommer ut, merkelig nok er det først da de blir ordentlig "fylt opp".

    Ønsker alle en super duper natt og forhåpentligvis en god nattsøvn på hele gjengen :

  4. #24
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    20

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Da var vi i gang med første ammerunde. Over fem timer siden forrige måltid deilig med en lang soveøkt Jeg spiste like godt popcorn på senga før jeg sovna - kjempe tørst!!!
    Nå er det tid for å rape her. Ha en god natt folkens

  5. #25
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    20

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    *dobbelpost*

  6. #26
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    20

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    ...og enda en

  7. #27
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Nattas andre runde her...og tredje forsøk i denne runden. Lillegutt sov nok for mye i går kveld, for har bare sovet to timer mellom ammingene i natt, samt at han tydeligvis ikke vil sove igjen nå...Mamma trenger noen timer til på øyet. Ja ja, sånn er livet som melkemaskin. Håper alle andre sover søtt!

  8. #28
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Nattens første amming er unnagjort. Yeyyy nå driver jeg og trimmer. jeg vil sove de neste timene uten unge i senga, men det vil ikke ungen. så når han sovner legger jeg han i egen seng og så våkner han, etter litt styring og gråting er det oppi senga vår igjen. nå skal jeg prøve på nytt....jeg blir nok taperen i dag for nå vil jeg sove litt igjen.
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

  9. #29
    Juniormedlem
    Rykte
    LineB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Siggerud
    Meldinger
    20

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Halleluja! Frokost inntatt før 12 Poden sovna halv 12 og sov til 4 i natt, fikk flaske og sovna igjen kl 5. Sov til 8 og fikk pupp i en time. I`m sooo happy!
    Tror ikke dette blir en vane, men skal nyyyte dette i dag. Måtte sende sms til sambo å hehe
    Så nå ligger jeg 2 timer foran vanlig skjema, what to do??
    *sveve*

    Idag og imorgen er det supertorsdag/fredag har jeg hørt rykter om. Vurderer å stikke å shoppe litt, men det er så kaldt ute
    Guttungen må ha mer klær å, har vokst ut av 50/52, og strekker seg nesten ut av 56 å nå. Helt utrolig hvor fort de vokser! Også må mor oppgradere garderoben sin å, men orker ikke tanken på å prøve klær med barnevogn alene.

    Nei, nå er det fyring i peisen og shining i underetagen før gullet våkner igjen

  10. #30
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tobbes mamma sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Oppegård
    Meldinger
    2,930

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    God morgen!

    Storesøster har fortsatt feber Hadde egentlig avtalt bytur og lunsj med en venninne i dag, men da må vi holde oss inne i dag også. Nå MÅ storesøster bli frisk snart altså! Jeg må komme meg ut og handle ammete og litt ulltøy osv. Kanskje i morgen?

    Håper alle får en fin dag! Her skinner sola
    10.09.05 + 25.04.08 + 06.09.11
    På SM er jeg Tutta79


  11. #31
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Hehe dere og natteskravling! Snart har jeg også en phone som er litt smart og kan joine hehe
    _______

    SJ: jeg føler meg mye bedre nå ja fortsatt øm i ryggen og magen, hvis man trykker på det liksom..vet ikke hva det kan være. Men er ikke musklene. Har prøvd å tøye meg og prøvd massasje, men det hjalp lite. Må bare ta litt paracet nå og da til det går over tror jeg. Tror jeg har blitt litt hønemor allerede jeg og Du er med på treff andre uka i nov? Enten torsdag 10. eller fredag 11.?

    Whiskers && Ingi: Håper dere får sovet litt til!

    Line: vi får satse på at det blir en vane! Begynner han å vokse ut av str 56 allerede? Er så vidt Anna er på vei inni den Er han blitt veldig lang? Ho er 56 cm nå ho og regner med ho er over 5kg nå da ho var bare 10g under for over en uke siden
    ______

    Nå ligger vi i senga og inntar frokost...eller tar min etterpå jeg. Her prompes det og gulpes det Gøy når ho gulper MENS ho spiser eller nyser mens ho spiser *sprute på mamma!*

    Nei prøver å bestemme meg for hva jeg skal idag. Tror sambo forsvant på jobb med vogna i bilen! og det blåser veldig mye. Så kanskje like greit å være inne litt. Må rydde leiligheten (igjen), for vi får besøk i neste uke, og har ikke lyst å bruke helga på å rydde. Og MÅ få laget ferdig invitasjonene til dåp! Nå er det bare å skrive på dem som gjenstår da. Ikke lett å få gjort noe som tar en del timer med ei lita snupp i huset nei. Men oh well, what the hell Kan ikke la være å kose mye innimellom, så da får jeg bare sende dem ut en uke senere enn planlagt

    èn ting jeg har lært som mamma....kan nesten ikke planlegge altfor mye, og hvis man gjør det så må man være veeeeldig fleksibel! (Godt jeg lærte det i praksis i barnehagen for da går det mye lettere nå)

  12. #32
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Ahhh...vi sov helt til halv ti, helt fantastisk. Åsså har jeg en svigermor som går rundt å rydder for meg. Men det er langt i fra alt hun får lov til. "Liker" å ta skiten min selv. Men hun gjør en god innsats på kjøkkenet.
    Jeg har til min store forferdelse sett at det vokser ulumskheter rundt vinduene på soverommet. LIKER IKKE. Det har tydeligvis ikke likt å være fuktig i vinduene om nettene. Selv om vi lufter hele dagene. Nå skal jeg frem med skurekosten og kraftvask. Så får vi pusse ned og behandle ved en annen anledning. Sånn er det å bo i gamle hus.
    I går fikk jeg endelig shoppa litt. Uten unger Deilig å kjøpe vanlige klær igjen, men magen tyter ut over buksene. Så det blir ikke stramme gensere med det første. Vi fikk skatteoppgjøret i går, men det var heller skuff. Men jeg fikk igjen da. Hadde planer om å bruke skattepengene på ny pc, men vi får finne noen andre penger til det. For vi må ha ny. Denne virker ikke hvis vi har batteriet i?!
    Så har ammetåka slått til igjen, jeg har ikke flere kontaktlinser igjen og nå skaper den ene seg. Så egentlig ser jeg ikke hva jeg skriver for teksten er 4-dobbel

    I kveld skal mannen og jeg ha kvalitets tid alene, vil skal først en time på SPA og så skal vi ut og spise Kan det bli bedre? Jeg får vel manne meg opp til litt sengekos, så blir mannen skikkelig fornøyd.

    Kiikii: Her har vi begynt på str 62 og bleie str 3!!! Babyen vår er ikke baby lenger Det har gått så utrolig fort. Over 7 uker allerede. Vekta har passert 6 kg og lengden 60 cm. Kjedelig å være uten vogn. Det er jo da du savner den mest. Kos deg med invitasjonene.

    Tobbes mamma: god bedring til storesøster. Ikke kjekt når disse ungene er syke.

    Line B: Deilig med en sånn natt, håper det fortsetter slik. Det er ikke det samme med barnevogn når en skal prøve klær. Håper du finner på noe og fylle dagen din med
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

  13. #33
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lucie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    2,283

    Re: Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Ingi - det er en laptop altså? Og den vil kun fungere om du har koblet til strømkabelen, og har tatt ut batteriet? Merke og alder?
    Har en april ´05 snuppe, en prins født 31.08.09 og en prins født 06.09.11

  14. #34
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

    Sv: Re: Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Det stemmer Lucie. Det er en Toshiba fra 2006. Den er kjempe treg så det er på tide å bytte den ut med en som har større hjerne, og som jobber raskere
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

  15. #35
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lucie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    2,283

    Re: Sv: Re: Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Fra 2006 ja... Da er den nok moden for utskifting, skal ikke nekte for det
    Har en april ´05 snuppe, en prins født 31.08.09 og en prins født 06.09.11

  16. #36
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Rapport fra min natt:
    2330: Poden sovner
    0145: Tid for pupp nr 1. Leggeforsøk mislykket. Bleieskift. Pupp nr 2, endelig zzzz kl 0330, Yay!
    0530: Ny runde. Pupp nr 1- dyp søvn - men har tissa gjennom, fullt skift og på ny lys våken Pupp nr 2, ingen zzz, men massiv promping, nytt bleieskift. Status nå kl 0655: Poden på fanget og prøver å lokke fram litt mer zzz, ser ut til at vi må ty til pupp nr 3... Sånn går nu nettan...

    Ha en fin fredag!

  17. #37
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mourie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Bodø
    Meldinger
    568

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Hallaise damer! Jeg har ikke helt forsvunnet fra jordens overflate, men det kjennes sånn ut. Flytting midt i barselperioden er ikke å anbefale, men vi er nå på plass i nyleiligheta og snuppa har fått rååååsa rom. Pcen min har også vært nede for telling så har blitt mest surfing på nettbrettet og lite kommentering. Gullgutten vokser og trives, virker som at Minifom var tingen for mageknipen hans på kveldtid. Han smiler mere og mere og jeg syns jeg aner litt mere målrettet peiving med armene! Han sover vanligvis 3 timer mellom hver mating på natta, og det overlever jeg greit. Det puppes fortsatt, håper jeg greier å holde det gående til jul ihvertfall. Men pupp er mest kos og medisin, maten kommer fra flaska. Mamman har kommet seg på fint lite trilletur, men har likevel prestert å gå ned 2,5 kg under startvekta, hurra! Vurderer å bestille meg ny mobil siden den jeg har, en HTC Legend, plutselig har fått den uvanen å slå seg av og på på egenhånd, og nekte å ta imot samtaler fra gubben??? Skal dra og kjøpe ammete i dag siden jeg har lest både her og på FB at den funker, håper bare jeg greier å drikke den, ihuga kaffedame som jeg er. Skal prøve å være litt mer aktiv her inne nå når verste flyttesjauen har lagt seg

  18. #38
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Sitat Opprinnelig postet av Whiskers Vis post
    Rapport fra min natt:
    2330: Poden sovner
    0145: Tid for pupp nr 1. Leggeforsøk mislykket. Bleieskift. Pupp nr 2, endelig zzzz kl 0330, Yay!
    0530: Ny runde. Pupp nr 1- dyp søvn - men har tissa gjennom, fullt skift og på ny lys våken Pupp nr 2, ingen zzz, men massiv promping, nytt bleieskift. Status nå kl 0655: Poden på fanget og prøver å lokke fram litt mer zzz, ser ut til at vi må ty til pupp nr 3... Sånn går nu nettan...

    Ha en fin fredag!


    Slitsomt! Håper du har fått litt søvn nå!
    _______

    Her ligger vi i sofaen og snuppa får Pupp1 til frokost. Har såååååå lyst å sove videre, men neida. Svigermor ville komme og gi oss en klem før et kurs ho skal på, så kl 9 var eneste mulighet siden jeg er borte etter kurset er ferdig Jaja, sånn det går når de bor 1,5time vekk og ikke får sett henne hele tida..de føler vel de har rett til å komme når det måtte passe dem, og jeg føler ikke jeg har rett til å nekte siden det går et par uker imellom...

  19. #39
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Hørtes ut som ei strevsom natt..Håper du får lagt deg litt nedpå når prinsen engang sovner.

    Her har vesla tulla i flere dager. Vil ikke sove i sin seng plutselig. Itillegg til økedøg og min påbegynnende brystbetennelse (som jeg fikk bukt på). Så igår kveld tenkte jeg å få snudd henne til å sove for seg selv. Men det skulle ikke bli en enkel sak nei. Hun ville ikke sove i vogna si. Hun klarte å sove litt, men hver gang smokken datt ut var hun våken igjen. Slik holdt vi på til kl 3 inatt. Da ga jeg opp. Da la jeg henne på brystet mitt og gled igjen fleecejakken min (slik at hun ikke skulle dette noen plass iløpet av natten). Og da sovna vi begge to og våkna da gubben kom i stua, forundra over at vi lå der. For jeg hadde sagt at jeg kommer snart da han la seg. Etter 3.5t med søvn så kjenner jeg at mor skal sove litt til ja..

    Idag skal gubben hente nybilen vår i Bergen, gledings. Er så spent på hvordan den egentlig ser ut..Ut å prøve den imorgen.

  20. #40
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: Vi skravler fra mandag til søndag (16-23.okt)

    Kiikii: Hun svigermora di synes jeg høres ut som litt av en prøvelse! Jeg synes nå ditt søvnbehov kommer foran hennes bestemorsbehov, grmf.

    Tantabrun: Huff, skjønner vi er fler som har hatt en slitsom natt! Håper snuppa venner seg til å sove for seg selv igjen snart!

    Her er vi oppe med puppen igjen, poden sovna kl 0715 og sov hele 1 t og 15 min før det var pån igjen. Ja ja, han må jo sove en gang han også, så da får mor også benytte anledningen og legge seg nedpå. Heldigvis er det lite skriking!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 3
    FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Vi skravler i uke 40
      Av Sukkerrose i forum August
      Svar: 126
      Siste melding: 10-10-2010, 21:14
    2. Vi skravler i uke 35
      Av Sukkerrose i forum August
      Svar: 126
      Siste melding: 05-09-2010, 20:52
    3. Mandag og vi skravler :)
      Av Lucie i forum September
      Svar: 14
      Siste melding: 24-11-2009, 17:50
    4. manda-mandag-mandag en ny uke har startet
      Av veslamor i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 13
      Siste melding: 28-01-2008, 19:41
    5. Svar: 16
      Siste melding: 22-01-2008, 00:52

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine