+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27

Diskusjon: Ukesskravling 25.-30. okt

  1. #1
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Ukesskravling 25.-30. okt

    Lager skravling som ukestråd igjen jeg siden det er ingen her....håper det var greit.
    ______

    Endte opp med at jeg lagde konvolutter til invitasjonene...brukte bare vanlig hvite ark som jeg bretta fint rundt. Jeg som ikke tør gå ned til byen når det nesten er tornado ute! Syyyykt som det blåaser. Spørs om jeg rekker komme ned til postkontoret idag. Herregud disse folka kommer aldri til å få invitasjonene sine!

    Nå sover en overtrøtt frøken i vippestolen sin, ENDELiG! Får se hvor lenge ho sover der. Vil nemlig få inn dagens treningsøkt snart! Og ja, merker det i magen at jeg trente godt igår!! Dette blir bra!

    Får besøk av to venninner ikveld. Blir kos. Goood tirsdag!

  2.  
  3. #2

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Hallais!!
    Her var d stille!!
    Her blåser d også sykt!! Får håpe du får sendt avgårde de flotte innbydelsene kiikii!!

    I dag har j trent herlig! Fantastisk deilig å jogge igjen. Tok mg god tid og dusja lenge da j kom hjem søv daniel. Han lå i vogna og hadde sovet siden j dro! Søv totalt 3 timer og da han våkna var han i kjempehumør!!

    Nå skal vi snart ut på trilletur før d blir mørkt.

    Ha en strålende dag mamas.

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  4. #3
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Meldinger
    17

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Ja her var det stille. Blåser godt her også. Litt synd for jeg tror det hadde vært helt fantastisk vær uten den vinden. Nå har pappaen i huset to uker ferie, deilig. Så i dag blåste jeg støv av sykkelen og tok meg en treningøkt, snakk om å være i dårlig form.
    Mini i huset strever med mye luft. Han svelger mye når han spiser og er ikke alltid like flink til å tape, tror vi skal prøve litt malt i dag. Ellers så koser vi oss mase. Tiden går så fort.

    Lykke til med utsendelse av innbydelser Kiikii. Det minner meg om takkekortene som jeg fremdeles ikke ha fått sendt ut fra forrige fødsel...flaut ja.

    Ha en fin kveld
    To herlige gutter, født 14. juni 10 og 31. august 11 <3 <3

  5. #4
    Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    41

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Så flinke dere er til å trene, Kiikii og lillesilje!
    Jeg tok situps en dag, men det er ikke alt som stemmer helt inni arret mitt så jeg tar det veldig forsiktig. Prøver å gå tur hver dag, men det er ikke alltid jeg er så flink til det heller. De to siste dagene har mini faktisk sovnet helt selv på dagen, så da nyter jeg det og bruker opp tiden på tull og tøys - og litt fornuftig.

    Ingi11: Skjønner at du har fått barn tett Det blir bra med takkekort fra begge to på en gang

    Jeg har brukt NM i to perioder før og syns det har blitt et stusselig sted siden sist. Før var det fullt av aktivitet i alle barselklubbene og mye aktivitet generelt på forumet. Nå er det utrolig stille her i forhold. Bruker dere det andre forumet?
    Alle tre barna er i seng og jeg har sett nyhetene. Nå skal dagens andre brownies bakes til bursdag i helga. Ha en fin kveld


  6. #5
    Medlem
    Rykte
    Jon Blund sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Asker
    Meldinger
    77

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Gooood Morgen alle sammen!

    I dag er det 6 ukers kontroll på helsestasjonen. En litt forsiket en ettersom vi har vært bortreist.
    Gleder meg... spennende å se hvor stor han har blitt.

    Anders er blitt skikkelig sosial nå. Vil helst ha blikk kontakt hele tiden, og prate. Han lager masse lyder og vi må svare han, også smiler han hele tiden. En ordentlig sjarmør
    Veldig moro! Men det innebærer at han helst ikke vil ligge på gulvet eller sitter i vippestolen sin..han skal liksom være med der det skjer... så da blir det babyen og meg på slep etter 2-åringen..

    I dag er det også foreldresamtale på skolen, Fredrik skal på babysvømming, bilen skal på service, og eldstemann skal i bursdag i ettermiddag.
    Planen er full for å si det sånn.

    Ferien var bare fantastik dere! Masse god mat, litt vin, shopping, flotte steder, fantastiske hoteller, hyggelige mennesker. Gutta koste seg masse. De syntes det var flott i Paris. Så eifeltårnet, og mye mer.. også fikk de shoppet på Disney butikken Vi hadde besøk av svigers i Paris, så de passet gutta litt. Mannen og jeg tok oss en tur til eifeltårnet den ene kvelden med teppe og litt vin, og da fridde mannen til meg! Helt i sjokk enda jeg... veldig koselig selvsagt
    Så nå går jeg bare rundt og smiler.

    Hjemturen tok vi via moseldalen, hvor jeg har vært flere ganger som barn. En veldig koselig kjøretur Fikk både spist og handlet mer der, så helt supert.

    Nei, nå gråter minsten her.. tid for litt mat.. må løpe!

    Håper alle får en super dag hvertfall!!!
    - 2004
    - 2009
    - september 2011

  7. #6
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Gratulerer med forlovelsen Jon Blund!!!! Så utrolig romantisk! Denne perioden babyene våre går igjennom nå er bare så fantastisk spennende. Selv om dagene ofte går i det samme så er faktisk ingen like for det stadig skjer noe nytt med de små
    _______

    Her er det full storm! Så jeg og snuppa sitter inne der det er varmt ho under et teppe i vippestolen, meg i sofaen med en varm kopp ammete. Spiste nettopp havregrøt med banan i (først gang, tenkte bare å prøve og det var veldig godt!). Jeg er nemlig på en litt streng kostsholdsplan på dagtid, veldig sunn mat og ikke tilsatt sukker. Så da brukte jeg bananen til å gjøre grøten litt søt. Naminam var det! Og bittelitt honning. Godt jeg fant noe sunt, godt og varmt nå som høsten er her for fullt!

    Sånn, da tror jeg ikke jeg har mer å si. Skal sette i gang og prøve meg på et prosjekt her. Nemlig en hjemmestrikka/sydd vognpose! Inspirasjon tatt herfra: http://www.risarosa.no/wordpressin/produkter/vognposer/

    Ikke sikkert jeg får det til for det er skikkelig fancy, men SKAL prøve siden ingen i familien vil kjøpe det til meg

  8. #7
    Juniormedlem
    Rykte
    LineB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Siggerud
    Meldinger
    20

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Gratulerer med forlovelse Jon Blund

    Gah! i går ble siste måltid litt for tidlig for mor... han sovna på armen min kl 23 og jeg var passe trøtt selv etter å ha hatt svigermor på besøk i over 3 timer... koselig det, men.... så jeg la han i senga si 23.30 og var selv i seng midnatt..
    Mads våkna 03.05 og var skrubbsulten, først fikk han pupp, begge to, også var det flaske 150ml :O. Dette tok to timer og jeg var i seng igjen 5.15. Kl 8 våkna Mads igjen, ny flaske, sovna på armen min og har vært i bagen sin siden kl halv 10.
    Siden da har jeg hengt opp tøy, rydda MINE klær i klesskapet (bye bye sommergravidetøyet), satt på oppvask og lekt med bikkja ute. Og jeg har bestilt meg vippestol!
    Er ikke mye til skrytevær i dag, trist høstvær og 5+. Men vi skal ut å trille etter neste flaske, jeg har lopper i blod for å shoppe, men tar meg en trilletur i stedet. Orker ikke shoppe med lillegull alene.


  9. #8

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Hello mamas!

    kiikii: utrolig fin vognpose!! du er kjempeflink som skal lage en sånn!! Jeg prøver også å være sunn, har bl.annet laget knekkebrød med masse korn etc, og så spiser jeg gresk yoghurt.
    lineb: herlig når man får gjort en del husarbeid mens nurkene sover. Utrolig hvor effektiv man blir! Var det økedøgn i natt eller? utrolig mye han spiste
    jon blund: oh my god så romantisk!! gratulerer med forlovelsen!!

    Hadde en fin natt, tror vi endelig er inne i en rytme hvor lillegull faktisk vet at det er natt! Han la seg kl. 09.00 og sov til halv to. så var det mat og deretter sov han til litt over 6. Herlig!
    Vi har allerede vært ut på to trilleturer i dag på tilsammen 2 timer, så da er det gjort!

    Har satt på ei maskin med klær, vasket gulvet på stua og kjøkkenet. Nå ligger lillegull i vippestolen m smokken i munnen etter et måltid. Straks skal mor ha seg en stor kopp ammete og et knekkebrød.
    I kveld skal jeg ta sol! gleeeder meg! godt med litt d-vitamins i høstmørket!

    Ha en strålende dag damer!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  10. #9
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Lillesilje: Jeg skal prøve meg på den...nøkkelordet er prøve Har ingen oppskrift, bare inspirasjon, så spørs om jeg er litt Å hjemmelagde knekkebrød er godt! Jeg spiste de hver dag i en periode, så ble jeg litt lei, men spørs om jeg skal lage noen snart...

    Deilig med så lang trilletur! Har så lyst å ut selv, men har ikke sjans!
    _______

    Bananchips er veeeeldig god snacks, som er sunne hvis noen trenger noe litt crunchy som ikke er potetgull. Man tar bare banan og kutter i skiver, tar litt sitronsaft over og legge på bakeplate dekket med bakepapir. Ha ovnen på 100 grader og stek "chipsene" til de er tørka (Snu hver halvtime) og pass på at de ikke svir seg Lagres i en luftett boks!

  11. #10

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Hei
    Her var det stille ja. Sikkert flere som meg som ikke har et sekund til overs om dagen. Mini har trøbbel med magen som flere andre her og nekter å sove noe annet sted enn på oss, så da blir det mye bæring i armene og sjal. Da tar ting veeeldig lang tid. Så en dagsplan er stort sett å få spist å sovet etter begges behov ( iallfall mini sine) og kanksje får vasket noen klær og laget middag. Kanksje. Merker at storesøster har skikkelig behov for å være sammen med meg på ettermiddagene, så det blir ikke noe dødtid.

    Men nå næremer vi oss 6 uker og det skal vel være litt magisk. Ting roer seg kanksje litt. Lurer på om jeg skal melde meg på barselyoga fra neste uke. Hadde vært deilig, men lurer på hvor mye vits det er siden lillemann ikke vil ligge noe særlig for seg selv. Tenke tenke...

    Gratulerer med forlovelsen jon blund! Det var jo en fantaskisk romantisk overraskelse
    Kiikii: moro å sy, det syns jeg. Lykke til med spennende prosjekt.
    Lillesilje: Imponerende med 2 turer på en dag! tror ikke det blir noen på oss i dag...
    LineB: håper det kommer litt sovetid din vei snart, rekende på ei fjøl eller noe
    Jente, april2008
    Gutt, september 2011
    Vi er verdens heldigste foreldre

  12. #11
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Nov 2009
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    18

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Hallo damer!

    Lenge siden jeg tittet innom. Travle dager. Som noen av dere vet har jeg toåringen hjemme om dagen.. Han har fått barnehageplass i en annen bydel og begynner i begynnelsen av november Men siden jeg er skikkelig hønemor, vet jeg at det blir masse tårer,tenk at lille gutten min skal overlates til andre

    Ellers har vi det bra, storebror er blitt skikkelig glad i lillesøstra si og kysser henne stadig. Men han har også blitt ganske krevende, er grinete hele dagen og krever min oppmerksomhet hele tiden. Mannen jobber veldig mye, så det er ikke så mye hjelp å få der. Jeg er altså helt utslitt og ikke minst , det blir ikke mye søvn på meg.

    I dag har vi bare vært i butikken, orker ikke å gå så langt unna heimen med begge barna på slep, spesielt med en gutt som er for tiden. Må få ringt legen for å bestille time, har forferdelige smerter i magen, ligner litt på rier og er spesielt ille nå jeg setter meg eller beveger på meg. Må få sjekket det ut.


    Oj, nå gråter prinsessa her, kommer tilbake for å kommentere alle sammen etterpå

  13. #12
    Medlem
    Rykte
    Jon Blund sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Asker
    Meldinger
    77

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Sitat Opprinnelig postet av Hooyo Vis post
    Hallo damer!

    Lenge siden jeg tittet innom. Travle dager. Som noen av dere vet har jeg toåringen hjemme om dagen.. Han har fått barnehageplass i en annen bydel og begynner i begynnelsen av november Men siden jeg er skikkelig hønemor, vet jeg at det blir masse tårer,tenk at lille gutten min skal overlates til andre

    Ellers har vi det bra, storebror er blitt skikkelig glad i lillesøstra si og kysser henne stadig. Men han har også blitt ganske krevende, er grinete hele dagen og krever min oppmerksomhet hele tiden. Mannen jobber veldig mye, så det er ikke så mye hjelp å få der. Jeg er altså helt utslitt og ikke minst , det blir ikke mye søvn på meg.

    I dag har vi bare vært i butikken, orker ikke å gå så langt unna heimen med begge barna på slep, spesielt med en gutt som er for tiden. Må få ringt legen for å bestille time, har forferdelige smerter i magen, ligner litt på rier og er spesielt ille nå jeg setter meg eller beveger på meg. Må få sjekket det ut.


    Oj, nå gråter prinsessa her, kommer tilbake for å kommentere alle sammen etterpå
    Dette vet jeg alt om! Utrolig slitsomt... Har hatt 2 åringen hjemme vi også. Begynte bhg tilvenning i går... så nå gleder jeg meg skikkelig til noen ordentlige permisjonsdager. Vet det blir mye tårer i starten, men skal prøve å ta tilvenningen over litt tid siden jeg er hjemme, at han har kortere dager osv.. håper det går bra.
    - 2004
    - 2009
    - september 2011

  14. #13
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Follo
    Meldinger
    14

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    God kveld!

    Her har vi hatt en fin dag. Var hos fame fotografene idag på visning av bildene som ble tatt av Victoria forrige uke. Så nå er takkekort derfra bestilt. De blir så fine . Så var jeg på babykino etterpå. Første gang vi var der nå. Det gikk supert.

    Ellers har Victoria masse luft i magen, spesielt kvelds og natterstid. Kan holde det gående med gråting til og fra i over en time. Slitsomt... massasje, og sukkervann hender hjelper. Skal til kiropraktor imorgen ettermiddag
    Victoria født 23.09.11

  15. #14

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Sorry for fraværet jenter- har rett og slett vært en hektisk uke! Lillemannen sliter fortsatt med magen og det tærer på! Ser at flere har nurkene som også sliter med luft i magen- er helt grusomt for de pyttesmå! Men det går nok over- Morellen du sier noe om 6 uker, er det da tarmene blir mer modne? Vekten har du prøvd fennikelte?

    Nei nå skal jeg sove litt før judoboy blir sulten igjen

  16. #15
    Medlem
    Rykte
    Jon Blund sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Asker
    Meldinger
    77

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Gooood Morgen!!

    Her er det full fart. Snart klare for skole og bhg.
    Andre dag med tilvenning i bhg, så spennende å se hvordan det går.. Regner ikke med jeg kan gå fra han i dag..han var helt på felgen når vi var der sist.. dette vil ta tid.

    Anders sover enda, så må snart vekke han for å få han med..

    Plan ellers i dag er frisør time for mellomstebror, også håper jeg bilen er ferdig på verkstedet... de ble nemlig ikke ferdige i går... men vi har leiebil da så det er ok.

    I dag blir det lasagne eller kjøttkaker alt etter hva jeg får tid til

    Håper alle får en super dag!
    - 2004
    - 2009
    - september 2011

  17. #16
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lucie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    2,283

    Re: Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    God morgen!

    Full fart her denne uka også ja. Første treff med barselgruppa i dag, spent på om "kjemien" er der!
    Lasagne hørtes nam ut, ooooooh!
    SJ - slitsomt med luftsmerter, har sønn nr 2 med det problemet her..
    Vekten - kiro for luftsmerter? Fortell
    Har en april ´05 snuppe, en prins født 31.08.09 og en prins født 06.09.11

  18. #17

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    God morgen!!

    Lillegutt har slokna på mamman etter 30 min gråt...skjønner ikke hvorfor han gråter...hørte han lå i senga si og strevde og pressa, så begynte han å smågråte så j tok han opp og gå han pupp. Spiste godt fra den ene og da j skulle starte på pupp nr2 ble han helt krakilsk og gråt m tårer!! Ikke ville han ha pupp, ikke ble d bedre m massasje og ikke av at j bar ham...hva skjer!!? Blir så lei meg...

    SJ: håper gutten din blir bedre kan man gi fennikelte direkte t babyene?
    Lucie: lykke t m barselgruppa!
    Jon blund: lasagne mmm!!
    Vekten: legger du ut bilder på fb eller privat forum? Ble så nysgjerrig

    I dag skal vi på babysang d blir moro!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  19. #18
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Follo
    Meldinger
    14

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Lillesilje: Jeg legger ut bilder av takkekortene når jeg mottar dem fra Fame. Det er ca tre uker til

    Kiropraktor hjalp veldig med mellomste her. Tre behandlnger og da kvitt skriking pga luft om kvelden/natten

    Her idag skal vi på helsestasjonen for første barseltreff, det er jordmor som står i regi av det i dag . Så kiropraktor etter dette. Ellers tenkte jeg å shoppe et par olabukser.

    Ha en strålende dag jenter!!!
    Victoria født 23.09.11

  20. #19
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Har også hørt kiro for kolikk/luftsmerter håper det funker vekten!

    Lucie: kos deg med barselgruppa

    silje: huff :/ er så vondt å høre dem skrike. Og enda verre når det kommer tårer! Husker jeg reagerte veldig første gang jeg så tårer i snuppas øyne

    jon blund: kan ikke du komme med lasagne til meg? Sambo jobber sent pga møte så kommer ikke hjem før langt ut på kvelden
    ________

    Skal snart avgårde til byen hvor jeg skal treffe ei venninne og sønnen hennes som er 3 uker eldre enn snuppa og så må jeg mest sannsynligvis ringe bilverkstedet for sambo...har skjedd noe siden han satt på vinterdekk selv. At vi ikke kunne bruke de 200kr for å få det gjort "ordentlig"!

  21. #20

    Sv: Ukesskravling 25.-30. okt

    Vekten: hos kiromannen! Vi har vært der 2 ganger og merker definitivt forskjell på junior!

    Silje-min: Er helt grusomt å se de tårene !! Jeg gir direkte fennikelte til lillemannen. Her er oppskriften fra For barn med kolikk kan det hjelpe å få litt fennikelte. Dette er et såkalt ”kjerringråd”, og heller ikke vitenskapelig dokumentert, men det kan være verdt et forsøk. Du kan kjøpe fennikelte på apoteket. Gi barnet 10 ml lunken te et par ganger om dagen i forbindelse med et måltid. Barnets avføring kan endre lukt og bli litt grønnlig.

    ******* Bruk følgende oppskrift på fennikelte:
    ******* 1 ts fenikkel pr 2,5 dl kokt vann
    ******* Trekkes i 5 min, siles og avkjøles
    ******* Holdbar i ett døgn

    Damer jeg har to spm:
    1. Hvilken brystpumpe bruker dere?
    2. Gir dere den utpumpede melken med kopp eller flaske ? Leser på ammehjelpen at d r lurere å gi mat m kopp..

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine