+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23

Diskusjon: Vi skravler 31.oktober- 6.november

  1. #1
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Lager ny ukestråd jeg!

    Har ikke fått skrevet her inne på en stund, men er inne og leser hver dag. Synd at det er litt stille her, men det skyldes vel at alle er like travle som meg... Her går dagene (og tildels også nettene) i ett med amming og annet babystell. Vi har hatt noen stri døgn i det siste med lite søvn, håper det bedrer seg snart, for blir ikke så mye overskudd for mammaen av sånt. Skulle virkelig ønske jeg var en type som trengte lite søvn! Men vi gleder oss veldig over lille skatten vår allikevel, altså. Han er blitt mye mer våken, øver seg på smiling og holder blikket endel (utforsker mammas ansikt ), det er en magisk tid! Tida går jammen fort. I dag skal vi begynne med vitamin D dråper, drøyer tran inntil videre, siden det er endel gulping her. Hva har dere valgt - tran eller dråper?

    Nå begynner jammen oktoberklubben på SM å tømmes også! Og terminklubben for juli er i gang. Føles jo egentlig som en evighet siden vi hang der inne.

    Håper på litt mer søvn utover formiddagen, så vi får overskudd til en trilletur etterhvert. Lillegutt roer seg vanligvis godt i vogna, det er så koselig. Ha en fin mandag, damer!

  2.  
  3. #2
    Medlem
    Rykte
    Jon Blund sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Sted
    Asker
    Meldinger
    77

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Håper det går seg til med søvnen snart Whiskers,


    Her er det som vanlig full fart... eldtemann er på skolen, og vi skal snart dra i bhg for tilvenning der.
    Krysser fingrene for at det går greit, for mammaen her i huset trenger snart noen litt mer rolige dager hjemme for å hente overskudd...

    Nei, vi får pakke og komme oss avgårde. Skal prøve å få skrevet litt mer siden i dag. Håper alle får en super dag
    - 2004
    - 2009
    - september 2011

  4. #3
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Tror mange er inne på facebook mye oftere whiskers. Litt dumt siden ikke alle er der, så jeg er stadig innom for å prøve å holde litt liv her også...du har ikke lyst å bli medlem der du? Når det gjelder tilskudd så prøvde vi først tran, men virka som ho reagerte på det så vi har nå gått over til D-dråper. Mye mindre gulp!

    Jon Blund: blir godt å samle litt krefter igjen kan jeg tenke meg ja! Kos deg med tilvenning
    _____

    Jeg og snuppa har vært våken en times tid nå. Ho er blid som en sol og ligger og sparker ved siden av meg i sofaen nå. Snakker og snakker. Veldig glad for å være hjemme igjen ho ja! og jeg og!

    Idag har vi ingen planer. Skal vaske noe klær til sambo men det er det eneste. Må få tilbake kreftene mine etter langhelg hos svigers Skal kanskje gå en tur bortover til mamma også. Ho var i Danmark på lørdag og kjøpte litt ting og tang til oss. Og en kjole til snuppa

  5. #4
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    God dagen damer..

    Jeg er ikke særlig flink til å skrive her. Får slå til i dag
    Har hatt besøk av eldste dattera mi og typen hennes fra lørdag til søndag. Det er alltid koselig. Måtte ta bilder av ungene igår for julekort. Det er ikke det samme uten eldstejenta med. Føles feil liksom. Selv om hun flytta ut for over 2 år siden så er hun min enda
    Ei av jentene tok bilde av meg også, skrekk og gru Seriøst ikke bra..Trodde ikke jeg var sååå feit Så i dag måtte jeg gå en tur for å få vekk noen av kg før konfirmasjonen her i hus neste vår. Dagens klage fra meg..

    Sitat Opprinnelig postet av Whiskers Vis post
    Lager ny ukestråd jeg!

    Har ikke fått skrevet her inne på en stund, men er inne og leser hver dag. Synd at det er litt stille her, men det skyldes vel at alle er like travle som meg... Her går dagene (og tildels også nettene) i ett med amming og annet babystell. Vi har hatt noen stri døgn i det siste med lite søvn, håper det bedrer seg snart, for blir ikke så mye overskudd for mammaen av sånt. Skulle virkelig ønske jeg var en type som trengte lite søvn! Men vi gleder oss veldig over lille skatten vår allikevel, altså. Han er blitt mye mer våken, øver seg på smiling og holder blikket endel (utforsker mammas ansikt ), det er en magisk tid! Tida går jammen fort. I dag skal vi begynne med vitamin D dråper, drøyer tran inntil videre, siden det er endel gulping her. Hva har dere valgt - tran eller dråper?

    Nå begynner jammen oktoberklubben på SM å tømmes også! Og terminklubben for juli er i gang. Føles jo egentlig som en evighet siden vi hang der inne.

    Håper på litt mer søvn utover formiddagen, så vi får overskudd til en trilletur etterhvert. Lillegutt roer seg vanligvis godt i vogna, det er så koselig. Ha en fin mandag, damer!
    Som Kiikii sier så er flesteparten inne på FB. Lettere å skrive der. Kan du ikke bli med inn der da?? Du kan lage en whiskers profil der om du vil være anonym for oss, og bare være med i klubben vår.
    Er innom SM og titter, rart at den epoken er forbi. Er sååå glad for det Deilig å bare kose med baby nå.

    Sitat Opprinnelig postet av Jon Blund Vis post
    Håper det går seg til med søvnen snart Whiskers,


    Her er det som vanlig full fart... eldtemann er på skolen, og vi skal snart dra i bhg for tilvenning der.
    Krysser fingrene for at det går greit, for mammaen her i huset trenger snart noen litt mer rolige dager hjemme for å hente overskudd...

    Nei, vi får pakke og komme oss avgårde. Skal prøve å få skrevet litt mer siden i dag. Håper alle får en super dag
    Ja det er travle dager for de fleste av oss. Men merker at nå som hun blir større at det blir lettere. Fått litt rutine her i hus.

    Sitat Opprinnelig postet av kiikii22 Vis post
    Tror mange er inne på facebook mye oftere whiskers. Litt dumt siden ikke alle er der, så jeg er stadig innom for å prøve å holde litt liv her også...du har ikke lyst å bli medlem der du? Når det gjelder tilskudd så prøvde vi først tran, men virka som ho reagerte på det så vi har nå gått over til D-dråper. Mye mindre gulp!

    Jon Blund: blir godt å samle litt krefter igjen kan jeg tenke meg ja! Kos deg med tilvenning
    _____

    Jeg og snuppa har vært våken en times tid nå. Ho er blid som en sol og ligger og sparker ved siden av meg i sofaen nå. Snakker og snakker. Veldig glad for å være hjemme igjen ho ja! og jeg og!

    Idag har vi ingen planer. Skal vaske noe klær til sambo men det er det eneste. Må få tilbake kreftene mine etter langhelg hos svigers Skal kanskje gå en tur bortover til mamma også. Ho var i Danmark på lørdag og kjøpte litt ting og tang til oss. Og en kjole til snuppa
    Herlig når de er så blid og glad. Uthvilt og mett. *lykke* Samle krefter du, siden alt er brukt opp i helga

  6. #5
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2011
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    29

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Tantebrun og kiikii: Ok, jeg gir etter for Facebookpresset! Har sendt PM til Amim om hun kan invitere meg

  7. #6

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Hei hei mamas !

    Ja det er rolig her for tiden... men mye action på facebook da så jeg "henger" oftere der...
    Her går alt bra. hadde en strålende helg med en storfornøyd daniel som har kosa seg masse! Nå smiler han så mye at han lager sånn latter-lyd (hvining, dere skjønner nok hva jeg mener). Da blir jeg så glad

    I dag har vi vært på senteret og kjøpt joggebukser til lillegutt. han vokser så fort at nå må jeg legge bort 50-klærne...trist... veide og målte her hjemme i går. 5500 gr og 57 cm. store gutten min

    whiskers: jess endelig kommer du og deg på face'n!! velkommen! Er det ikke herlig med smilebaby? smelter jo helt! Jeg bruker D dråper. Tran var no dritt! gulpa og lukta værre en ei katte etter et fiskemåltid...
    jon blund: lykke til med dagen, håper du får mer overskudd etterhvert
    kiikii: daniel lå også i senga i morrest å smilte og prata, er så herlig!!!
    tante brun: julekort ja... det må vel jeg også begynne å tenke på... tok du vanlig bilde eller dressa du de opp med juleklær e.l.? er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det...

    Daniel sover fremdeles i vogna...har ikke spist siden kl. 10, men regner med han gir beskjed når han blir sulten. hvis ikke får jeg prøve å vekke ham snart. Har hatt økedøgn i helga, ble helt svett av all puppingen. og sengetøyet var fullt av melk pga at jeg hadde lekkasjer...nice

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  8. #7
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Sitat Opprinnelig postet av Whiskers Vis post
    Tantebrun og kiikii: Ok, jeg gir etter for Facebookpresset! Har sendt PM til Amim om hun kan invitere meg


    Peer pressure vettu nei er bare å være anonyme dere som er litt skeptiske vi vil ha hele gjengen samla en plass!

  9. #8
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Sitat Opprinnelig postet av Whiskers Vis post
    Tantebrun og kiikii: Ok, jeg gir etter for Facebookpresset! Har sendt PM til Amim om hun kan invitere meg
    Juhu!!! Så bra..Gledings til du også kommer inn..

    Sitat Opprinnelig postet av lillesilje Vis post
    tante brun: julekort ja... det må vel jeg også begynne å tenke på... tok du vanlig bilde eller dressa du de opp med juleklær e.l.? er så usikker på hvordan jeg skal gjøre det...
    Mine hadde helt vanlige klær på seg. Ikke lett å få 5 stk kledd i juleklær. Profilbildet mitt er en av bildene jeg tok igår for et potensielt julekort.

  10. #9

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Innom en liten tur for å ønske alle en herlig dag og uke !

    Her går dagene fortsatt i å trøste en liten judoboy med magevondt, ganske krevende men du verden så verdt det er, for han er deb skjønneste gutten

    Kommer sterkere tilbake når ting roer seg ned.

    Ps: igår hadde vi økedøgn. Mor måtte ut med pupp midt i Frognerparken, ahahaha!!

  11. #10
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    TanteBrun sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Haugesund
    Meldinger
    62

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Hei SJ...Godt å høre fra deg..Skjønner at du har det krevende ja. Håper magevondtene gir seg snart for judoboy. Ikke noe særlig når de har vondt. Tærer på for alle sammen. Amming på offentlig sted skjer her også titt og ofte..
    God bedring til Adian...

  12. #11
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Så fint å høre fra deg SJ! Så trist å høre at magen hans ikke er blitt noe bedre

    Tropico la ut en link i face-gruppa...har du prøvd dette her? Funka som bare det på snuppa

    http://www.youtube.com/watch?v=vseuK...eature=related

  13. #12
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Lucie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Bærum
    Meldinger
    2,283

    Re: Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    God kveld! Dagen har gått kjapt unna, med tannlegebesøk på hu mor (knøttet ble "stjært" av en tannpleier som gjeeerne vil se til han mens jeg ble torturert, he he he), og så innom jobben for å si heiiiiaaaa.

    Nå har det vært en drøss unger innom for knask eller knep, og knøttet har en lang samtale med sin far gående. Går mye i høøøø øøøøh guuuu guååå! *smelte*
    Har en april Ž05 snuppe, en prins født 31.08.09 og en prins født 06.09.11

  14. #13

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Nattens første pupping- CHECK Tenk at det er mer enn 5 uker siden jeg har sovet natten gjennom *lengter*

    Tusen takk Kikilicious for tipset, junior DIGGER alt som heter PAMPERING, mon tro hvem han har arvet det ifra , mohaha!

    Naaw Lucie, er så herlig å se de små lage herligste lyder, spesielt med våre loverboys, blir heelt når mine to gutter *snakker* med hverandre .

    Neste uke blir jeg forhåpentligvis klarert, du verden som jeg gleder meg til en svett økt!

  15. #14

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november


  16. #15

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Hallais! Tenk at vi er i november!!
    SJ: godt å høre fra deg snuppa! Håper virkelig lillegutten din blir bra i magen! Gjør vondt i mammahjertet når de har det vondt.

    Her har vi vært på Ikea i dag. Der var det full jul! Så jeg kjøpte pepperkakedeig og røde kubbelys. Elsker jul og gleeeeder meg til å pynte! I og med at vi reiser til tr.heim 2.juledag og blir til over nyttår, skal vi pynte til tidligere her hjemme. Pynter i begynnelsen av desember og baker masse godt som vi kan kose oss med i førjulstiden.

    I dag skal vi til dåpssamtale. Ellers ingenting spennende som skjer, vi koser oss og nyyter dagene! Og den fennikelteen har gjort underverker; nå har jeg en gutt som smiler og ler, fiser og raper

    Ha en strålende dag mamas!!

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  17. #16

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Nei fysja meg her var det dødsstille jo..

    Hmm kanskje jeg må gi etter for FB presset og bli medlem der Savner dere jo!!

    Håper alle har det bra og nyter nurkene deres

    Junior og jeg skal på helsestasjon; fikk beskjed i forrige uke at han var litt slank og ville følge med om han følger kurven sin. Håper virkelig det, har lite lyst å begynne å gi han MME , men må man så må man.

    Jeg blir ikke klok på hva som skjer med nurket mitt, annet enn at han får heftige mageknip etter hver eneste måltid stakar. Jeg trodde jo at dette var kolikk men fikk beskjed fra flere hold at det ikke er det, men heller snakk om umodne tarmer som må modnes for å takle morsmelken. Begynner å bli litt utålmodig, er så vondt å se han med alle disse knipene.

    Ellers er han heeelt herlig Han har begynt å "snakke" med oss, smiler og er bare gooo goo.. Han er veldig sprek, og klarer ikke å holde seg i ro et eneste sekund, haha, noe jeg visste kommer til å skje iogmed at han sparket som en helt i magen. Whiskers: Mener å huske at du også hadde en vilter krabat i magen, rart hvor godt man blir kjent med nurkene FØR de er ute av magen.

    En ting som jeg lurer på: Hvor mye sover nurkene deres? Her er det ca 11-14 timer om dagen, og føler det er ALT for lite..

  18. #17

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Sitat Opprinnelig postet av lillesilje Vis post
    Hallais! Tenk at vi er i november!!
    SJ: godt å høre fra deg snuppa! Håper virkelig lillegutten din blir bra i magen! Gjør vondt i mammahjertet når de har det vondt.

    Her har vi vært på Ikea i dag. Der var det full jul! Så jeg kjøpte pepperkakedeig og røde kubbelys. Elsker jul og gleeeeder meg til å pynte! I og med at vi reiser til tr.heim 2.juledag og blir til over nyttår, skal vi pynte til tidligere her hjemme. Pynter i begynnelsen av desember og baker masse godt som vi kan kose oss med i førjulstiden.

    I dag skal vi til dåpssamtale. Ellers ingenting spennende som skjer, vi koser oss og nyyter dagene! Og den fennikelteen har gjort underverker; nå har jeg en gutt som smiler og ler, fiser og raper

    Ha en strålende dag mamas!!
    Åhh så braa at fennikelteen funker!! Jeg har kuttet den ut nå i par dager, og gir bare kamillete. Han digger kamillete og blir helt zombie av den haha.. Åhh jeg har så lyst å møte Silje-min, så kjipt at du ikke bor i Oslo og kommer på treffet

  19. #18
    Juniormedlem
    Rykte
    LineB sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Siggerud
    Meldinger
    20

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Sitat Opprinnelig postet av SJ82 Vis post
    Nei fysja meg her var det dødsstille jo..

    Hmm kanskje jeg må gi etter for FB presset og bli medlem der Savner dere jo!!

    Håper alle har det bra og nyter nurkene deres

    Junior og jeg skal på helsestasjon; fikk beskjed i forrige uke at han var litt slank og ville følge med om han følger kurven sin. Håper virkelig det, har lite lyst å begynne å gi han MME , men må man så må man.

    Jeg blir ikke klok på hva som skjer med nurket mitt, annet enn at han får heftige mageknip etter hver eneste måltid stakar. Jeg trodde jo at dette var kolikk men fikk beskjed fra flere hold at det ikke er det, men heller snakk om umodne tarmer som må modnes for å takle morsmelken. Begynner å bli litt utålmodig, er så vondt å se han med alle disse knipene.

    Ellers er han heeelt herlig Han har begynt å "snakke" med oss, smiler og er bare gooo goo.. Han er veldig sprek, og klarer ikke å holde seg i ro et eneste sekund, haha, noe jeg visste kommer til å skje iogmed at han sparket som en helt i magen. Whiskers: Mener å huske at du også hadde en vilter krabat i magen, rart hvor godt man blir kjent med nurkene FØR de er ute av magen.

    En ting som jeg lurer på: Hvor mye sover nurkene deres? Her er det ca 11-14 timer om dagen, og føler det er ALT for lite..
    Her soves d kun på natta og tidlig morgen føler jeg. Det er utrolig slitsomt egentlig. Har en veldig mammadalt sønn som misliker sterkt å bli lagt ned før det er natta...

  20. #19

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    SJ: kunne så utrolig gjerne tenkt meg å møtt dere!! synd jeg bor et stykke unna.. men regner med å besøk ei venninne som bor på majorstua i januar/februar, så da må vi prøve å få til noe da!!

    Her soves det ganske godt faktisk. Vi står opp ca 7, så spiser han og er våken fram til vi går ut ca 10, da sover han i vogna fra 2-4 timer. Deretter er det ny runde med mat og lek og soving en times tid. Så er det av og på med pupp og dupp før han kollapser helt rundt kl. 21-22 og da er det natt. Er oppe og spiser en gang i lp av natta, ca kl. 03.00.
    Merk! Dette er den perfekte dag. Mange dager blir litt annerledes alt ettersom hva vi finner på og hvordan humør han er i

    Mamma til lille Daniel 28.08.11

  21. #20
    Medlem
    Rykte
    kiikii22 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    107

    Sv: Vi skravler 31.oktober- 6.november

    Ja det er altfor dårlig med updates her inne nå! Snuppa tror jeg ikke sover så mye...eller mente du ila ett døgn? Her er runtinen ca slik:

    -står opp mellom 830-10 (kommer an på hva vi har gjort dagen før hehe) og puppe litt
    -så våken en stund og prater med mamsen og leke litt
    -litt pupping og smådupp gjennom dagen (på ca 30 min vanligvis..)
    -ca kl 18-20 pleier det å komme en litt lengre soveøkt på ca 1-1,5 time
    -siste måltid ca 2230 og i senga innen kl 23--da sover vi 6-7 timer, får pupp og sover 1-3 timer til
    .....og da er vi på morran igjen

    de dagene vi er ute med vogna sover ho mye mer for ho digger vogna og alle lydene som hører til i byen

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

    Lignende diskusjoner

    1. Hvor reiser man i oktober/november?
      Av inaa i forum Reiser
      Svar: 0
      Siste melding: 16-09-2009, 13:55
    2. Fotokonkurranse oktober/november 2008
      Av Hermine~ i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 0
      Siste melding: 22-10-2008, 12:40
    3. Syden i oktober/november
      Av Hestehoven i forum Reiser
      Svar: 2
      Siste melding: 02-06-2007, 20:34
    4. Fotokonkurranse #11 for oktober og november!
      Av Soldugg i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 17
      Siste melding: 26-12-2006, 20:36
    5. Ned i vekt tråd - oktober/november
      Av Netty i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 10
      Siste melding: 21-10-2006, 14:44

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine