+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28

Diskusjon: Hvor tidlig kan barn begynne å stå på skøyter?

  1. #21
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mama Maria sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Porsgrunn
    Meldinger
    457

    Sv: Hvor tidlig kan barn begynne å stå på skøyter?

    Dokka gikk på skøyter i fjor, 3 år og 2 måneder + +.
    Vi har sånne skjøyteskjær til å spenne på støvlene, men de var faktisk litt for store til henne... hun har små bein så støvelen hennes hadde ikke noen fot å spenne reima skikkelig over. Jeg kikket i sportsforretninger etter skøyter og fikk beskjed om at 26 var minste størrelsen. Det var jo alt for stort når hun brukte str. 21...
    De som er vist her skal jeg jaggumeg kjøpe, for å prøve. Så får jeg håpe på kuldegrader her på østlandskysten i vinter. Hun syntes det var moro å skøyte - skli bortover isen! Jeg synes og det er moro å skøyte
    savner min og og vil ha

  2. #22

    Sv: Hvor tidlig kan barn begynne å stå på skøyter?

    Jenta vår begnte med Frost skøter når hu var 2.11 månder. Gikk uten noen som helst form for støtte da. For oss er det en selvfølge og ha en egen hjelm beregnet for skøyter, da det er svært sjelden ho detter midt på hodet( der en sykkelhjelm vil beskytte), men nå som farten er stor og ho detter er aktivitetshjelmen til beskyttelse der ho faktisk dunker hodet i isen.Sykkelhjelmen sitter ikke "fast" nok med "buff" under, synes vi.Ser mange barn med lue og sykkelhjelm oppa der igjen som sitter løst og beskytter dårlig gjennom jobb i skole, sfo og barneidrett.

  3. #23

    Sv: Hvor tidlig kan barn begynne å stå på skøyter?

    Liten oppdatering. skøyter er bestilt lenge siden men har ikke kommet enda. Vi venter og venter så hvis noen skal bestille samme sted ( se lnk over) må det påberegnes gooooood tid. Angående hjelm så har de på XXL en fantastisk vinterhjelm for alle typer vinterspor for småbarn som justeres fra str 50 til 56 og har selvåpningsmekanisme i tilfelle barnet sitter fast med hjelmen i noe( ref bhage ulyke i fjord). KOster litt over kr 200. Den har jeg tenkt å kjøpe med en gang vi får skøyter hvis vi får den i vinter.

  4. #24

    Sv: Hvor tidlig kan barn begynne å stå på skøyter?

    Jeg spurte på en sportsbutikk ang hjelm, og de sa at man godt kan bruke en ridehjelm, og at alpinhjelmer ikke er beregnet for is, derfor frarådet de å bruke en sånn.

    Skal sjekke ut den universalhjelmen. Jeg synes jo det virker litt voldsomt å måtte ha én hjelm pr aktivitet, det må da finnes en som er bra for alt, tenker jeg. Eller, produsentene tjener selvsagt mer hvis alle kjøper 4-5 hjelmer til ungene sine...
    Februar 2007
    Mars 2010

  5. #25

    Sv: Hvor tidlig kan barn begynne å stå på skøyter?

    Liten oppdatering:
    Skøytene er mottat og har blitt tatt i bruk. Vi hadde to utflukt til skøyting og etter gang nr 2 står min lille helt selvstendig, kan snu seg forsiktig (ikke med hode men med føtene) og kan gå 4 - 5 skritt selvstendig. Kunne ønske at jeg hadde lært ting så fort. Han har det veldig gøy. KOmmer til å fortsette med det.

  6. #26
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    tuuli sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Langt borte
    Meldinger
    4,243

    Sv: Hvor tidlig kan barn begynne å stå på skøyter?

    Jeg spurte forresten en ishockeytrener for barn om sykkelhjelm på is. Han sa det var helt greit å bruke, og sa at grunnen til at man ikke brukte det, var rett og slett fordi det er vanskelig å få plass til lue under og barna blir kalde. Men gikk bra med finlandshette under, så da fortsetter vi å bruke det.


  7. #27
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

    Sv: Hvor tidlig kan barn begynne å stå på skøyter?

    Så bra Tuuli, da kan jeg bruke det med god samvittighet. Vi bruker også tynn ulllue under og det går fint. De må jo også ha det ofte om våren og høsten når de sykler så.... Vi tilpasser alltid reimene og "skruen" etter hva de har under hjelmen. Takk for at du skrev inn svaret du fikk Tuuli
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

  8. #28
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Hvor tidlig kan barn begynne å stå på skøyter?

    Mitt barn var 1 1/2 år da hun begynte på hockeyskøyter, hun hadde bruskasser hun holdt seg oppe på, jeg er instruktør på skøyteskolen derfor en tidlig start. Hun begynte med sykkelhjelm, men neste sesong, da er hun 2 1/2 år, skal hun begynne med hockeyhjelm. Den beskytter mer.
    Det er viktig med gode skøyter som er stive ved anklene. Vi brukte 2 str større enn det hun hadde i sko, med ullsokker i. Funket veldig bra

    Lykke til med skøyteopplæringen, det er kjempe gøy å se framgangen på de små

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 2
    FørsteFørste 1 2

    Lignende diskusjoner

    1. Svar: 11
      Siste melding: 25-03-2009, 16:05
    2. Svar: 15
      Siste melding: 16-01-2008, 21:47
    3. Hvor tidlig kan de begynne å få tenner?
      Av MokkMokk i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 11
      Siste melding: 28-08-2003, 23:28
    4. hvor tidlig kan man begynne med gåstol?
      Av lillepus i forum Lek, stimulering og oppdragelse
      Svar: 10
      Siste melding: 24-01-2003, 22:57
    5. Hvor tidlig kan man begynne med grøt?
      Av siss i forum Amming og flaske
      Svar: 7
      Siste melding: 03-12-2001, 21:47

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine