+ Svar på diskusjon
Side 5 av 5
FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 88 av 88
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    valkyrien sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Birkenes
    Meldinger
    320

Sv: Bare lurer..ang ufør og barnefødsler

Sitat Opprinnelig postet av SuzieQ Vis post

Ja, staten kan lures trill rundt. Som jeg har sagt tidligere i denne debatten kjenner jeg flere mennesker som skryter av at de mottar uføretrygd mens de jobber svart. De tjener mye bedre enn meg, og mine skattepenger går til sånt tull. Det er irriterende. Selvfølgelig kan man spekulere i at det muligens "ligger noe mer bak", at disse menneskene sliter med noe skjult, men det er isåfall selvmotsigende når de er stolte av hvordan de greier å lure systemet. Derfor må man vel bare innse at noen (uvisst hvor mange) greier å lure til seg penger som de ikke har krav på.
    Selvfølgelig finnes det folk som snylter, det er vel alle enige om. Og at det er snylterne som gjør at andre føler seg uglesett er det heller ikke noe tvil om.

Men i saker hvor man bare har hørt en side, og den siden ikke en gang er fra den det gjelder, så er det vel greit å ikke mistenke med en gang? Gi folk the benefit of doubt i den sammenhengen også?

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariana sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    1,146

Altså...NAV har anmeldt 1358 personer for svindel i 2011. Gjennomsnittsbeløpet personene har svindlet til seg, er også høyt. Bla er det blitt svindlet ifh til enslige forsørgere, dagpenger, sykepenger, AAP og uføretrygd. Så det finnes faktisk folk som klarer å få til alt dette. Synes det er naivt å tro noe annet. Jeg synes det er synd at de som faktisk trenger disse pengene skal få fordommene på seg FORDI det faktisk ER folk som utnytter systemet til de grader.
    2004 2007 april 2013

Sitat Opprinnelig postet av valkyrien Vis post
    Selvfølgelig finnes det folk som snylter, det er vel alle enige om. Og at det er snylterne som gjør at andre føler seg uglesett er det heller ikke noe tvil om.

Men i saker hvor man bare har hørt en side, og den siden ikke en gang er fra den det gjelder, så er det vel greit å ikke mistenke med en gang? Gi folk the benefit of doubt i den sammenhengen også?
    Mulig det er jeg som misforstår deg nå, og det beklager jeg isåfall. Men hvis det er HI sin venninne sin sak du mener her, så er det ikke det jeg tenker på ihvertfall...

Sitat Opprinnelig postet av olebrumm Vis post
    Jeg skjønner hvor du vil hen, men nå kan jeg bare snakke utfra mitt eget liv. Jeg hadde ikke sånn som jeg er i helsa pr i dag klart en 100% jobb å samtidig prøve å trene meg opp igjen etter ulykken. Etter å ha slitt i 10 år har jeg valgt å ikke sette hele livet mitt på vent, og med et godt nettverk rundt meg så går det. Det hender hvis jeg har en god dag at jeg rundvasker huset ja, men jeg har også etter 10 år lært litt av hva jeg tåler og ikke tåler. Å være skjærpet i en jobbsituasjon 8t hver dag, det går ikke. Pr nå klarer jeg 6t pr uke, det er 6t mer enn ingenting, jeg jobber meg oppover men har som jeg har sagt tidligere et håp og et mål om 100% jobb om 10 år, så får de som mener at det er teit å at det er snylting bare mene det.
    All mulig respekt til deg, jeg synes du er tøff som bare det. Kjempebra, du kan være stolt over deg selv! Jeg er glad for at vi har et system som gjør at du kan være litt i jobb, og samtidig ha helse og overskudd til et liv utenfor jobben og. Stå på, ønsker deg alt godt!

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    valkyrien sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Birkenes
    Meldinger
    320

Mulig det er jeg som misforstår deg nå, og det beklager jeg isåfall. Men hvis det er HI sin venninne sin sak du mener her, så er det ikke det jeg tenker på ihvertfall...
    Kan godt hende vi snakker litt forbi hverandre ja

Det var blant annet HI's venninne jeg tenkte på, uten at jeg beskylder deg for noe dømming i den saken Men også på alle de som blir målt etter samme målestokk som de du kjenner som skryter av å lure systemet.

Skjønner jo godt at det er lett å trekke parallellen når man kjenner til folk som holder på med det, så det var mer et hjertesukk fordi jeg også har opplevd å få "det blikket" fra andre fordi jeg ikke er i jobb og ikke har synlige problemer.

Har oppfattet deg som litt krass i denne diskusjonen, men det kan godt være på grunn av ømme tær på en dårlig dag, if you catch my drift

Sitat Opprinnelig postet av valkyrien Vis post
    Kan godt hende vi snakker litt forbi hverandre ja

Det var blant annet HI's venninne jeg tenkte på, uten at jeg beskylder deg for noe dømming i den saken Men også på alle de som blir målt etter samme målestokk som de du kjenner som skryter av å lure systemet.

Skjønner jo godt at det er lett å trekke parallellen når man kjenner til folk som holder på med det, så det var mer et hjertesukk fordi jeg også har opplevd å få "det blikket" fra andre fordi jeg ikke er i jobb og ikke har synlige problemer.

Har oppfattet deg som litt krass i denne diskusjonen, men det kan godt være på grunn av ømme tær på en dårlig dag, if you catch my drift
    Det skjønner jeg godt, og har full forståelse for det. Som sagt så tror jeg vi alle egentlig er enige, vi ser bare et sånt tema som dette fra to forskjellige ståsted ut ifra hvor vi er i livet, da blir det lett kræsj... Stå på videre, og ikke la noen knekke deg med sine blikk!

Tidl. bruker
    Gjest

Fy flate.
    Kom gjerne med eksempler på hva du mener, og HVEM du mener burde skamme seg. Så skal du jaggu meg få motbør.
    Jeg tror de som kommer med slag under beltestedet, kjenner godt på det selv. At du føler deg truffet får du stå for selv, det står ikke noe sted at denne var myntet til deg og jeg skjønner ikke hvorfor du fyrer deg opp sånn.

Sitat Opprinnelig postet av Berta Vis post
    Nei. Men jeg lar meg sjokkere noe av enkelte utsagn som har kommet frem her og der om dine beskrivelser/synsinger av HI sin venninne.
    Vet ikke hvordan det stiller seg med dine slag under beltestedet jeg, Berta?

Men det får visst stå for min egen regning at jeg fyrer meg opp over dette...

Lignende diskusjoner

1. Bare lurer...
    Av Maradia i forum Februar
    Svar: 3
    Siste melding: 20-10-2006, 16:04
  2. Bare lurer på noe..
    Av Akino i forum 2006 og eldre barn
    Svar: 0
    Siste melding: 12-12-2005, 20:01
  3. Om alder, barnefødsler og perspektiv
    Av Matrix i forum Generelt om det å ha barn
    Svar: 43