+ Svar på diskusjon
Side 2 av 2
FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Uregistrert
    Gjest

Sv: Guttungen bare lyger!!

Klokka som ringer er levert av sykehuset der han går til utredning. Dette er ikke noe vi har valgt selv.

Men siden alle mener han ikke lyger og det bare er overreaksjon fra vår side får vi vel bare finne oss i det. Heldige dere andree med perfekte barn og perfekte mødre. Jeg trodde ikke alt det negative jeg hørte om dette stedet men ser jo at jeg burde visst bedre. dette er ikke plassen når man ikke har perfekte barn eller kun merkeklær eller har den siste vogna på markedet eller om man kjefter...for det gjør jo ikke de perfekte mammaene på NM. Synd ryktene var sanne.

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carrera sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Trånnheim
    Meldinger
    9,670

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post

Men siden alle mener han ikke lyger og det bare er overreaksjon fra vår side får vi vel bare finne oss i det. Heldige dere andree med perfekte barn og perfekte mødre. Jeg trodde ikke alt det negative jeg hørte om dette stedet men ser jo at jeg burde visst bedre. dette er ikke plassen når man ikke har perfekte barn eller kun merkeklær eller har den siste vogna på markedet eller om man kjefter...for det gjør jo ikke de perfekte mammaene på NM. Synd ryktene var sanne.
    Igjen må jeg bare si at du overreagerer...

Du spør om råd og du får en haug med gode svar. Javel, mange svar går på tvers av det du selv mener men hvorfor ikke ta til deg noen input fra nøytralt hold? Hvorfor ikke stoppe opp og kanskje se om det er noe i det vi sier: at dere er i en ond sirkel. Og hvorfor ikke ta til deg rådene om hvordan bryte denne sirkelen, for å få en ny start?

NM mødre er da ikke perfekte, og ei heller barna våre. Vi er alle halt normale mennesker, med helt normale barn.

For all del...jeg kjefter på barna mine. Altfor ofte. Jeg kan være en skikkelig brølemamma til tider. Og barna mine...de kan være et kapittel for seg selv til tider. Har vel mer enn en gang gjennom deres liv hatt lyst til å returnere dem dit de kom fra. Men de er barn, og barn kan slite ut en mor til tider. Og så går det over, og alt er bra igjen.

Mine barn har forøvrig ikke mye merkeklær. De går i klær fra HM og hvor det nå måtte være.
    Abritta has left the building...

Jeg har fulgt denne diskusjonen fra starten, og skrev et innlegg også, som av en eller annen grunn ble registrert som Ureg (23-02-2012 21:43)

I går tenkte jeg at jeg skulle skrive at det ikke er rart at HI ikke har latt høre fra seg på flere dager, når man leser enkelte av svarene hun har fått.

Slik jeg ser det er hun frustrert og lei seg, og skriver av seg her inne, i håp om å få litt sympati og gode råd. Det har hun da også fått, bl.a fra Ariadne, mens andre klarer å lire av seg det utroligste! Ikke rart hun skriver det hun skriver i innlegget i dag, det er akkurat samme følelsen jeg sitter igjen med. Håper noen føler seg truffet nå, og tenker seg om. Det er ikke sånn man "snakker" til sine medmennesker!
    Februar 2007
    Mars 2010

Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Wit sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    På landet....
    Meldinger
    3,587
    Blogginnlegg
    6

Sitat Opprinnelig postet av Uregistrert Vis post
    Klokka som ringer er levert av sykehuset der han går til utredning. Dette er ikke noe vi har valgt selv.

Vel, jeg har ikke perfekt barn, har ikke merkeklær, ikke brukte jeg den siste vogna på markedet og jeg kjefter nok. MEN, jeg har valgt å fokusere på de tingene jeg mener er viktig å gjøre noe med. Av og til ser man ikke "hva man gjør" selv, og tilbakemeldinger som du da får her kan gjøre at man kanskje tenker litt anderledes. Dersom man bare ønsker sympati erklæringer er ikke noe forum rette stedet å legge ut problemet på. Vi ser ting fra vår side ut fra hva du skriver.

OG, jeg er ikke veldig tilhenger av husarrest og strenge straffer for det som jeg mener "er småting" (eller egentlig i det hele tatt). "You have to chose your battles". Positiv forsterkning er ofte bedre metoder for å unngå uønsket oppførsel. Ihvertfall opplever vi det sånn. Og min datter er nesten like gammel som din sønn, så vi har utfordringer hele tiden vi også.

Tenker egentlig at du burde vende fokuset mot de gangene han faktisk husker å gå på do når klokka ringer. F eks bruke klistremerker som belønning for de gangene han gjør det, og la belønningen etter et visst antall merker være noe han liker. F eks å gjøre noe sammen med en av dere BARE han. Trenger ikke koste noe i det hele tatt. Må bare ligge litt motivasjon i det.
    Wit
    med ICSI-prinsessa Ida født i 2003

Min blogg

Uregistrert
    Gjest

Det er vi voksne som har ansvar for relasjonene med våre barn.

Man kan vri litt på det: istedet for å tenke "han er så vrang, sta, kresen osv" så tenk heller "hva kan JEG gjøre for at gutten min skal få det bedre".

Møt også gutten din på halveien. Smør brødskive med smør på skolen. Gi han en egen skittenkurv ved skapet sitt og forklar at den skal brukes til tisseklær.

Du har kommet inn i et negativt spror og det har din sønn også. Hver gang du har lyst til å kjeft så tenk at du er den voksne og still deg spørsmålet: hvordan kan jeg løse dette uten å kjefte.

jeg mener ikke at man aldri skal bli sint eller si ifra til barn, men at vi alle nok kunne gjort det mye mindre hvis relasjonskompetansen hadde vært mye mer under huden.

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mymlen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Moelv
    Meldinger
    1,311

HI: jeg har vært der du er. Forskjellen er at jeg var alene, og ikke fikk gode råd på et nettsamfunn. Jeg skulle så inderlig ønske at jeg hadde visst det jeg vet nå, kunnet det jeg kan nå, og gjort de tingene jeg ville gjort nå. Ta til deg de rådene du har fått her, de kommer fra mennesker som har lært... Jeg anbefaler deg på det varmeste å lese boka "de utrolige årene", og hvis det finnes DUÅ-kurs der du bor, bli med!
    Det er forferdelig vondt å ha en slik relasjon til sitt eget barn som du har nå. Tro meg, det kan bli bedre, det VIL bli bedre, men det er opp til deg om det skal skje nå eller om ti år. Lytt til de rådene du har fått, les dem med den tanken i hodet at dette er råd for at du skal få det bedre med sønnen din. Du kan ikke endre ham, du kan endre din relasjon til ham, og håpe at det gjør at han endrer adferd.
    Du har det vondt, jeg vet. Jeg vet bedre enn de fleste.
    Sitat Opprinnelig postet av Pipling
    Mymlen har som vanlig helt rett!!
    Mymlen
    Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
    Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen

Lignende diskusjoner

1. Nå må vel guttungen sove
    Av Kate i forum August
    Svar: 4
    Siste melding: 07-10-2007, 18:52
  2. Hvordan få i guttungen penicilin?
    Av Mimosa i forum Barnestell
    Svar: 6
    Siste melding: 02-03-2006, 08:49
  3. Bilder av guttungen
    Av snusmumrikken i forum Desember