+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Uregistrert
    Gjest

Hva tenker dere om dette?

Tror nesten ikke at dette er sant, men jeg har opplevd at lærer tar opp taushetsbelagt informasjon med med meg der hvor det er elever, foreldre og ellers personer som ikke hadde noe med saken å gjøre.

Læreren eksploderer på meg for fordi jeg sier at dette blir vi ikke enige om her, vi får snakke om dette på et mer passende sted. Læreren blir så sint at vedkommende blir smårød i ansiktet hever stemmen og er tydelig irritert. Dette var mitt barn vitne til. Mitt barn ble utrygg på denne læreren etterpå. Jeg har tatt dette opp med rektor og rektor sier at lærer sier det var jeg som kom bort, og vrir på historien som om det var jeg som tok det opp. Rektor sier at vi ikke kommer noen vei, at vi har to forskjellige oppfatninger.
    Når en lærer kan lyve på denne måten, så mister jeg tillitten til skolen. Hva lærer vi våre barn med dette. Og hvordan kan jeg stole på at det læreren sier er sant i fremtiden?

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Didi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    2,347

Sv: Hva tenker dere om dette?

Huff! Så uprofesjonelt av læreren! Både å ta opp dette i påhør av andre, og å ikke legge seg langflat når du presiserer det. Har egentlig ingen gode råd å gi deg, ville bare gi deg litt sympati. Jeg tror jeg hadde forsøkt å snakke med læreren på tomannshånd enda en gang og presisert at du ikke er ute etter å "ta" vedkommende, men at du ønsker at den slags info skal tas privat i fremtiden. Ikke sikkert det nytter, men... Hva med foreldrekontaktene på trinnet? Har de hørt om liknende erfaringer med vedkommende lærer? Tror jeg hadde sørget for å ikke vært så mye alene med denne læreren i fortsettelsen - sørg for at du alltid har et "vitne" i nærheten om det skulle gjenta seg
    Mamma`n til Apebarnet "Bertram" 17.03.06
    Krapylet "Berthold" 17.04.08
    og Lilletulla "Berte" 15.08.11
    Didis verden

Sv: Hva tenker dere om dette?

Så kjedelig: men de som var i nærheten: kunne ikke fått noen av dem i tale da eller vil du helst unngå det?

Lignende diskusjoner

1. Hva tenker dere om dette?
    Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
    Svar: 30
    Siste melding: 27-09-2011, 06:51
  2. Hva tenker dere om dette?
    Svar: 20
    Siste melding: 23-05-2011, 19:36
  3. Hva tenker dere om dette ?
    Svar: 17