+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    kAninen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    1,457
    Blogginnlegg
    3

Det ultimatet bakovervendte setet?!?

Jupp.. det leter jeg etter da

Her er kriteriene:

Vi kommer til å lage en en baby dette året, så da blir det, på sikt, to bakovervendte og en beltestol. Ego må det nye sete til apriljenta ikke ruve så veldig.
    Vi har nå en Peugeot 307sw

Tips? hva kan være det beste?
    f. 31.01.2006 ~~'~~'~~'~~'~~ 26.06.2010~~'~~'~~'~~'~~ : f:15.04.2011

Sv: Det ultimatet bakovervendte setet?!?

vi er veldig fornøyde med britax two way elite. har det i begge bilene,tar forholdsvis liten plass i forhold til andre seter vi har hatt.Men uansett hva du velger bør du teste det i bil først.Ikke alle seter som står like bra i alle biler Lykke til med valget i jungelen

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Suzie Q sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    6,491

Sv: Det ultimatet bakovervendte setet?!?

De rene bakovervendte setene er jo de beste. Da inngår de ingen kompromiss ift sikkerheten. Har dere isofix? Veldig hendig å bruke dette, men da må man gjerne kjøpe et nytt bakovervendt sete når barnet bikker 18 kg. Pr. idag så er det ingen bakovervendte isofix-seter som er godkjente opptil 25 kg (hvis det ikke akkurat har kommet da, og ikke jeg har fått det med meg).

Hvis jeg ikke husker feil så har ikke 307SW full bredde på alle setene i 2.seterad? Vi hadde en slik en som leiebil nå rett før vi fikk vår nye Peugeot 5008. Hvis jeg har rett, og midtsetet ikke har full bredde, så kan tre seter bli ganske knotete å få til. Da tror jeg dere rett og slett må troppe opp på en velassortert barneutsyrsbutikk og prøve dere frem til en trippelkombo av seter som vil funke Det er veldig forskjell fra bil til bil hva man kan få plass til når man skal ha tre i bredden, men jeg kan si av erfaring at Britax Kid+ er nok beltestolen som må til (den er smal). Det kan også by på problemer å bruke isofix, fordi man da ikke kan rikke på setene noe for å få skviset inn tre seter. Vi har noen venner med Volvo V70, som kuttet ut isofix av den grunnen. Da vi skulle kjøpe ny bil nå, så var det hovedkriteriet at det var full setebredde i 2.seterad slik at det var plass til 3 barneseter - og overraskende nok var det mange av 7 seterne som ikke hadde dette Lurer på når bilprodusentene skal tenke på sikring av barn i bil og plass til bilseter - ikke minst bakovervendt
    Klem fra Suzie Q
    Frøken Snupp Sprettkanort født 2002
    Unge herr Super Sprettkanort født 2004
    MikroMini Sprettkanort termin 6.9.2012

Lignende diskusjoner

1. Plasering av setet på setet
    Av Banan i forum Bilsikring
    Svar: 2
    Siste melding: 27-03-2010, 19:43
  2. Hvor mye kan jeg ta for setet?
    Av Humlesnurr i forum Bilsikring
    Svar: 3