+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Unregistered
    Gjest

Extra leker.. IRRITERT!!

Hei.. trenger å blåse ut litt.. var nettopp på extra leker.. jenta vår på 2 år fant en bil som hun syns var kjempe fin.. hun fikk kjøre litt rundt på den med oppsyn.. for å se om hun klarte å bruke den.. så kommer en sur dame som jobber der bort til henne å drar henne av og sier strengt det er ikke lov å leke med lekene her.. jeg ble rett og slett sjokket.. datteren min ble kjempe redd.. mener hun kunne sagt det til oss foreldre på en rolig måte... Uff.. ble så sint og lei meg...

Sv: Extra leker.. IRRITERT!!

Jeg er helt enig med deg i at hun kunne ha sagt det til dere foreldre på en ordentlig måte. Skikkelig unødvendig (og ufint) å dra henne av bilen. Dette burde man tenke over når man jobber i en lekebutikk. Stakkars datteren din.
    Mirra og -08

Jeg ser for meg en lekebutikk en lørdag formiddag som noe kaotisk, og dette handler vel mest om sikkerhet. Ungen din tåler dette vet du, og om dere skal gjøre noe sånt igjen, får dere stå/gå rett ved siden av henne.

Dobbelt...

Unregistered
    Gjest

Re: Extra leker.. IRRITERT!!

Det var ikke kaos, og vi gikk ved sidna henne.. men rakk ikke å reagere før hun dro henne av.. uansett om det har noe med sikkerheten går det ann å si ifra på en ordentlig måte. Skal aldri inn i den butikken igjen og klage er sendt.. skremme en 2 åring på den måten er ikke greit!!Aldri opplevd dette før.. og barna mine på 10,8 og 5 år har vært å lekt med ting i butikken mange ganger før.Hilsen HI.

Det hørtes veldig spesielt ut ja. Men vil vel tro at dette går mest på akkurat den butikkansatte enn butikken da... Vi har også kjeden her, og aldri opplevd lignende. Tvert i mot er det den beste lekebutikken i byen, og barna mine stortrives der
    Jeg ville nok tatt det opp med denne damens sjef og klagd på henne kanskje, men å utestenge hele butikken høres ekstremt ut da.
    2004 2010

Unregistered
    Gjest

Re: Extra leker.. IRRITERT!!

Var veldig lei meg og sjokket i går.. enig i at Jeg må ta det opp med damas sjef.. vært på mange andre extra leker og aldri opplevd dette før.. så er som du sier hun dama og ikke kjeden.. takk for svar.. hjelper å blåse ut litt

Sv: Re: Extra leker.. IRRITERT!!

Nå er jeg litt nysgjerrig på hvilken butikk du var i... Jeg hadde nemlig med meg min eldste datter (dengang 6 år) til xtra-leker i forfjor, etter at hun møysommelig hadde spart opp nok penger til rulleskoene de hadde på tilbud. Først kjeftet damen på oss fordi vi tok ut sko fra eskene for å sjekke om størrelsen var riktig. Det burde vi tydeligvis ikke gjøre (de hadde ikke alle størrelser ute). Dernest fikk datteren min kjeft fordi hun betalte med sparepengene sine, de tok nemlig egentlig ikke imot kronestykker, måtte vi vel vite?
    Sukk, det er dessverre ikke alle som passer til å jobbe i butikk.

Uregistrert
    Gjest

Jeg har jobbet i lekebutikk i noen år og ville aldri tatt på andres unger på den måten. Om det var et problem at barnet satt på leken ville jeg ha gitt beskjed til foreldre/foresatte.
    Når det er sagt så er det mange som ikke forstår at det er en lekeBUTIKK, og ikke en lekeplass, og mange foreldre dropper ungene sine inn i lekebutikken, for så å gå på shopping selv. Jeg har ikke tall på hvor mange leker som blir ødelagte i løpet av et år. Likevel ville ikke noen i "min butikk" lagt hånd på noen barn. (Ikke Extra leker heller dette da).
    Når du som mor var rett ved siden av, og barnet ditt skulle prøve om den passet, så ser jeg ikke noe galt i det. Noen leker må man faktisk kunne prøve først.

Når det gjelder sparepenger, så er de aller fleste butikker glade for mynter siden de må betale gebyr for å veksle til mynt. Butikker må jo ha vekslepenger, og er det noen som kommer med mynt så er det positivt. Det er kanskje ikke fullt så gøy når det kommer noen i det verste rushet på en lørdag med lang kø, og skal betale 499 kr i småpenger.
    Det finnes faktisk en lov: Sentralbankloven av 1985 §14, som sier at en ikke er tvunget til å ta i mot i en betaling mer enn 25 mynter av en enhet. Det vil si 26 stk 50-øringer kan nektes å ta i mot - tro det eller ei! Tror ikke denne er så veldig mye brukt akkurat Jeg ville aldri tatt den i bruk i allefall.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    2,868

Jeg er helt enig det som skrives her at dette er en butikk og ikke en lekeplass.

Jeg synes det går begge veier her, dvs både foreldre og butikken har et ansvar. Har vært på Toy s rus hvor unger har fartet rundt på sparkesykler og ingen foreldre tar ansvar. Det er ikke spesielt hyggelig å være kunde, eller ha med seg små barn som ikke tenker over at det kommer noen i full fart på sparkesykkel rundt hjørnet. Jeg skjønner at butikkene gjerne vil selge sine produkter og setter ut prøver av biler, sykler, sparkesykler osv men som sagt er det ikke spesielt koselig å handle når det er helt texas i butikken.

Men når butikken først har satt frem en bil til bruk (som HI skriver om) kan ikke den ansatte i butikken reagere som hun gjorde, tross alt. Unger elsker å prøve nye ting og butikken som setter fram leker må regne med at de blir brukt. Hvis det var SÅÅÅÅÅÅÅ stor krise at dette barnet satt på bilen får heller butikken la være å ha leker fremme.
    2006 2008

Når man er ung, lengter man ut.
    Når man er gammel, lengter man hjem.

Uregistrert
    Gjest

Veldig nygjerrig på hvilken butikk du var i, hvor hen i landet ???

Lignende diskusjoner

1. Rulleskøyter fra Extra Leker
    Av cala i forum Klær og utstyr
    Svar: 0
    Siste melding: 08-06-2010, 08:00
  2. Trommesett fra Extra leker..
    Av Siljemamsen i forum Klær og utstyr
    Svar: 1
    Siste melding: 14-12-2009, 10:56
  3. Åpningstid Extra Leker Trondheim..
    Av <Karma> i forum Utenfor tema
    Svar: 2