+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Uregistrert
    Gjest

Hjelp! baby og tung pust

jeg har ei jente på 6 mnd som er født 1 mnd for tidlig. Hun har slitt litt med eksem på kinnene som kommer og går. Den siste mnd har hun vært noe tungpustet. Ikke forkjølet eller surklete, men det piper litt i halsen når hun puster,spesielt hører jweg det når hun ligger på magen. Vi har katt, så jeg har tenkt på allergi. Faren henne er også plaget med allergi(pollen, div dyr etc). Var til kontroll igår og fotalte dette til helsesøster og barnelege. Barnelegen lyttet på henne, men lungene hørtes helt fine ut.

Fikk aldri noe svar på hva det kunne være og hun mente at d ikke var vits i å ta allergitest så tidlig da det gir feil resulatat. De sa jeg kunne sende bort katten for en periode for å se om hun reagerte positivt på det.

Jeg blir bekymret, er det ikke merkelig at de ikke undersøkte mer???

Noen som har opplevd lignende...???

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    LeaMarika sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    1,042

Sv: Hjelp! baby og tung pust

Å kvitte seg med katten for en periode vil nok ikke være nok, Kattehår og stoffene som gjør at vi reagerer på den vil være i huset i mange mange år. Eksem i kinnene hadde mi jente også på vinterstid da hun var så liten. Det ene er nok ikke i forbindelse me det andre. Men hun er kanskje mer følsom for ting. Har hun røde øyne, er hun like pipete om hun ligger på gulvet, på brystet deres, i vogna, stellebordet,ute, inne? Skriv ned å finn ut når det begynner, om det er bedre ute enn inne. Bedre hos noen som ikke har husdyr?
    Røyker dere? Inne? Mye som kan være avgjørene.
    Hørte legen lyden?
    Jeg ville ikke gitt meg, hadde gått tilbake hvis det er noe som vedvarer, en mnd er jo ganskele lenge hvis hun ikke har vært sånn før.
    Vår lille prinsesse kom juni 09
    ,og vi ble endelig en familie på 3

Lea fra sm

Uregistrert
    Gjest

Har en sønn som er født 9 uker før termin. Han er 2,5 år nå men hadde samme plager (ikke eksem men tungt pust) fra tidlig alder. Jeg har snakket med flere leger og ikke har nådd gjennom før vi endelig havnet hos astmalegen for ett år siden. Legen brukte 2 min for å konstatere at det var astma. Han trengte ikke lyte lungene, han kunne høre det på avstand. I vår tilfelle er det snakk om brnas astma uten allergi. Han puster tung ofte, ved minste aktivitet og ved minste forkjøllelse blir værre med en gang.
    Siden fikk vi hjelp og oppfølging noe jeg er veldig glad for.
    For å si det son så viste jeg innerst i meg at baby skal ikke puste tungt som han gjorde til tross for alle legene sa at alt var ok. De fleste legene vet ikke hvordan de hondterer prematurer og mener at det meste går over.
    Jeg vet ikke om 6 mnd er for tidlig for å få behandling for astma hvis det ikke er plagsom for barnet ( ingen anfall) men det er kanskje fint å avklare. Som jeg forto er det ingen behandling som er anbefalt for barn under 1 år hvis ikke det er kritisk.
    Lukke til

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ariadne sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Fredrikstad
    Meldinger
    4,578

Allergi utvikler seg over tid og før de er et år er det sjelden noe slår ut på tester. Vedr. katt så vil dere jo se det om dere skal på ferie i sommer, om det hjelper å være uten katten. Kattehår bruker år på å forsvinne fra leiligheter...
    Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.

Lignende diskusjoner

1. tung pust/smerter i brystet
    Av Dine i forum Oktober
    Svar: 8
    Siste melding: 07-11-2009, 23:15
  2. tung pust
    Av Aimy i forum Mars
    Svar: 5
    Siste melding: 14-04-2008, 23:53
  3. En tung, tung byrde er borte
    Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
    Svar: 34