+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 14 av 14

Diskusjon: Dere med to tette (veldig tette)....

  1. #1
    Uregistrert
    Gjest

    Dere med to tette (veldig tette)....

    Har misstanke om at jeg kanskje er gravid igjen, siden mensen ikke har kommet, og jeg mener jeg burde hatt den nå, det er lenge siden sist. Var så dum at jeg ikke noterte meg når jeg fikk den sist. Gutten min er bare 4 mnd., så derfor må jeg spørre dere med to tette hvordan det er? Er jeg gravid tror jeg ikke jeg klarer abort, men jeg håper allikevel ikke jeg er det siden gutten min ikke alltid er så lett å ha med å gjøre, og mye grinete. Er derfor litt nervøs på hvordan jeg ville takla to når jeg blir sliten av en...

  2.  
  3. #2
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Ingen?

  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Feb 2006
    Meldinger
    2,869

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Jeg kan ikke svare for meg selv, men kjenner en familie som har 16 mnd mellom barna. Jeg vet ikke hvordan det var å ha dem som små, men jeg snakket med mammaen om det en gang og hun var glad de var så tett. Da slapp de å ha en stor selvstendig og en liten baby. Na er barna 7 og snart 6, snart ferdige med barnehagetilværelsen og bare skolebarn De drar på kino, i slalombakken og på sykkelturer sammen hele familien.
    2006 2008

    Når man er ung, lengter man ut.
    Når man er gammel, lengter man hjem.


  5. #4

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Nå er ikke mine tette (bortsett fra de to første da, men det blir jo noe annet), men tette nok til at jeg føler jeg kan uttale meg litt (det er 18 mnd mellom tvillingene og minstemann). Jeg var temmlig spent på hvordan det skulle gå da jeg oppdaget at jeg var gravid. Kunne ikke forestille meg at jeg skulle få døgnet til å gå rundt med så mange små, men fant fort ut at jeg ikke hadde noe annet valg enn å tenke at det måtte gå. Og det gikk over all forventning! Selvsagt travelt de første månedene, lillebror hadde kolikk og KISS som de to andre og måtte bæres mye, og de andre var i en krevende alder med mye klenging og sutring og trassing, men til tross for dette sitter jeg igjen med omtrent bare gode minner fra denne tiden med barna. Vi storkoste oss sammen mesteparten av tiden (selvsagt ispedd noen perioder hvor man følte seg litt hjelpesløs når alle krevde hjelp samtidig og man ikke (følte man) strakk til eller når alle skrek i kor, osv), men barna har fått et vanvittig tett og nært forhold til hverandre og leker utrolig godt i dag! Faktisk begynte de å inkludere lillebror i leken til en viss grad allerede fra han lå på gulvet og viste interesse for de andres lek etter bare noen måneder, og dette ble raskt en stooor avlastning for vår del Det er jammen travelt å ha to (eller flere), men det er ikke alltid dobbelt/trippelt så travelt som å ha én. På noen områder kan det være det, og vel så det, siden de øser hverandre opp, osv, men jevnt over vil jeg absolutt påstå at det er langt flere perioder med avlastning i den gleden de finner i hverandre - i alle fall for vårt vedkommende, så jeg håper du også får det slik dersom det viser seg å være enda en på vei nå Det kan fort gå godt, nemlig!
    Endelig mamma etter mange år og forsøk ..Og så ble vi plutselig enda flere

  6. #5
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Er 11 mnd mellom mine og nå som de er blitt så store er det jo gått veldig fort og greit da. Det at din er mye grinete nå betyr jo ikke at han vil være det om 7-8 mnd. Husker spesielt en episode da minste var kun noen uker. Jeg ammet henne ved kjøkkenbordet mens jeg gav mellomste på da et år grøt, hvorpå største på 4,5 år gjerne ville ha mer skive. Da gikk jeg i en egen boble og måtte bare prøve å komme meg gjennom noen mnd med lite søvn og mye barn. Alt går. Lykke til, uansett om du er gravid eller ikke.

  7. #6
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Joda, tok test i går, er gravid ja, noe jeg egentlig ikke ønsker, men føler ikke sorg heller, men ikke glede heller, så jeg veit ikke jeg. Kanskje det kommer? Sånn går det når man ikke er forsiktig, får skylde på meg selv!

  8. #7
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Det er 18 måneder mellom mine to eldste og det var en hektisk, koselig og super tid! Man må beregne at barna tar all tid, lage seg gode rutiner (som best det lar seg gjøre med to små) og tenke at all jobb man legger i nå vil man få igjen senere. Det er hektisk mens de er på babystadiet men når de begge blir aktive og kommuiserer med hverandre vil de ha enormt glede av hverandre i lek og da er det nesten lettere å ha to tette en en alene synes jeg!

    Jeg er veldig glad for mine to tette bråkmakere som nå har blitt 8 1/2 og (snart)10 år. De er fortsatt beste venner og erkefiender men de står alltid sammen og deler det aller meste av døgnet sammen

    Det kommer til å gå fint for deg også! Lykke til!
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

  9. #8
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tini 2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Meldinger
    6,509

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Vi har kun 13 mnd mellom de to minste, og mellomste til oss var veldig mye syk de første leveårene.Mye ut og inn av sykehus, operasjoner ol. Så å bli gravid igjen midt oppe i at man hadde en liten baby som krevde masse pga sykdom og at man selv var trøtt pga lite søvn ol var til tider tøft. Samme var det første tiden etter at minste kom også, man hadde en baby som skulle ammes annenhver time + ei på 13 mnd som krevde sitt. Hun var heller ikke i barnehage så jeg hadde begge hjemme til de var 2 og 3 år.
    Selv om det har vært travelt og tungt innimellom så er det jo veldig mye glede da, og utrolig godt at de er så tette med tanke på at de alltid har hverandre, de følger hverandre tett i utviklingen, har de samme interesser, mye av de samme vennene ol. De krangler og er skikkelig uvenner titt og stadig, men samtidig så viser de alltd omsorg for hverandre om en er syk, har slått seg el.

    Det eneste jeg føler jeg kanskje savner er å kunne nyte til fulle babytiden til de to alene, når mellomste var baby så var jeg gravid igjen og når minste var baby hadde jeg alltid en etåring der. Så hadde det vært større sprang mellom de ville jeg kanskje ha følt meg mere ferdig med barn. Fordi da hadde jeg fått babytiden hver for seg til å nyte, samt fult fokus på svangerskapet ol.
    Men bortsett fra det så hadde jeg nok helt klart gjort det samme en gang til om det hadde vært aktuelt.

    Så bare spør om du lurer på noe Og gratulerer med den lille spiren

  10. #9
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Banan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Meldinger
    2,526

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Gratulerer

    Men du, ta nå ikke all skylden selv
    Split -07

  11. #10
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Jeg ble gravid igjen da min eldste var 4 måneder. Det gikk kjempebra. Noen praktiske ting kommer på banen, som at man bør ha dobbeltvogn og to vognposer, to sprinkelsenger, barnestoler og alt slikt. Men det ordner seg. De to søskenene får det kjempefint med å være så tette! Så om vi foreldre blir ekstra slitne av to tette, så får det nå være sånn.

    Pseudotvilinger er veldig bra.

  12. #11
    Veteranmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Carpe Diem sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Meldinger
    3,533

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Det er 11,5 mnd mellom mine to eldste.
    Det er ikke til å stikke under en stol at det er travelt de første årene, men så roer det seg.
    Man finner løsninger som passer seg og sine, og prioriterer utfra hvordan familien fungerer best
    Alt ordner seg

    Idag er mine to tette snart 17 og 18 år og storebror passer den dag i dag på lillesøster

  13. #12
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    1,485

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Det er travelt, men det går bra. Jeg har 13,5 mnd mellom mine.

  14. #13
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mammis_82 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    235

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Jeg har også to tette (uplanlagt!), to jenter med nesten 14 mnd i mellom. Jeg hadde nok mange av de tankene du har i dag, jeg kjente verken glede eller sorg, det bare var liksom...
    Men jeg synes det har gått helt fantastisk bra! Dobbelvogn var min store redning hvertfall, hadde ikke kommet meg noe sted alene uten den! Er enig med de fleste andre her; det er stressende i starten, men dere er jo (forhåpentligvis) to om det, og alt går
    Minstemor er 18 mnd nå, og jeg nyter virkelig alderen hennes, fordi jeg syntes at jeg på mange måter gikk glipp av denne tiden da største var like gammel, skulle ønske jeg hadde hatt litt mer tid med bare henne før hun fikk søsken, men men... Skulle aldri gjort det annerledes, de er kjempegode venner og har alltid selskap i hverandre!
    Lykke til


  15. #14
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    *Hufsa* sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Meldinger
    4,415

    Sv: Dere med to tette (veldig tette)....

    Jeg har 16 mnd mellom mine. Det første året gikk veldig greit, ettersom lillebror var så rolig. Det er selvsagt litt stress når du er alene på tur med begge, men man lærer seg noen triks etterhvert.

    Mitt beste råd er å senke kravene man setter til seg selv! Man trenger ikke være med på alt og huset trenger ikke være spotless hele tiden.

    I dag har jeg en på 4,5 og en på 5,5 som alltid har en å leke med. Jeg har aldri hørt at de kjeder seg. Alle aktiviteter vi driver med passer begge barna og alle kan være med på alt.
    Vi har forøvrig backpacket i Asia fra de var hhv 1 og 2 år gamle, og gjentatt det hvert år siden.

    Dette fikser du.
    Storebror 06 og Lillebror 08

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Hvor slitsomt er det å ha to tette? eller 3 tette?
      Av 050455 i forum Generelt om det å ha barn
      Svar: 18
      Siste melding: 27-10-2009, 00:49
    2. Dere med to tette!
      Av Lykketrollet_ i forum Spørsmål fra SnartMammaer
      Svar: 45
      Siste melding: 06-12-2006, 21:56
    3. dere med to tette...
      Av cami i forum Februar
      Svar: 14
      Siste melding: 22-05-2006, 10:19
    4. Rett til fødselspenger ved to (veldig) tette?
      Av Vitro i forum Lover, regler og rettigheter
      Svar: 15
      Siste melding: 09-11-2005, 15:23
    5. Eggløsning ved to veldig tette menser
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 1
      Siste melding: 25-05-2005, 15:20

    Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine