+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: angst og spenninger i kroppen.

  1. #1
    Uregistrert
    Gjest

    :( angst og spenninger i kroppen.

    Jeg sliter veldig med angst og feilpusting. Jeg spenner meg hele tiden og puster ganske feil. Har ofte vondt bak i ryggen,og føler meg fjern. Pga angsten går jeg daglig og har en fjernhetsfølelse/følelse av å være i koma på en måte. Må klype meg i armen for å se om jeg er tilstede. Er redd for å miste kontrollen og bli gal og forsvinne inn i meg selv. Noen dager er denne følelsen sterkere enn andre dager,men har den daglig. Sover nesten ikke om nettene. Har gått på citalopram i 4 uker nå og håper dette forsvinner snart. Er helt pyton. Noen som kjenner til dette? Er også gravid i 6 mnd og er naturlig trøtt pga dette,men klarer ikke sove pga angst og anspenthet. Våkner flere ganger hver natt og er veldig sliten. Har blitt sjekket av leger både på sykehus og fastlege men de finner ikke noe galt. Føler meg fanget i meg selv og tenker at jeg aldrig kommer ut av dette igjen. I tillegg til dette er jeg plaget med de vanlige angstsymptomene som svimmelhet,rask puls,prikking i kroppen,brekninger,plutselig redsel,uvirkelighetsfølelse/følelse av å forsvinne i meg selv,hjertebank, m.m..Dette kommer fra og til og er veldig ekkelt. Noen som har lignende erfaringer?

  2.  
  3. #2
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: angst og spenninger i kroppen.

    Jeg vil anbefale deg å be om oppfølging fra en psykiatrisk sykepleier i kommunen eller henvisning til psykiatrisk poliklinkk/en terapeut (feks en psykolog, psykiatrisk spl hos DPS ol) for å få oppfølging rundt din angst og hvordan jobbe med dette. Medisiner kan ta brodden av noen symtpomer, men medisin alene er ingen langvarig løsning for å få en bedre hverdag med mindre angst. Du er også nødt til å jobbe med angsten din og forstå, og dette er ikke så enkelt å komme igang med alene.

    Symptomene du kjenner, er helt vanlige symptomer ved angst. Angst er enkelt forklart kroppens forsvarssystem som overreagerer og som løper løpsk, derav disse symptomene du opplever (fight/flight/freeze).

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Kan spenninger i hodet gjøre at en får brennende følelse i hodet?
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 2
      Siste melding: 26-09-2009, 19:52
    2. Er det angst?
      Av Uregistrert i forum Psykiske problemer
      Svar: 5
      Siste melding: 12-09-2007, 14:55
    3. Angst
      Av mamma_nemi i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 4
      Siste melding: 24-11-2004, 13:54
    4. Angst
      Av Hildepilde i forum Mors helse og egenpleie
      Svar: 18
      Siste melding: 31-01-2004, 20:54
    5. Angst
      Av Unregistered i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 6
      Siste melding: 01-12-2003, 15:04

    Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine