+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 14 av 14

Diskusjon: Jeg vil adoptere bort baby`n min

  1. #1
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2012
    Meldinger
    6

    Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Her sitter jeg litt rådløs på natta, selvom november er rett borti gata for sikkert de fleste av dere, føles det som en evighet for meg.

    Jeg har bestemt meg for å adoptere bort baby`n jeg får i november..........................................
    Det høres kanskje kaldt og brutalt ut for mange, men for noen så vil dette være den største gaven i livet og tiltross for psykiske påkjenninger jeg nå går igjennom og en ting jeg vil bære på resten av livet så er det som sagt den største gaven noen kan få, å jeg føler meg på en måte stolt og glad for å kunne gi det til noen som ikke selv kan få.

    Jeg har barn fra før, og det er ikke fordi at jeg ikke ville blitt glad i denne baby`n som kommer, men fordi jeg vet at noen andre vil kunne gi den mere enn meg, jeg har nok med de jeg har og har ikke den letteste hverdagen fra før, jeg vil gi denne baby`n noe mere enn jeg kan gi , og spare det jeg har til de som allerede er hos meg.

    Jeg ønsker å gå for privat adopsjon av mange årsaker, fordi som ikke helt vet forskjellen kan lese her.. http://www.adopsjonsinstituttet.no/ Jeg ønsker å vite hvem som får barnet mitt, og jeg ønsker at de skal være med på fødsel da det er vel en av de største tingene i livet, jeg ønsker at starten mellom baby og nye foreldre skal starte med denne begivenheten... Det gjennstår jo bare å finne noen som vil det samme som meg og som ønsker seg en nyfødt baby.. Kjenner jeg er veldig redd for at jeg ikke skal finne noen....

  2.  
  3. #2
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Dolly sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Sted
    Tjelta
    Meldinger
    6,098

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Jeg vil bare gi deg en og ønske deg lykke til, det er et veldig uegoistisk valg du har tatt, og jeg respekterer det... Du tenker på barnets beste og ikke på deg selv...
    Det er nok av barnløse "foreldre" som ønsker seg ett barn mer enn noe annet...
    Jeg trodde nesten ikke det var mulig å adoptere barn fra Norge i Norge, men tydeligvis så er det mulig..

    Er det sånn at du går gjennom adopsjonsinstituttet og de finner en familie til deg?
    Sist endret av Dolly; 01-08-2012 kl 11:24
    Dolly
    Elsker jentene mine over alt på denne jord!!
    -05 og -08 Og en liten prins på vei som kommer i Juni 13
    “Be Who You Are and Say What You Feel Because Those Who Mind Don't Matter and Those Who Matter Don't Mind."




  4. #3
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2012
    Meldinger
    6

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Jeg ønsker å finne noen som vil gjøre det privat da det har flere fordeler for barnet og nye foreldre, du kan lese om det på linken i forrige innlegg... Jeg bare lurer på hvordan jeg skal komme i kontakt med disse menneskene.

    Og tusen takk for støtte, trenger det da ingen rundt meg veit om dette

  5. #4
    VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lucifine sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    7,738

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min



    Jeg syntes du er knalltøff jeg.
    Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
    Snuppa Mars 2008 Spirrevippen September 2012

  6. #5

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Enig med Lucifine - knalltøft gjort av deg å tenke på barnets beste. Har selv vært ufrivillig barnløs, men fått hjelp via ivf selvom vi også har vært innom temaet adopsjon. Det er HELT sikkert noen fantastiske mennesker der ute som så sårt ønsker å få denne største gaven av alle som du er så storhjertet å gi. Håper du/organiasjonen finner noen flotte foreldre, og ønsker deg bare masse lykke til på ferden. Håper du får god støtte underveis. Stor klem
    Lille ivf-snuppelupp, juli 08
    Ivf- tvillingene ventes til vinteren

  7. #6
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2012
    Meldinger
    6

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Tusen takk

  8. #7
    Veteranmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Catharina sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Bergens området
    Meldinger
    4,158
    Blogginnlegg
    2

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Jeg må inrømme at jeg ikke blir noe klokere av den nettsiden du la ut.

    Er det virkelig sånn at man kan bare finne en familie å gi barnet til dem?
    Er ikke dette en prosess som skal gå igjennom barnevern og som tar mange år?

    Spør fordi jeg rett og slett er nysgjerrig, og må inrømme at adopsjon alla USA trodde jeg ikke var noen som helst mulighet i dette landet her.
    Storesøster født 2005
    Lillesøster født 2007

    Hjemmeside

  9. #8
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2012
    Meldinger
    6

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Jeg kan gi samtykke men ja de må bli klarert men det er ikke samme veien som utenlands adopsjon osv.. men det er sjelden norske babyer blir adoptert bort, fordi det er et fåtall som ønsker å gi det bort i norge så det er stort sette at de mister rettighetene til å ha barnet.

  10. #9
    VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    guttem@mm@ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Helt øst i Norge
    Meldinger
    5,750

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Lykke til med prosessen du skal igjennom. Ønsker deg alt godt!
    Lykkelige Guttem@mm@ med
    02 04 07 11

  11. #10
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Det er et tøft valg du har gjort!

    Men når det gjelder nettsiden du linker til, kan jeg ikke si annet enn at jeg synes den virker tvers gjennom lite gjennomført og useriøs.

  12. #11
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2012
    Meldinger
    6

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Nå var ikke jeg så opptatt i selve nettsiden men en del av det som står der gir meg info om mange ting jeg ikke viste.. Det har vært veldig vanskelig å finne info på nett om min side av saken, det er bare de som skal adoptere som er i fokus )

  13. #12
    Tidl. bruker
    Gjest

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Sitat Opprinnelig postet av vmv Vis post
    Nå var ikke jeg så opptatt i selve nettsiden men en del av det som står der gir meg info om mange ting jeg ikke viste.. Det har vært veldig vanskelig å finne info på nett om min side av saken, det er bare de som skal adoptere som er i fokus )
    Det var nå enda godt, at den har fint lite med din sak og avgjørelse å gjøre!

  14. #13
    Juniormedlem
    Rykte

    Medlem siden
    Aug 2012
    Meldinger
    1

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Dette må være en fryktelig tung beslutning å ta! Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med bufetat, det er de som godkjenner vordende adoptivforeldre i Norge. Du finner litt informasjon om du følger denne lenken: http://www.bufetat.no/adopsjon/bortadopsjon/

    Alternativt at du tar kontakt med Amatea.

    Om det finnes noen mulighet for biologisk mor til å være med å bestemme hvem som får adoptere barnet i Norge er jeg usikker på. Mener å ha hørt at åpen adopsjon ikke er lovlig... Jeg vil på det aller sterkeste anbefale deg å ikke bestemme deg uten å ha pratet med en nøytral tredjeperson. For å sikre barnet bør du også være helt sikker på at prosessen er ryddig og lovlig.

    Siden du har lenket til vil jeg anbefale deg å ikke stole på.

  15. #14
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Jeg vil adoptere bort baby`n min

    Stor respekt til dem som klarer det, og en ære til dem som ikke kan få. jeg har selv hatt flere ganger IVF og det ser ikke ut som jeg skal få lov å være så heldig.
    Jeg lukter så på tanken å adoptere, har vært så kjekt å kunne overta rett etter en fødsel, da vil kanskje følelsen av "at den er min " være sterkere om du skjønner. det er en vanskelig prosess på alle måter, og tanken om skal skal adoptere kan man da bli i fratatt den og sånne ting.. masse tanker som suser igjennom hodet.

    S.R

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Reise bort fra baby på 3 mnd
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 60
      Siste melding: 25-09-2009, 20:33
    2. Er det mulig å skjemme bort en baby?
      Av (-: i forum Lek, stimulering og oppdragelse
      Svar: 33
      Siste melding: 23-04-2009, 07:30
    3. Sko til baby- gått bort fra høy ankel?
      Av Pyasia i forum Klær og utstyr
      Svar: 11
      Siste melding: 04-06-2008, 12:14
    4. En stk. baby gis bort!!!!
      Av Trolljenta25 i forum Juli
      Svar: 78
      Siste melding: 31-12-2005, 01:53

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine