+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3

Diskusjon: Hva tenker andre alene mørde om dette eller fedre for dens slags skyld.

  1. #1
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    2,170
    Blogginnlegg
    62

    Hva tenker andre alene mørde om dette eller fedre for dens slags skyld.

    Nå har jeg opplevd 2 episoder som er litt kinkige når en er alenemor. Første er at 6 åringen min har begynt på skole og 4 åringen er i barnehage. 6 åringen er med på noe som heter idrettskole. Det varierer fra gang til gang hva de holder på med. Men nå før jul er det 5 uker med basseng. I skrivet vi fikk, måtte hvert barn ha med seg 1 voksen. Og søsken kunne ikke være med. Greit nok. Men så kom en mor her og tilbød seg å ta med 6 åringen min slik at hun kunne være med en gang og. Jeg sa ja takk og håpet det giikk greit. Men nei hun fikk beskjed om å ikke ta med andres barn. Jeg skjønner at det har med sikkerhet å gjøre. Men de til vanlig når klassen hennes har svømming så er de 24 stk og 3 lærere... Det er synd at eldste ikke kan bli med fordi jeg er alene med begge to. Men sånn er nå samfunnet.

    Så kom det skriv om at 6 åringen ble tilbudt om å bli med musikalen Annie... i skrivet sto det: ta gjerne med lillebror og besteforeldre onkler og tanter.

    Jeg tenkte at supert endelig noe jeg kan være med på sammen med barna der begge har tilgang. Skrev epost og meldte meg på. Fikk beskjed om at lillebror ikke kunne være med. Han var for liten.

    Nå er jeg sta nok til å tenke at det ikke skal gå utover 6 åringen hvis hun har lyst så vi skal møte opp alikevel. Men jeg får være der som støtte for henne og passe på lillebror. Idag er det første møte dag og idag har det ordnet seg da lillebror maset seg til å bli med faren hjem. Første natta han ligger over der i hele sitt liv. Kan ikke skjønne at det kan gjøre så mye at lillebror bare er med uten å være med på teatret. Det er jo begynnelsen til 6 åringen føler seg trygg.

    Men dette er en balanse gang syns jeg.
    Alle tar vel for gitt at alle har barnevakt klar til enhver tid. Det har desverre ikke jeg.

    Samtidig så må jeg jo si at folk har forståelse for oss også når de ikke setter meg opp til å være ansvarlig osv på idrettskolen. Det hadde bare ikke gått. Så alt i alt er det vel ikke så ille. men men... godt å få det ut.

  2.  
  3. #2
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Leaena sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    706

    Sv: Hva tenker andre alene mørde om dette eller fedre for dens slags skyld.

    Prøv med en aldersforskjell på 6 år...

    Jeg skjønner ikke helt regelen på svømmingen, og synes den var veldig streng. Her gjelder maks 3 barn per voksen på familiesvømming (vet det ikke er helt det samme, men likevel). På musikalen virker det merkelig å først gi beskjed om at småsøsken er velkomne, og så si at de ikke er det likevel. Men det har vel sine grunner...

    Hvordan hadde lillebror det hos pappa?
    Leaena, L -03 og M -09

  4. #3
    Seniormedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    geysirland sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Meldinger
    2,170
    Blogginnlegg
    62

    Sv: Hva tenker andre alene mørde om dette eller fedre for dens slags skyld.

    Takk for svar. Gikk til pappa... nei gutten vil gjerne ligge over igjen. Men det som skjedde var at han kom til mamma og pappa'n min ca kl halv ti på søndag. Kl halv ett ringer far og hører om han har kommet fram. Dvs. det er 200 m og gå til mine foreldre. Far hadde bare sluppet gutten ut og gått og lagt seg igjen. Ikke at det går an å stå opp for sin egen sønn første gang han ligger over. Den nye dama steg heller ikke opp. Vel det er vel dem i ett nøtteskall. Glad mamma og pappa bor i nærheten for å si det sånn.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Alene mødre/fedre hva hadde dere gjort?
      Av geysirland i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 65
      Siste melding: 22-10-2011, 19:40
    2. Er alle fedre dårlige fedre det første året?
      Av Uregistrert i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 29
      Siste melding: 20-10-2007, 15:58
    3. Er dette lov? Advokater eller andre se her!
      Av Skrekkslagen i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 6
      Siste melding: 07-02-2007, 22:46
    4. Noen som vet hva slags vogn jeg tenker på??
      Av Tonje i forum Barnevogner
      Svar: 4
      Siste melding: 01-04-2005, 12:54
    5. Far søker andre fedre
      Av finch i forum NybaktPappa
      Svar: 20
      Siste melding: 09-07-2004, 09:31

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine