+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Datteren min klyper! Hjelp!

  1. #1
    Juniormedlem
    Rykte
    doriansdoor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2014
    Sted
    Storjord, Tysfjord
    Meldinger
    1

    Datteren min klyper! Hjelp!

    Jeg har en datter på snart 11 mnd som de siste 2 månedene har begynt å klype meg og faren sin. Hovedsaklig i fjeset, og det kommer liksom helt ut av det blå. Hun er ei veldig blid og aktiv jente, og jeg har vært inne på tanken at det kanskje er fordi hun kjeder seg. Hun kan sitte på fanget og kose/klemme oss, og plutselig skyter hånda frem og klyper nesa eller øyebrynet, munnen min osv. Og ikke snakk om at hun vil slippe heller. Det er ganske vondt, og jeg har prøvd å si "nei" og sette henne på gulvet for å ta henne ut av situasjonen, men det virker som hun synes det er morro? Jeg har tenkt på at hun kanskje ser på det som kos, for hun klyper som regel rett etter at hun har gitt oss en klem og sånn. I det siste har hun også begynt å si "au" etter hun klyper, fordi jeg pleier å si det, men jeg tror ikke hun forstår hva det betyr. Jeg er ganske bekymret, for hun skal snart begynne i barnehagen, og tenk om hun gjør det på de andre barna! Hva skal jeg gjøre for å få henne til å holde opp?

  2.  
  3. #2
    Uregistrert
    Gjest

    Sv: Datteren min klyper! Hjelp!

    Du, hun er 11 mnd. Det er helt normalt, og hun kommer til å klype de andre i barnehagen og de kommer til å klype henne. Det er sånn ettåringer gjør, de tester ut hva som skjer.

    Fortsett å si nei og au, og fortell henne at det gjør vondt og at dere ikke vil kose/leke med henne når hun klyper. Så går det over, det er absolut ingenting å bekymre seg for.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Hjelp! datteren min spår i fremmtiden
      Av dorab01 i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 37
      Siste melding: 16-06-2008, 15:06
    2. Det lukter vondt av munnen til datteren min, hjelp ønskes..
      Av almuse i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 2
      Siste melding: 08-12-2006, 21:01
    3. Hun klyper!!!
      Av Lano-Ungen i forum Februar
      Svar: 10
      Siste melding: 19-10-2005, 07:16
    4. Hjelp! Fjernet akkurat flått fra datteren min!
      Av Go\jenta i forum Sykdom, plager og skader
      Svar: 15
      Siste melding: 29-06-2004, 10:09

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine