+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 2 av 2

Diskusjon: Går i fra BF, hva skjer nå?

  1. #1
    Uregistrert
    Gjest

    uff Går i fra BF, hva skjer nå?

    Jeg går nå i fra min smaboer etter flere år. Vi har en sønn på snart 2år sammen, og jeg har lenge prøvd og prøvd, men forholdet fungerer bare ikke. Og det er nå bestemt at jeg flytter ut, vi passer bedre sammen som venner (hvis det lar seg gjøre).
    Men det jeg lurer på, hva skjer så med tanke på vår sønn?
    Skal jeg melde i fra noen sted? Brønnøysund? NAV? BV?
    Hva har jeg rett på noe økonomiskstøtte? Hvor skal jeg søke støtte?

    Det er ikke i min interesse å ta i fra BF sin sønn, og jeg deler mer enn gjerne 50/50, og ønsker at vi skal ha en bra relasjon ift vår sønn. For han er en fantastisk far, og har aldri gjort noe galt i farsrollen.
    Jeg kan sikkert snakke med HS om dette, og få hjelp der. Men vil gjerne forhøre meg rundt litt først.

    Utrolig glad for svar!
    Takk!

  2.  
  3. #2

    Sv: Går i fra BF, hva skjer nå?

    Dere må til mekling på FVK. Der skal dere fortrinnsvis sette opp samværsavtale, dere kan godt bli enige om en før dere kommer til mekling og bare få hjelp til å skrive den og signere på den der. Men meklingen er obligatorisk. Når dere har vært der, får dere meklingsattest. Om noen av dere skal motta økonomisk støtte som aleneforsørger, må den (du?) ha minst 60% omsorg. Et barn på to år er uansett alt for lite til 50-50. Du kan få overgangsstødnad (redusert etter inntekt om du tjener mindre enn ca 450.000) i 12 måneder, i tillegg kan du få støtte til tilsyn (barnehage) og barnetrygd for ett barn ekstra. Dette søker du på eget skjema hos NAV, men du må altså ha meklingsattesten fra FVK først.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

    1. Hva skjer a?
      Av Candy i forum 2006 og eldre barn
      Svar: 2
      Siste melding: 08-12-2006, 19:25
    2. Hva skjer med oss...
      Av Tidligere bruker i forum April
      Svar: 17
      Siste melding: 26-11-2006, 01:37
    3. Svar: 12
      Siste melding: 24-01-2006, 12:42
    4. Hva skjer?
      Av Salamandra ikke innlogget i forum Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
      Svar: 6
      Siste melding: 19-07-2005, 11:37

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine