Det hele starta med at jeg først var på en extratime hos legen pga hevelser i beina og i ansiktet. Der målte de blodtrykk og sjekka urin samt vektoppgang. De var ikke fornøyde med resultatet, så da blei jeg beordra til sykehuset med svangerskapsforgiftning. Så da var det bare å reise hjem for å pakke det mest nødvendigste, men jeg hadde ikke tenkt at jeg skulle bli liggende på sykehuset i mange dagene. Da jeg blei undersøkt på sykehuset, fikk jeg beskjed om at jeg måtte belage meg på å bli noen dager. Fire dager etter innleggelsen, og med et blodtrykk som lekte jojo med meg, bestemte de seg for å sette i gang fødselen. Fikk først ballongkateter, men den datt ut ganske fort, etter ei stund fikk jeg første modningspilla, og etter noen timer var de så fornøyde at jeg fikk ei til. Etter det gikk det enda ei stund, og etter undersøkelsen da fikk jeg beskjed om at de hadde bestemt seg for å ta vannet. Så en gang mellom 19.30 og 19.45 blei jeg fulgt til føden hvor vannet blei tatt ca 19.45 og 20.02 kom det ei lita frøken på 2130 gram og 42 cm.. 7 uker før termin..