+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 18 av 18

Diskusjon: Er det flere enn oss som har opplevd dette?

trekløver
    Gjest

Er det flere enn oss som har opplevd dette?

Når jeg fødte vår siste datter på Ullevål, presterte jordmor å skrive at det var en gutt vi hadde fått. Dette ble oppdaget da en ansatt fra B. hotellet skulle undersøke jenta vår.
    Etter en stund fikk vi tilsendt personnummer for gutt fra folkeregisteret, da ringte jeg for å forklare at det var faktisk en jente vi hadde fått.
    Men det var vist ikke bare bare å ringe for å endre det da, da måtte de ha dokumenstasjon fra sykehuset før det kunne ordnes.
    Etter mye mas frem og tilbake fikk vi personnummer for jente da, mitt spørsmål er, om det er flere som har opplevd dette om dette er noe som hender ganske ofte?

92 98 04.02

2.  
    tidligere bruker
    Gjest
    NOpe,har ikke opplevd det!
    Men jm greide å skrive at sarah var født 4 april når hun ble født 2 april.. Oppdaget det samme dag som hun var født da,så det ble fort rettet på.

Ikke fullt så innviklet som det dere opplevde,men... Hvordan går det virkelig ann å ta feil av jente og gutt da??

Tidligere bruker
    Gjest
    .
    Sist endret av Carin; 01-03-2004 kl 21:32

Labine
    Gjest
    Kjedelig og unødvendig,- har ikke vært borti det selv...

Tidligere bruker
    Gjest
    Og Birk ble født 27.02.06 !

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,009

JØSS!

Er det mulig? NEI, det har jeg ikke opplevd!
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Ginger sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Troms
    Meldinger
    638
    Huff! Irriterende! Har ikke opplevd liknende, nei.
    Ginger, Nora okt 2002, og Jonas 12.04-04

Supermedlem
    ming sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    766
    På fødselsattesten til Olve står det at han ble født i Oslo...

Så det da vi fikk sånn navneskjema, ringte og sa fra, og fikk beskjed om å bare stryke ut "Oslo" og skrive "Trondheim" i stedet. Men da fødselsattesten kom, stod det fortsatt Oslo der. Ringte folkeregisteret og sa fra igjen, og fikk beskjed om at det ikke hadde noe å si!! Hallo!!

Men han er ihvertfall registrert med rett kjønn, da!
    Sist endret av ming; 30-05-2003 kl 00:26

Minstebror mars -10
    Mellombror januar -03
    Storesøster juni -00

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Elisabet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Sted
    Vestfold
    Meldinger
    4,682
    Har ikke opplevd noe liknende selv, men har et litt dumt spørsmål. Lurer veldig på hva som er forskjellen på et personnummer til jente og gutt? Hvordan vet du at du har fått feil personnummer?

Godt det ordnet seg for dere. Vi også plundret litt med fødselsattesten og måtte få ny. De hadde klart å kutte ut det ene navnet hennes, og jeg stusset veldig når vi fikk attesten. Vi hadde jo ingen unge som het bare Elisabet. Det var jo mellomnavnet hennes.
    Elisabet og de tre små troll -02, -04 og -06

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Connecta sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Tromsø
    Meldinger
    1,509
    Har ikke opplevd det, men forskjellen på gutte-og jente personnummer er at jenter har det 3. tallet som partall, mens hos gutter er det oddetall.
    Mamma til tre herlige unger,

Storebror april 02, lillesøster juni 05, bittelillesøster mai 12.

Arkadia
    Gjest
    Nei jeg har ikke opplevd å få feil kjønn på babyen min, men legen på helsestasjonen ba meg kle av jenta for å kjenne på testiklene. Tre ganger ba han meg selv om jeg sa at det kunne han ikke fordi hun ikke hadde noen. skal si gubben var rød som en tomat og ble fort ferdig med undersøkelsen

Supermedlem
    Jea sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2002
    Sted
    Buskerud
    Meldinger
    538
    Opplevde ikke noe rot nei, men det forundrer meg ikke..
    Jea & Eline f. aug'02 & Erik f. mars'04

Thess
    Gjest
    Da vår lille Pluto ble født, ble han pakket inn i et rosa teppe for det var ikke flere blå igjen. Senere på dagen kom det en ny barnepleier inn og byttet bleie, og la ett nytt rosa teppe på. Jeg reagerte litt på at hun kalte gutten vår for "en nydelig liten prinsesse", men jeg var for trøtt etter fødselen for å protestere. Da vi skulle skrive under på papirene, oppdaget vi at det var krysset av for jente. Det var hun som hadde byttet på han som hadde fylt ut skjemaet. På grunnlag av at han hadde rosa teppe, og hadde tydeligvis ikke sett tissefanten mens hun byttet bleie.

Det ble rettet opp før det gikk videre til folkeregisteret, så det ble heldigvis ikke noe annet enn en litt morsom historie.

Veteranmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    jane sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2002
    Meldinger
    3,860
    Da jeg fødte sist (jente), skrev jordmora på fødselsattesten at det var gutt vi hadde fått. Men vi oppdaga det med èn gang, så det ble omgjort med det samme.

Synes forøvrig det er "godt gjort" å gjøre slike feil.

VIP-Medlem
    flittige Lise sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    mjøsas høgre sie
    Meldinger
    5,223
    Har ikke opplevd det, men forskjellen på gutte-og jente personnummer er at jenter har det 3. tallet som partall, mens hos gutter er det oddetall.
    Der lærte jeg noe nytt i dag.

Jeg har ikke opplevd noe sånn
    født 21.02.02 født 23.02.06 og født 14.09.11
    (har det med å føde under vinter-ol )

EN GENSER ER ET PLAGG ET BARN BÆRER NÅR MOREN FRYSER

(jeg var flittige Lise på SM)

Millien
    Gjest
    Da vi mistet jenten våres,fikk vi først beskjed om at det var en gutt vi hadde mistet,og da vi plutselig fikk beskjed om at det var jente,fikk vi aldeles sjokk.For babyen hadde fått guttenavn og var i våre øyne gutt.Så sorgen måtte bearbeides på nytt.

Selvsagt hadde vi sett babyen vår,men i det stadiet kan det være vanskelig å se kjønnet,og i sorg er ikke alltid fornuften den som er sterkest.(Mistet i uke 17.)

Mormona
    Gjest
    Sånt er ergerlig å oppleve da Har heldigvis ikke opplevd det noe slikt. Teit å måtte styre slik fordi en jordmor har blingset da

Stemmer forøvrig det med personnummeret.....jenter har partall og gutter har oddetall i det 3 tallet

Vargtass
    Gjest
    Har ikke opplevd lignende selv,men min mor fikk feil unge på barsel
    Hun så at det ikke var ungen sin da...

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg