+ Svar på diskusjon
Side 1 av 3
1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 57

Diskusjon: Må dere hjelpe dama med husarbeidet hennes?

HC-pappaen
    Gjest

Må dere hjelpe dama med husarbeidet hennes?

Det må jeg. Har ansvaret for kjøkkenet. Heldigvis slipper jeg mer når hun er hjemme nå. Mas mas mas.... Må jo slappe av etter å ha vært på jobb også!

2.  
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Tinúviel sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2001
    Meldinger
    2,400
    He he. Du lever farlig nå, ved å stille et sånt spørsmål inne på denne nettsiden.
    Lillesøster 2009
    Lillestorebror 2007 ~ Storebror 2001

plutt
    Gjest
    :glefse:

HC-pappaen
    Gjest
    Dårlig respons på skikkelige spørsmål........

LineM
    Gjest
    Med slike hokdninger kommer du nok langt her i verden. Får håpe du er litt mer fintfølende og hjelpsom enn hva du gir uttrykk for i innlegget ditt - for barnemoren sin skyld i alle fall.

efios
    Gjest
    Jeg regner med at du mener å være litt morsom, ikke sant? kan nok tenke meg at hun maser litt, om du er som mange andre menn, ikke så kjapp å gjøre det du blir bedt om/har ansvaret for *ler*

Æresmedlem
    Rykte Rykte

Medlem siden
    May 2002
    Meldinger
    10,953
    ......
    Sist endret av snuppa; 08-06-2009 kl 10:36

Tidligere bruker
    Gjest
    Beklager, men mener du virkelig å si at du HJELPER henne med arbeidet?
    Finnes det virkelig noen som mener at det å ta sin del av pliktene er å HJELPE?

Heldigvis hjelper ikke min mann til.
    Vi deler på oppgavene.

Veteranmedlem
    Raven sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    4,375
    Jeg antar at du skrev det på denne måten for å være morsom.
    Kan ikke hjelpe for å bli litt irritert nå da, for du er med på å lage rotet i huset du og.
    Synes du kan ta din del uten å at du sier at "hjelper" henne.

Greit nok at du også vil slappe av, men det antar jeg at hun vil og.
    Da er det lettere at du trår til når du kommer hjem fra jobb, så går alt så mye fortere og dere blir fortere ferdig.

Mannen min må pent ta en tørn han og. Vi har to barn og jeg er hjemmeværende. Det betyr at han ikke kan slenge seg ned på sofaen og ligge der til ungene har lagt seg. Han skal være med å ta seg av unger og husarbeid ( det som er igjen ). Han bor her han og, og ting gjør jo ikke seg selv Og det er jo bare rett og rimelig, synes du ikke?

Jeg høres kanskje en smule "komme med pekefingeren" ut i innlegget og det er ikke meningen, men jeg synes at mannfolkene kan ta i litt de og, uten å si at de vil først det og det.
    Husk at mammaen i huset kan ikke slappe av før ungene er lagt for kvelden og alt husarbeidet er tatt. Da blir det gjerne veldig sent før hun er ferdig.

Raven og de 3 små: Nov 99, Des 01, Feb 04

anemone
    Gjest
    HJELPER med husarbeidet????

HALLO

Det er veldig normalt at man deler på arbeidsoppgavene.

Tidligere bruker
    Gjest
    Forresten, jeg viste innlegget ditt til mannen min. Han lo heldigvis, og så spurte han; Hvor gammel er denne fyren da? 60?

Jeg er heldig, men det skulle bare mangle.

Forøvrig, når en kvinne er hjemme med barnet under permisjonen, så er også dette en slags jobb. En jobb hun blr lønnet for. Hva er det som får menn til å tro at det er "bare" å være hjemme?

Aner ikke hvor mange ganger jeg har hørt menn si "Ja, men un går jo bare hjemme, så da skulle det bare mangle at hun gjør mesteparten av arbeidet også. Jeg jobber jo hele dagen på jobben min."

Noldus
    Gjest
    Vel... jeg gjør jo alt

Neida, men jeg vasker alle klær og vasker toalett/bad og alle gulv.
    Damen tar seg av mat og estetiske ting

Dessuten er det jeg som fikser alt som krever hammer og/eller skrutrekker.

Veteranmedlem
    Kaija sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Meldinger
    3,042
    Du er visst en artig liten kar. Først ber du oss skygge unna Nybakt Pappa, og så kommer du med dette

Mannen min hjelper meg med husarbeidet mitt en gang i mellom. Det hender jeg hjelper til med hans husarbeid også, og noen ganger gidder vi ikke gjøre verken hans eller mitt husarbeid.

Må dama di hjelpe deg med ditt husarbeid, kanskje?

Kaija
    "Å mektige feer! Gi mitt barn i faddergave ikke bare helse og skjønnhet og rikdom og alt det der som dere pleier å komme stikkende med. Gi mitt barn lesehunger, det ber jeg om med brennende hjerte. For jeg vil så gjerne at mitt barn skal få i sin hånd nøkkelen til eventyrlandet, hvor man kan hente den skjønneste av alle gleder - slik burde hver eneste mamma tenke!"
    Astrid Lindgren

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    FlyAway sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    Ved Mjøsas bredder
    Meldinger
    11,276
    Min samboer mangler vaske-og-rydde-genet, og er dermed unnskyldt. Han tar det igjen på andre områder... som regel

*Trixie*
    Gjest
    Min sambo støvsuger, tørker støv og tar å rydder, mens jeg vasker. Men HELLO!!!!! man hjelper da ikke til, man deler vel på oppgavene.
    Jeg også "går bare hjemme", helt til sambo fikk vært en stund alene hjemme med småtten, han hadde ikke rekki noen ting visst???? Merkelig det du!

Kristin
    Gjest
    Opprinnelig melding fra Hønni
    Husasrbeidet HENNES

Jøss....

Ja, ikke sant??

Ja, min mann hjelper meg med husarbeidet MITT og jeg hjelper han med HANS husarbeid.. I grunnen har jeg en veldig flink mann som tar mye mer enn halvparten.

Tidligere bruker
    Gjest
    Jeg tror han ble skremt vekk.

*fnise*

Tidligere bruker
    Gjest

Mummimamma
    Gjest

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,009
    Min sambo sa også at jeg går jo bare hjemme... Dette sa han helt til han ble sykmeldt 1/2 år selv og jeg jobbet, da fikk pipen en annen lyd. Da forsto han at man ikke alltid rekker å gjøre alt man planlegger iløpet av en dag.... Har ikke hørt noe mer om dette etterpå
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 3
    1 2 3 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine