+ Svar på diskusjon
Side 2 av 3
FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 57

Diskusjon: Må dere hjelpe dama med husarbeidet hennes?

  1. #21
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Blesha sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,832
    Her i huset deler vi på husarbeidet. Mannen tar oppvask, matlaging og setter på og henger opp klesvask. Mitt ansvar er å holde stuen noenlunde ryddig, feie/moppe/vaske gulvene, rydde bort tørt og rent tøy, og så tar jeg meg av lillegutten stort sett hele tiden. I det siste har vi prøvd å bytte litt på med matlagingen, sånn at mannen tar babyen og jeg tar maten. Nå i helgen skal jeg prøve meg på søndagsmiddagen - er ikke videre erfaren på kjøkkenet, så det blir spennende




    Gutten vår satt bakovervendt i Britax Two Way Elite til han var 5 1/2 år. Bakovervendt er tryggest!

  2. #22
    tia
    Gjest

    Re: Må dere hjelpe dama med husarbeidet hennes?

    .
    Sist endret av tia; 01-08-2003 kl 10:18

  3. #23
    Tidl. bruker
    Gjest
    NEI han hjelper meg IKKE med husarbeid!Jeg gjør alt.Han tar
    kveldstellet av og til,men ellers er jeg husmor på HELTID!

    Men så arbeider jeg ikke ute heller da.Tror ikke jeg vil klare å gjøre alt hjemme med jobb i tillegg Min samboer har aldri
    gjort husarbeid hjemme hos sine foreldre heller.Ikke rart han
    aldri gidder å gjøre rent heller

  4. #24
    Damer - dette var vel egentlig et spørsmål stilt til nybakte pappaer, var det ikke?

    Jeg tenker mitt, men holder det for meg selv nå

  5. #25
    zzee
    Gjest
    Nå har jeg permisjon, da gjør jeg husarbeid (selv om det ikke alltid SER sånn ut..)(gubben hjelper til litt.)

    Når begge jobber MÅ begge gjøre husarbeidet "sitt"!!!!!

    Vi lever i 2003...

    Jeg bruker gjerne hammer og spiker og jeg, og han tørker støv osv!!

    Hørt om likestilling, eller??????????????????????

    Blir provosert av deg!!
    zzee

  6. #26
    Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Gizmo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Sted
    Lørenskog i Akershus
    Meldinger
    222
    Gjør som mannen min.......kjøp deg fri og samtidig hjelp dama di.

    Her kommer det vaske dame som tar 100,- timen en gang i uken så slipper han maset og jeg kan slappe av....
    Klemmer fra Gizmo
    Marcus `96 & Stoffer`n juli`03
    Lille Kasper Kom som en kule 21 sept`09

  7. #27
    keiko
    Gjest
    Ser det er lenge siden diskusjonen startet..... men tenkte at dette mååå jeg bare svare på:

    Jeg er hjemmeværende med 2 SVÆRT aktive gutter, er høyst plaget med bekkenløsning, og har et passe stort hus å holde i orden.. Dette er hvordan vi gjør det....

    Når mannen er på jobb, blir huset bombadert av gutta!! Det ser ikke ut til tider....
    Men når mannen kommer hjem, er det gullende ryddig i hver enste krok! Jeg vasker ALLE klærne, rydder ALLE sove rommene, badet, stua, kjøkkenet osv... stort sett står middagen klar på bordet.
    Det som blir av rot ETTER at han er kommet hjem fra jobb, deler vi på å ta!!
    Enten tar han barna mens jeg rydder, eller omvendt.
    fungerer utmerket!

  8. #28
    Tidligere bruker
    Gjest
    Her er det ingen som hjelper! Her gjør vi like mye begge to, men vi fordeler oppgavene etter dyktighet og lyst. Og noe er pyton men nødvendig, og vi deler på det også.
    Syns ikke du skal tøyse med dette, jeg, syns du skal ta ansvar og gjøre din del av pliktene i heimen.
    Det står ikke noe "mors jobb" eller "fars jobb" skilt på pliktene.
    Det er bare å ta tak, gutt! Og i retur får du en blid og mer opplagt kjæreste, blir et bra forbilde for dine barn, og kanskje får du noen ekstrapoeng rundt forbi også, siden det fremdeles er overraskende at menn tar ansvar.

    Dette blir viktigere når kjæresten din går ut i arbeid igjen. DA må du trå til, da!

  9. #29
    Petterine
    Gjest

    hvilke årstall lever du på

    eller århundre?? 18 tallet???

  10. #30
    NizArg
    Gjest
    hmmm, va mange kvinnfolk som slit me d samme som mi. æ har heller ikke d rødde eller vaske gene... å ho e te tider veldi frustrert over mæ, me go grunn ska nevnes.. ho har trua me streik i d siste... men æ vet nu åsså d at sjøl om d hete husarbeid å samborn e "husmor" så betyr d ikke at ho automatisk ska gjør alt... men en ting skal dokk vite, at vis vi sir at vi ska gjør en ting så gjør vi vanlivis d t slutt, men at d kan gå år skal nu å nevnes (eks: min far pussa opp gangen hjemme å d tok han ikke mindre en 4 år å spikre listan helt fast, han hadde slådd stiftan inn så listan va fast i veggen, men altså 4 år på å ta de 5-6 ekstra slagan som skulle til for å bli færdi. mitt forbilde?? ). hos oss så dele man på matlaging å æ pitche inn av å til me d andre. æ e for dårli å hjelpe til, d ska æ ærli innrømme, men æ e blidd bedre å hjelpe til sir ho...

    men for å ta d i korte trekk, pappa'r: hjelp til!!! mamma'r: si i fra ka dokk vil!

  11. #31
    Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Høns sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    2,266
    Husarbeidet hennes??? Du hadde ikke vart lenge i mitt hjem. Det er for dumt å si hennes husarbeid med mindre hun er 100% hjemmeværende og da tenker jeg ikke på i permisjonstiden.
    Har forståelse for at man er sliten etter endt arbeidsdag, men om du ikke har merket det så er det faktisk en arbeidsdag å passe barn og holde hus også!
    Høns & gutta

    2002
    2008

  12. #32
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2003
    Meldinger
    734
    Tror dere har skremt ham vekk jeg. Hehe.. Men det gjør vel kanskje ikke noe, han som bare "hjelper" til hjemme. Det hadde jeg ikke godtatt nei. Her er det sambo som vasker klær og har ansvar for bilen. Han tar sitt rot og jeg tar mitt. Det erjo bare riktig. Jeg vasker og støvsuger inne, og han gjør det i bilen. Vi har ikke oppvaskmaskin, fordi kjøkkenet vårt er gammelt og for lavt til en oppv. maskin, så vi deler på oppvasken. Og det er å fordele opgaver synes jeg. De har jo ansvar de også så klart!

  13. #33
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Aug 2003
    Meldinger
    734
    Tror dere har skremt ham vekk jeg. Hehe.. Men det gjør vel kanskje ikke noe, han som bare "hjelper" til hjemme. Det hadde jeg ikke godtatt nei. Her er det sambo som vasker klær og har ansvar for bilen. Han tar sitt rot og jeg tar mitt. Det erjo bare riktig. Jeg vasker og støvsuger inne, og han gjør det i bilen. Vi har ikke oppvaskmaskin, fordi kjøkkenet vårt er gammelt og for lavt til en oppv. maskin, så vi deler på oppvasken. Og det er å fordele opgaver synes jeg. De har jo ansvar de også så klart!

  14. #34
    Airwalk
    Gjest

    Sv: Må dere hjelpe dama med husarbeidet hennes?

    Ikke for og være slem. Men faktisk så mener jeg at det er det minste vi kan gjøre med tanke på at det er faktisk ikke så lett og være mor som hele tiden skal gjøre ting som og gjøre klar den lille til forskjelige ting og så skal hun til og med gjøre ting i huset?... vi er faktisk med og roter vi og. Da synes jeg i grunnen det er rett og rimelig at vi gjør noe for trivselen vi også.

  15. #35
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mayapril sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Sted
    østenfor sol
    Meldinger
    653

    uff Sv: Må dere hjelpe dama med husarbeidet hennes?

    det som provoserte mest her var overskriften ... ikke så mye det med "hjelper" men derimot ordet til slutt... hennes ... hennes husarbeid ..... HENNES??? hallo?

    Du bruker kanskje ikke klær eller spiser mat du, eller sover i sengetøyet eller får sand på skoa? Eller i det hele tatt bor

    ... bare lurer jeg. Håper ikke overskriften var seriøs, men bare for å tiltrekke oppmerksomhet og lage diskusjon..
    maY med apriltrollene Thea & Kaja

    Sitat Opprinnelig postet av DrBabe
    Feig er du i hvert fall ikke, mayapril.

  16. #36
    jarped
    Gjest

    Sv: Må dere hjelpe dama med husarbeidet hennes?

    Er enig at det er en provoserende overskrift. Bor han i huset så bør han være med på husarbeidet. Det er like mye hans husarbeid som hennes. Jeg pleier ofte å vaske opp, støvsuge og lager middag osv. Altså vi deler på arbeidet

  17. #37
    Tidligere bruker
    Gjest

    Sv: Må dere hjelpe dama med husarbeidet hennes?

    Sitat Opprinnelig postet av mayapril
    det som provoserte mest her var overskriften ... ikke så mye det med "hjelper" men derimot ordet til slutt... hennes ... hennes husarbeid ..... HENNES??? hallo?

    Du bruker kanskje ikke klær eller spiser mat du, eller sover i sengetøyet eller får sand på skoa? Eller i det hele tatt bor

    ... bare lurer jeg. Håper ikke overskriften var seriøs, men bare for å tiltrekke oppmerksomhet og lage diskusjon..
    Enig med deg!
    Det er ikke noe som heter hennes husarbeid når man bor to stykker sammen!

  18. #38
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Cazandra sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2001
    Sted
    Egersund
    Meldinger
    11,668

    Sv: Må dere hjelpe dama med husarbeidet hennes?

    Faktisk så hjelper min mann meg med husarbeidet, for hjemme er min arbeidsplass.
    Jeg hjelper ikke ham på arbeidet.

    Nå når jeg er hjemme så har jeg ansvaret for hus og barna og han hjelper til.

    Den dagen jeg kommer meg ut i arbeidslivet, da deler vi på alt dette.
    Mannen har ansvaret for oppvaskmaskinen og tørketrommelen.

    Glemte en ting, han må selvsagt rydde etter seg.
    Storesøster-2001
    Mellombror-2003
    Lillesøster-2006
    http://www.inspirasjononline.com/for...referrerid=704

  19. #39
    Kayli
    Gjest

    Sv: Må dere hjelpe dama med husarbeidet hennes?

    Husarbeidet HENNES????

    Kos fra Kayli

  20. #40
    Tidligere bruker
    Gjest

    Sv: Må dere hjelpe dama med husarbeidet hennes?

    Åhhh fytti katta...... NEI NEI NEI!!!! Jeg trodde det var likestilling her i landet jeg.... Her i huset er det ingen som HJELPER til med husarbeidet. Her gjør vi begge det som må gjøres.

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 2 av 3
    FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine