+ Svar på diskusjon
Side 1 av 2
1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28

Diskusjon: Noen med barn født i 92 eller/og 90

Ladyen
    Gjest

Noen med barn født i 92 eller/og 90

Er det noen her med store barn som har fått appåklatter senere? Jeg har to store jenter på 13 og 10,5 år. De er på vei inn i puberteten nå. Man merker det kan man trygt si ja

Skulle gjerne hatt noen å dele litt erfaringer med.

2.  
    Tidligere bruker
    Gjest
    Jeg har en gutt som er født i -90.

Det som er fint med eldre søsken er at vi har gratis barnevakt

Du får bare spørre, for jeg vet jo ikke hvilke erfaringer du er ute etter

Tidl. bruker
    Gjest
    ja jeg har to barn fra et tidligre forhold og de er nå blitt
    12 og ni år.

Jenta på tolv er ei hormonbombe
    alt jeg sier og gjør blir hun sint av freser i mot jeg noen ganger når jeg snakker med henne......

Jeg har erfaring med hormonbomber ja......Så lurer du på noe så spør i vei det er fint å kunne snakke med andre som har barn i den aldren der.
    Man blir jo så lei av og til ....rot her og rot der sminke parfymer ol som forsvinner rotete rom ,som består for det meste av klær
    Smelling med dører,ropning ja you mame it ......
    Mas mas mas om det ene og det andre....
    Hvor er det blitt av den lille snille go jenta mi blitt av?
    Hun er blitt som en furie.ja sånn er det å vere mor til hormonbomber!
    Her er et bilde av mi lille hormonbombe!!

Tidl. bruker
    Gjest
    Vil legge til at bilde er tatt i 2001.
    så hun har forandret seg litt blitt større med det som hører med!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Malinkk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Forblåst by
    Meldinger
    1,468
    Joda...
    Stor aldersforskjell på ungene her i huset også. Storesøster er født i 1992 og lillesøster i 2001.
    Det jeg synes er vanskeligst med å ha så stor aldersforskjell er at ungene aldri har de samme interessene...I ferien vil storesøster på rideleir, mens lillesøster blir hjemme hos oss..Mye splitting av familien, 11 åringen er blitt for "stor" for ettermiddagsbesøk hos våre venner og vil ikke bli med...etc
    Føler på en måte at jeg lar 11 åringen litt i stikken med å la henne være en del alene når hun ikke vil delta på "barnslige" aktiviteter, men heller det enn å tvinge henne med...

Men nå spora jeg litt av her, vil gjerne ha kontakt med andre som også har "store" barn.
    Mamma til 3 flotte jenter.

Husbloggen min http://hammerogmalekost.blogspot.com/

Jeg har barn født i 86, 90, 93 og 02. Så her er det store storebrødre!
    Det har gått veldig fint fra første stund, og store og små har stor glede av hverandre.

Tidligere bruker
    Gjest
    Eldstemann her er født i -91, men vi har jo fått barn jevnt og trutt siden(-94, -96, -98, -00, -02 og har termin i nov -03) så det er ingen attpåklatt her.

Det har aldri vært problemer med sjalusi her hos oss, og de største er veldig gode med de mindre.

Er ikke egentlig blitt noen pubertetsproblemer med eldstemann enda, men han er blitt litt "latere" og mer egen og sær i det siste, så det er kanskje noe i gjære?

Jentemamma
    Gjest
    Har en født i -91..skikkelig herlig alder, NOT, men som de sier, hver alder har sin sjarm, men er det virkelig noen sjarm i 12 års alderen da

Tidl. bruker
    Gjest
    Storesøster er født i -91 så det er hele 10 års aldersforskjell.
    Ei i puberteten og ei i en begynnende trass alder
    Neida det er ikke så ille. Storesøster har taklet det hele bra, men hun innrømmer at hun slet fælt med sjalusi i begynnelsen da lillegull ble født.
    Forbudte og vonde følelser sier hun selv siden alle rundt henne forventet at hun burde være bare lykkelig.
    Men jeg har to herlige jenter som er svært så glade i hverandre.

Som mamma til disse to sliter jeg nok av og til med en følelse at jeg ikke alltid strekker til.
    Ikke lett å finne på ting/aktiviteter som skal fange opp interessen når det skiller så mange år.
    Derfor blir det ofte til at vi: pappan og jeg deler oss opp.
    Men vi gjør også aktiviteter sammen også da og det er gøy for både store og små.
    Storesøster er i en alder som ikke er så enkel å være i. Hverken liten eller stor.
    Men verdens snilleste jente det er hun og hun vil alltid være veslejenta mi

Ladyen
    Gjest
    Her har det virkelig gått i bølgedaler i sommer. Det ene øyeblikket er hun blid som ei sol, men neste er hun grinete og hakker på det meste Ikke lett dette her.

Den store krisa om dagen er at kroppen forandrer seg så mye og hun blir kvinnelig. Redd for å få strekkmerker. Hva skal man svare på slik

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Twix sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Meldinger
    823

Sv: Noen med barn født i 92 eller/og 90

Samme greia her ja, har ei nydelig stor jente som sliter med hormoner også.
    Men så interessert hun har blitt i småsøskene sine de siste seks mnd, noe så innmari også, tar dem med seg ut for å leke å gå tur med de, det er så hærlig atte...Sukk!...
    Chloe 16. 03. 04 Cara 04. 04. 02 Kevin 25. 06. 98 Beatrice 25. 01. 92

Lakrisstang
    Gjest

Hei.

Så flott at det er noen her inne med litt større barn, da!!

Vi har 3 barn:

Daniel (-91)
    Kristine (-93)
    Benjamin (-99) Litt "attpåklatt".

Eldstemann har vært i puberteten det siste året!!
    Har dessverre hatt en del runder med erting på skolen pga.dette... (Han har vært først ute i klassen sin med puberteten....hvertfall blant guttene og det er IKKE gøy, -spesielt ikke i dusjen(!) Er man den første i en klasse som begynner å få hår........, så er det IKKE så gøy skal jeg si )

Heldigvis hadde han en VOKSEN lærer og hun kalte en spade for en spade og tok dette direkte opp med guttene i klassen flere ganger og ertingen ga seg etter hvert.

Vi har ikke hatt noe særlig andre problemer med puberteten hans ennå, men han er typisk "giddalaus".....hvis vi ber han om saker og ting her hjemme.
    "Skynd deg langsomt" er mottoet.

Jeg synes han er FLOTT jeg!!! Rolig, fornuftig og "voksen" fyr! Spiller trommer, litt fotball og holder mye på med data og lager feks hjemmesider

Med jenta vår er det nok MYE mere turbulent

Dette var bare noen av hennes humørsvingninger om dagen. Men det går veldig i rykk og napp. Innimellom er hun den rene engelen så hormonene spiller henne nok et puss av og til. Hun har mange jern i ilden og danser ballett, spiller fløyte og synger, så det går i "hundre".

En herlig alder dette her!!!
    Hun er jo så søt, også, da... her for en stund siden, kom hun så stolt og sa at nå hadde hun begynt å få pupper... så NÅ bare MÅTTE vi reise på butikken og kjøpe BH! (!) -"Noen andre i klassen hadde det også" sa hun.....og hun visste akkurat hvilken type hun ville ha. -Visste ikke at BH fantes i AA-str. jeg....... men den var jo så søt

Og lillebror løper rundt og "erter" dem

Men heldigvis er de for det meste veldig gode venner
    Sist endret av Lakrisstang; 16-04-2004 kl 17:04

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Hulda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    5,163

Det var jo noen det ja!!

Nå har jo jeg bare gutter da...men det smelles litt med dører her også...
    Her er det den mellomste som er værst..
    Tre gutter og en liten jente.

Hobbyblogg

litajenta
    Gjest

Jeg har en gutt født i mars 1990, og ei jente født i mars 1992. Sistemann er ei jente født i juli 2003. Så det er stor aldersforskjell her også

Begge de eldste er i puberteten for fullt!

elinmi
    Gjest

Jeg har en gutt som er født i januar 1990, en gutt som er født i oktober 2001 og en gutt som er født i desember 2002
    Kjempefint å se flere her med store barn/ungdommer!

Tidl. bruker
    Gjest

-Har jente født aug. 1990!
    -Kjenner meg masse igjen i beskrivelsene dere gir av deres håpefulle! Hune er storesøster til tre gutter, så hun mener selv at hun har det ganske ille... Nei da;- det er lett å se at hun setter pris på søsknene sine, og hun stiller alltid opp for dem. Hun er litt lita og litt stor...!

Helen02
    Gjest

har en gutt født i 93.

malimi
    Gjest

hei har en som er født i nov 1991 og en i august i 1993 klem fra malimi

malimi
    Gjest

Og ja det kan jeg skrive under på, de begynner og bli voksne min førstefødte nov 91 begynnte det året han ble 10 år han, og siden da så har det bare blitt mere og mere, nå er han stor gutt kan jeg love deg, springer etter jenter, og jentene er ganske hissige på tlf hans, og høre hva mamma sier er veldig vanskelig, det samme med lekser og plikter huff ikke lett med barn i den alderen.

Seniormedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Mor til 4 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Meldinger
    2,399

Har ei jente som er født i aug 90 og gutter født okt 96- nov 99 og april 03

måtte inn å rette da jeg så jeg hadde skrevet at minsten er født i mai 03, han er født i april, men hadde termin i mai så jeg er med i maiklubben,
    Sist endret av Mor til 4; 04-06-2004 kl 19:55

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Side 1 av 2
    1 2 SisteSiste

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine