+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Zarha
    Gjest

Question Måle temp under armen

Hei er det noen som vet hvor mye jeg må legge til på tempratur måleren når jeg måler under armen?? Minste jenta har feber og jeg skulle gjerne målt den uten å prøve å vekke henne. Hun hadde 39 når jeg la henne så jeg vil gjerne få målt den før jeg legger meg. Takk.

Æresmedlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    FlyAway sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2002
    Sted
    Ved Mjøsas bredder
    Meldinger
    11,283
    Tror det sies at man kan legge til en halv grad.

Du får ta tempen, så får du evnt sjekke begge steder i morgen, og da sjekke hvor stor forskjellen er.

Hørtes ikke noe godt ut med feber i denne varmen!

Elrica
    Gjest
    Mange leger sier at skal en måle tempen andre plasser enn i baken,kan en like godt kjenne med hånden på pannen!!

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Miamara sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Sted
    vestfold
    Meldinger
    416
    Det er en halv grad, som FlyAway sier. Måling under armen gir en viss indikasjon på hva temperaturen er, men nøyaktig blir det nok ikke.

Lykke til!
    Miamara, mamma til to nydelige jenter -01 og -04.

Carmen
    Gjest
    Da jeg var på barselbesøk hos en venninne på sykehuset så kom det inn en barnesykepleier å stakk temperaturmåleren under armen på den nyfødte babyen (som hadde hatt infeksjon, og gikk på antibiotika). Så jeg tror man kan gjøre det for å sjekke om barnet har feber eller ikke, men om feberen er høy så burde man nok måle i rumpa uansett for å få nøyaktig.

Men som de andre har sagt så har jeg også lært at en skal plusse på en halv grad.

Zarha
    Gjest
    Takk for svarene Jeg målte under armen, men vesla våknet så da målte jeg like godt i endetarmen og det var ca en 1/2 grad forskjell.

Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
  • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine