+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 3 av 3
  1. #1
    Tidl. bruker
    Gjest

    Question Er dette sant? Fra vaksinedebatten på dinbaby

    Alternativt Nettverk nr 1 1998:
    Antroposofisk lege og forsker Dr. med. Jackie Swartz.
    -Hvilke vaksiner gjelder dette?
    " Det man har forsket på er meslinger og kikhoste, men i prinsippet gjelder det alle vaksinasjoner. De fører til den samme irritasjonen av hjernehinnen. Her i Sverige ser vi at den siste kikhostevaksinen som nettopp har kommet, har ført til at mange barn (ca 1 av 1000) plutselig har mistet muskelkontrollen og svimt av. Ingen forstår hva det kommer av, men det er jo et tydelig uttrykk for at hele nervesystemet har fått et kraftig sjokk.
    Alle barn får det i forbindelse med vaksinasjonen. Vaksinasjonene gis så tidlig som i tremånedersalderen og da gjerne fem på en gang. Sentralnervesystemet påvirkes da ganske massivt. I forskningsområdet som kalles psykonevroimmunologi, ser man at psyken, nervesystemet og immunsystemet er helt flettet sammen. Påvirker du det ene systemet så påvirker du det andre. Er du glad så har immunsystemet det bra. Er du deprimert går det også ut over immunsystemet. Det betyr at når du forstyrrer noe i nervesystemet, så forstyrrer du samtidig noe i immunsystemet. Dette er et ganske nytt forskningsområde. Derfor kan jo et spørsmål bli: om jeg har lyst til å vaksinere, kan man ikke ihvertfall begynne senere når nervesystemet til en stor grad er modnet, så jeg ikke forstyrrer så mye. På samme måte har immunsystemet modnet mer,. Dermed vil man kanskje ikke skades så mye av vaksinen.
    Mitt utgangspunkt er differensiert vaksinasjon der vaksinasjon mot barnesykdommene i utgangspunktet er negativt, fordi sykdommene representerer en utvikling. Når det gjelder polio, difteri og stivkrampe, kan man tenke seg at man muligens bør vaksinere, men vente til barnet har blitt tre år. Til de sier "jeg" til seg selv." .................."Vaksinasjoner går jo rett inn i kroppen. Vi har ikke mulighet til å beskytte oss mot dem.".....................
    -Når det gjelder polio, difteri og stivkrampe, hvor og når kan man bli smittet? Hvor stor er risikoen?
    "Risikoen her i Vesten begynner når barnet begynner å gå rundt selv. Da er det opp til foreldrene å avgjøre om man vil avvente vaksinasjoner så nervesystemet og immunsystemet kan vokse seg sterkt, eller om de ikke vil det. Jeg pleier å si at det eneste som er like skadelig som vaksinasjoner er urolige foreldre. Det er bedre å vaksinere og så føle seg rolig, heller enn å omgi barnet med en masse uro. Hvis man utvikler en hysteri om at barnet kan få i seg smitte når det putter noe i munnen, er det veldig skadelig for barnet, så da er det kanskje bedre å vaksinere. I tillegg må man vurdere barnets allmenne helse."


    Dette klippet jeg fra vaksinedebatten på dinbaby
    Tror dere på dette??Det er ikke jeg som har skrevet dette
    alså

  2. #2
    Æresmedlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte

    Medlem siden
    Jan 2002
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    10,066
    Ja, dette tror jeg faktisk at har noe for seg. Rundt om i verden er det når flere land som venter med å starte det nasjonale vaksineprogrammet til barna har fyllt 2 (eks. Japan).
    - Happy -
    Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)

  3. #3
    Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Delfinus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2002
    Sted
    Some place in Norway
    Meldinger
    16,015
    Det tror jeg også
    IKKE nybaktmamma lenger J: 1998 og j: 2002

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye diskusjoner
  • Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine