Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-08-2008, 22:46   #1
Medlem

Nomin sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 112
MP Rating: 0% (0)
Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.
lei_seg 2 åring i panikk hver kveld

Jeg vet ikke mine arme råd lenger!! Vi har hatt to unger som har sovet godt både på dagen og om nettene helt siden vi fikk dem. Nå sliter vi ekstremt med yngstejenta vår på 2 år.

Hun har fått totalt panikk for å legge seg om kveldene. Hun kommer ikke inn på soverommet sitt før hun slår seg helt hysterisk og kan til og med kaste seg mot trappen ned for å komme seg bort

Det hele begynte med at hun ikke ville sove på dagen lenger, så vi har sluttet dagsoving... og så var vi en tur i byen på en av dagene i helgen. Der var det mye aktiviteter, bla folk som var kledd seg ut. Det var en spesiell i kudrakt som skremte vannet av begge ungene noe så sinnsykt. Jenta mi på 2 skalv så hun rista av skrekk Jeg holdt godt rundt henne og passet på henne, men hun var så redd... og storesøster skrek også i panikk at hun var redd

Siden da har vi hatt et mareritt på kveldene. Jeg vet ikke om den hendelsen kan ha bidratt til den panikken ved soving, kanskje hun har hatt mareritt i ettertid? Jeg har prøvd å la henne ligge i en annen seng, ligge bare på madrassen osv, men hun er redd for å sove... hun sovner til slutt utmattet av skrik og gråt og det er så forferdelig vondt å se og høre på Det er akkurat som hun får akutt vondt noe sted og setter i gang å hyle når hun først har roet seg...

Uff, er helt fortvilet for tiden... vil at jenta mi skal få det bra igjen. Storesøster er ikke redd lenger og husker knapt opplevelsen...
Tar gjerne i mot tips og råd... jeg vil prøve ut alt i håp om forbedring!!
Gammel 26-08-2008, 22:49   #2
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,287
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 2 åring i panikk hver kveld

Åh hjelp, jeg har ikke noe veldig godt råd. Men kan du prøve å forsiktig venne henne til å se på en leke som ligner på den utkledte kua? Se bilder av kuer i en bok? Evt dra og se på ordentlige kuer? Og samtidig forklare at de ikke er farlig?

.........................
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 00:00   #3
Medlem

Nomin sin avatar

Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.Nomin er fantastisk mot andre.

Hei! Takk for svar. Vi har lest om kuer i en bok vi har, så hun virker ikke til å forbinde den opplevelsen med det. Men kanskje det fins en bok som viser barn som kler seg ut og at hun kan se at de ikke er farlig Storesøster ble veldig beroliget(etterpå) da jeg sa at det bare var en snill mann inni kua... Ikke like lett å forklare for 2 åringen Man blir så etterpåklok... men det hadde nok hjulpet om han faktisk hadde tatt av seg kuhode så de fikk se at han ikke var en stygg ku på to bein på ordentlig
Gammel 27-08-2008, 08:09   #4
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,126
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

huffameg. det hjelper ikke å ha en liten hjelper, da - en liten bamse som kan være sammen med henne? ellers er siste utvei hos oss å låne mammas pute, da legger de seg alltid ned (må oppfordre dem til å snuse på puta de første gangene, kanskje.... )

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 08:24   #5
Medlem

Bella71 sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Meldinger: 358
Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.Bella71 har et ubeskrivelig bra rykte.

Vår toåring har også plutselig blitt redd for å legge seg, og når han våkner om natten vil han ha på lyset (noe han ikke får lov til, men vi skal kjøpe et lite lys og ha i stikkontakten).

Det er noe som heter nattangst, vet jeg.
Gammel 27-08-2008, 08:58   #6
Medlem

murmelmy sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 81
murmelmy er fantastisk mot andre.murmelmy er fantastisk mot andre.murmelmy er fantastisk mot andre.murmelmy er fantastisk mot andre.murmelmy er fantastisk mot andre.murmelmy er fantastisk mot andre.murmelmy er fantastisk mot andre.murmelmy er fantastisk mot andre.murmelmy er fantastisk mot andre.murmelmy er fantastisk mot andre.murmelmy er fantastisk mot andre.

Vi har hatt det samme med storebror her på to år etter vepsestikk for to uker siden. Våkner opp i 00-01-tiden og holder det gående i flere timer.

Har ingen råd, bare sympati og et ønske om å følge denne tråden...
Gammel 27-08-2008, 10:03   #7
VIP-Medlem

Snurreline sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 8,311
Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.Snurreline har et ubeskrivelig bra rykte.

Kan hun ha øreverk? Og at det gjør vondt når hun legger seg ned og derfor starter hun gråtingen før hun blir lagt fordi hun vet at hun får vondt av å sove?

Vi har også hatt slike perioder... det er en mager trøst men det går over! prøv å vær rolig, sitt utenfor døra osv...er hun på rommet å leker ellers på dagen?
Gammel 27-08-2008, 11:26   #8
Medlem

Nomin sin avatar

Hun sover på samme rom som storesøster og vi flytta sengen hennes slik at dem kan se hverandre nå, i håp om at det lettet på situasjonen. Hun kan sitte i sengen mens vi leser bok, men er hysterisk for å sove eller legge seg og sier stort sett hele dagen "skal-ikke natta!"
Dem leker på dagtid på rommet, men begge ønsker helst at jeg eller pappan er i nærheten (rommet er i 2 etasje).

Det med øreverk må jeg sjekke ut, det kunne vært en logisk forklaring, men hun har ikke vondt i øret ellers om dagen.

Hun virker ikke mørkeredd heller, men hun har et lite lys på rommet sitt. Vi har soverom rett over "gangen". I kveld skal jeg prøve å være på rommet mitt og holde på med noe og se om det letter på angsten hennes. Hun har vært vant med å sove opptil 3 timer om dagen, og nå sover hun ikke i det hele tatt. De legger seg rundt 19-20.00 og hun holder det gående minst et par timer.. Så hun burde virkelig være trøtt når hun legger seg...
Gammel 27-08-2008, 11:47   #9
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,287
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Når eldste min hadde øreverk var hun en engel på dagtid, viste ingen tegn til at hun hadde vondt, og jeg skjønte heller ikke at det var øreverk.

Hun la seg som normalt, men etter kort tid startet hylskrikingen, og den ga seg nesten med en gang hun ble tatt opp.

Som sagt skjønte jeg ikke i starten hva det var, og hun holdt det gående i flere timer, inntil hun kollapset utpå natta en gang. Det var gørr og guffe utover hele puta dagen etter. stakkar....

.........................
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2008, 11:48   #10
Medlem

Givenchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Tromsø
Meldinger: 195
Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.Givenchy har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Nomin Vis post
Hun har vært vant med å sove opptil 3 timer om dagen, og nå sover hun ikke i det hele tatt. De legger seg rundt 19-20.00 og hun holder det gående minst et par timer.. Så hun burde virkelig være trøtt når hun legger seg...
Kan det hende at hun er overtrøtt og derfor ikke greier å finne roen?
april 2007
Givenchy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:10.