Dere med barn som våkner etter noen timer om kvelden...
|
|
...har dere noen tips til meg?
Gutten min på 17 mnd har sovet greit i en god stund nå, men de fire siste nettene har han plutselig våknet igjen mellom kl. 8:30 og 11:30 for å holde det gåendes i vel 3 timer.
Det har skjedd enkelte kvelder før, men da hjalp det enten å gi han litt melk eller som siste utvei at jeg la meg i vår seng med han, så roer han segn
Men nå er det veldig annerledes siden han virkelig er våken, vil ut av senga å leke. Det hjelper ikke å ta han i senga vår for å kose litt fordi han da bare lvil leke og synes det er veldig morsomt. Han sover heller ikke igjen etter en flaske med melk. En kveld hentet vi han i stua igjen, men det kan da ikke være løsningen. Han var selvfølgelig fornøyd han.
Vet ikke hva vi kan gjøre. Har bare latt han skrike siste natt, bare gått inn og sagt at det nå er natt og han må sove. Men har blir illsint at vi ikke tar han opp.
Flere som plutselig har opplevd det? Hva gjør dere. regner jo med at det bare er en fase. Men jeg begynner å bli virkelig lei og trøtt. Og han er selvfølgelig også trøtt når han skal i bhg om morgen.