Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-06-2008, 11:12   #1
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Sted: oslo
Meldinger: 73
MP Rating: 100% (8)
en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.
Er det noen som har erfaring med sovesele?

Vet dere om dette er noe man bruker i seng eller vogn?

Jeg har nemlig fått en, ubrukt, basson sovesele....


Skjønner bare ikke hvordan denne brukes.
__________________
"Da det gikk opp for mine foreldre at jeg var blitt kidnappet handlet de raskt - de leide ut rommet mitt" (Woody Allen).
en til? er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2008, 14:56   #2
Supermedlem
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 957
MP Rating: 0% (0)
Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.
Sv: Er det noen som har erfaring med sovesele?

Brukte sovesele ( det var en pose som ble stroppet fast i sidene da) til førstemann selv om det strengt tatt ikke var nødvendig.

Brukte den samme til nr to som er av den urolige typen. Helt til han kilte seg fast og holdt på å kveles.

Jeg anbefaler deg å kaste den så langt du bare klarer.
__________________

Meg og mine sommerbarn 2004&2007




Kate er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2008, 16:38   #3
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Sted: oslo
Meldinger: 73
MP Rating: 100% (8)
en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.
Sv: Er det noen som har erfaring med sovesele?

Nei, er ikke noen type pose dette!

Det er som en vanlig vogn sele egentlig, men kun festepunkt nede mellom bena...

Lurer derfor på om denne kun er til vogn????


http://www.basson.dk/data/images/200...l%20nettet.pdf
__________________
"Da det gikk opp for mine foreldre at jeg var blitt kidnappet handlet de raskt - de leide ut rommet mitt" (Woody Allen).
en til? er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2008, 16:38   #4
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Sted: oslo
Meldinger: 73
MP Rating: 100% (8)
en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.en til? har en strålende fremtid.
Sv: Er det noen som har erfaring med sovesele?

Sitat:
Opprinnelig postet av en til? Vis post
Nei, er ikke noen type pose dette!

Det er som en vanlig vogn sele egentlig, men kun festepunkt nede mellom bena...

Lurer derfor på om denne kun er til vogn????


http://www.basson.dk/data/images/200...l%20nettet.pdf
SIDE 30 DER ALTSÅ!!!!
__________________
"Da det gikk opp for mine foreldre at jeg var blitt kidnappet handlet de raskt - de leide ut rommet mitt" (Woody Allen).
en til? er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-06-2008, 21:49   #5
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Buskerud
Meldinger: 329
MP Rating: 0% (0)
jeinta78 er et navn alle kjenner.jeinta78 er et navn alle kjenner.jeinta78 er et navn alle kjenner.jeinta78 er et navn alle kjenner.jeinta78 er et navn alle kjenner.jeinta78 er et navn alle kjenner.jeinta78 er et navn alle kjenner.jeinta78 er et navn alle kjenner.jeinta78 er et navn alle kjenner.jeinta78 er et navn alle kjenner.jeinta78 er et navn alle kjenner.
Sv: Er det noen som har erfaring med sovesele?

Sitat:
Opprinnelig postet av Kate Vis post
Helt til han kilte seg fast og holdt på å kveles.
Hvordan?? Var det sånn med sele under madrassen?
jeinta78 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-06-2008, 14:42   #6
Supermedlem
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 957
MP Rating: 0% (0)
Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.Kate har en strålende fremtid.
Sv: Er det noen som har erfaring med sovesele?

Sitat:
Opprinnelig postet av jeinta78 Vis post
Hvordan?? Var det sånn med sele under madrassen?

Ja. han greide å komme mellom selestroppen og madrassen. Og jeg skjønner ikke hvordan, men det klarte han altså.
__________________

Meg og mine sommerbarn 2004&2007




Kate er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-07-2008, 20:23   #7
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er det noen som har erfaring med sovesele?

Jeg har brukt babysafe - sovepose med mulighet for å stroppe den fast til begge sidene.
Mitt første barn sov i dette til han var langt over året og nekta å roe seg med mindre han kom i denne posen. Det var kun en kort tid vi bandt posen fast for deretter å løsne den når han hadde sovna.

Vi hadde aldri båndet under madrassen, den skal festes under hele senga og veldig, veldig stramt!

Vårt andre barn fikk babysafe uten å binde fast da hun var få mnd gammel fordi hun snudde seg og stod på alle fire. Klarte bare ikke å snue seg tilbake, og klarte ikke å sovne sånn hun holdt på. La henne i posten og *vips* så var det natta.

Barna har trivdes veldig godt i posene og det har roet dem veldig, også de periodene hvor posene ble festet fast fordi de ajerte og ikke klarte å roe seg uten. De kunne allikevel legge seg på siden i posen og sprelle/vifte med beina, men posen samla dem og roa dem som det gjør når barna ligger trangt, trygt og godt i magen. Det blir som en svøping.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2008, 14:23   #8
Juniormedlem
 
Princess1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 43
MP Rating: 0% (0)
Princess1 er fantastisk mot andre.Princess1 er fantastisk mot andre.Princess1 er fantastisk mot andre.Princess1 er fantastisk mot andre.Princess1 er fantastisk mot andre.Princess1 er fantastisk mot andre.Princess1 er fantastisk mot andre.Princess1 er fantastisk mot andre.Princess1 er fantastisk mot andre.Princess1 er fantastisk mot andre.Princess1 er fantastisk mot andre.
Sv: Er det noen som har erfaring med sovesele?

Sitat:
Opprinnelig postet av Berta Vis post
Jeg har brukt babysafe - sovepose med mulighet for å stroppe den fast til begge sidene.
Mitt første barn sov i dette til han var langt over året og nekta å roe seg med mindre han kom i denne posen. Det var kun en kort tid vi bandt posen fast for deretter å løsne den når han hadde sovna.

Vi hadde aldri båndet under madrassen, den skal festes under hele senga og veldig, veldig stramt!

Vårt andre barn fikk babysafe uten å binde fast da hun var få mnd gammel fordi hun snudde seg og stod på alle fire. Klarte bare ikke å snue seg tilbake, og klarte ikke å sovne sånn hun holdt på. La henne i posten og *vips* så var det natta.

Barna har trivdes veldig godt i posene og det har roet dem veldig, også de periodene hvor posene ble festet fast fordi de ajerte og ikke klarte å roe seg uten. De kunne allikevel legge seg på siden i posen og sprelle/vifte med beina, men posen samla dem og roa dem som det gjør når barna ligger trangt, trygt og godt i magen. Det blir som en svøping.
Hvor får man kjøpt denne? Må du bruke dyne i tillegg til disse posene, eller holder det med posen?
__________________


18.01.08
Princess1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2008, 21:04   #9
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er det noen som har erfaring med sovesele?

Posene selges bla der det selges barneutstyr.
Noen ganger brukte vi bare teppe over, noen ganger ingenting og noen ganger dyne.
Det kom an på hvor varmt det var og hvor tykk akkurat den aktuelle posen var, da de kommer i flere tykkelser.

Noen poser er uten festing, mens andre igjen er med festing. De med festing er som regel dyrere. De uten festing er ofte litt tykkere og Spar Kjøp hadde de for bare 150 tidligere. Det er ikke like lett å få tak i de tynne, men de finnes og koster fort vekk 3-400 kr med festing.
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2008, 21:23   #10
Seniormedlem
 
MissPhun sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,316
MP Rating: 0% (0)
MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.MissPhun har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Er det noen som har erfaring med sovesele?

Poden her sover i en sovepose med stropper i sidene. De binder jeg i sprinklene. Han kan fint snu seg til sidene og sette seg opp,men ikke reise seg.
Det ble reddningen her. Endelig får jeg litt alenetid på kveldene,og jeg har fått sengen min for meg selv igjen.
__________________
Millian f: 220607 spiser


2-4 ganger i uka, har vokst opp på MME,
samsovet med mor og har aldri sett en reimadress

MissPhun er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:04.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com