|
|
|
26-06-2008, 11:12
|
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2008
Sted: oslo
Meldinger: 73
|
Er det noen som har erfaring med sovesele?
|
|
Vet dere om dette er noe man bruker i seng eller vogn?
Jeg har nemlig fått en, ubrukt, basson sovesele....
Skjønner bare ikke hvordan denne brukes.
|
26-06-2008, 14:56
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 957
|
Sv: Er det noen som har erfaring med sovesele?
|
|
Brukte sovesele ( det var en pose som ble stroppet fast i sidene da) til førstemann selv om det strengt tatt ikke var nødvendig.
Brukte den samme til nr to som er av den urolige typen. Helt til han kilte seg fast og holdt på å kveles.
Jeg anbefaler deg å kaste den så langt du bare klarer.
|
26-06-2008, 16:38
|
|
Medlem
|
|
|
Nei, er ikke noen type pose dette!
Det er som en vanlig vogn sele egentlig, men kun festepunkt nede mellom bena...
Lurer derfor på om denne kun er til vogn????
http://www.basson.dk/data/images/200...l%20nettet.pdf
|
26-06-2008, 16:38
|
|
Medlem
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av en til?
|
SIDE 30 DER ALTSÅ!!!!
|
26-06-2008, 21:49
|
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Buskerud
Meldinger: 329
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Kate
Helt til han kilte seg fast og holdt på å kveles.
|
Hvordan?? Var det sånn med sele under madrassen?
|
|
|
30-06-2008, 14:42
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 957
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av jeinta78
Hvordan?? Var det sånn med sele under madrassen?
|
Ja. han greide å komme mellom selestroppen og madrassen. Og jeg skjønner ikke hvordan, men det klarte han altså.
|
01-07-2008, 20:23
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
|
|
|
Jeg har brukt babysafe - sovepose med mulighet for å stroppe den fast til begge sidene.
Mitt første barn sov i dette til han var langt over året og nekta å roe seg med mindre han kom i denne posen. Det var kun en kort tid vi bandt posen fast for deretter å løsne den når han hadde sovna.
Vi hadde aldri båndet under madrassen, den skal festes under hele senga og veldig, veldig stramt!
Vårt andre barn fikk babysafe uten å binde fast da hun var få mnd gammel fordi hun snudde seg og stod på alle fire. Klarte bare ikke å snue seg tilbake, og klarte ikke å sovne sånn hun holdt på. La henne i posten og *vips* så var det natta.
Barna har trivdes veldig godt i posene og det har roet dem veldig, også de periodene hvor posene ble festet fast fordi de ajerte og ikke klarte å roe seg uten. De kunne allikevel legge seg på siden i posen og sprelle/vifte med beina, men posen samla dem og roa dem som det gjør når barna ligger trangt, trygt og godt i magen. Det blir som en svøping.
13-07-2008, 14:23
|
|
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Meldinger: 43
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Berta
Jeg har brukt babysafe - sovepose med mulighet for å stroppe den fast til begge sidene.
Mitt første barn sov i dette til han var langt over året og nekta å roe seg med mindre han kom i denne posen. Det var kun en kort tid vi bandt posen fast for deretter å løsne den når han hadde sovna.
Vi hadde aldri båndet under madrassen, den skal festes under hele senga og veldig, veldig stramt!
Vårt andre barn fikk babysafe uten å binde fast da hun var få mnd gammel fordi hun snudde seg og stod på alle fire. Klarte bare ikke å snue seg tilbake, og klarte ikke å sovne sånn hun holdt på. La henne i posten og *vips* så var det natta.
Barna har trivdes veldig godt i posene og det har roet dem veldig, også de periodene hvor posene ble festet fast fordi de ajerte og ikke klarte å roe seg uten. De kunne allikevel legge seg på siden i posen og sprelle/vifte med beina, men posen samla dem og roa dem som det gjør når barna ligger trangt, trygt og godt i magen. Det blir som en svøping.
|
Hvor får man kjøpt denne? Må du bruke dyne i tillegg til disse posene, eller holder det med posen?
|
13-07-2008, 21:04
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
|
|
|
Posene selges bla der det selges barneutstyr.
Noen ganger brukte vi bare teppe over, noen ganger ingenting og noen ganger dyne.
Det kom an på hvor varmt det var og hvor tykk akkurat den aktuelle posen var, da de kommer i flere tykkelser.
Noen poser er uten festing, mens andre igjen er med festing. De med festing er som regel dyrere. De uten festing er ofte litt tykkere og Spar Kjøp hadde de for bare 150 tidligere. Det er ikke like lett å få tak i de tynne, men de finnes og koster fort vekk 3-400 kr med festing.
13-07-2008, 21:23
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Vestfold
Meldinger: 2,316
|
|
|
Poden her sover i en sovepose med stropper i sidene. De binder jeg i sprinklene. Han kan fint snu seg til sidene og sette seg opp,men ikke reise seg.
Det ble reddningen her. Endelig får jeg litt alenetid på kveldene,og jeg har fått sengen min for meg selv igjen.
|
|
|
|
|
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:04.
|