Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 03-09-2008, 14:49   #1
Medlem

Linuslove sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 60
MP Rating: 0% (0)
Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.
Fortviler virkelig over sovinga hans (18mnd)

Nå tror jeg snart at jeg har nådd grensen av hva vi kan tåle...
Gutten vår på snart 18 mnd har helt siden starten hatt problemer med å sove.
Det tok nestne 14 mnd før han sov gjennom en hel natt og det har ikke vært mange slike netter siden.
Han finner bare ikke noe søvnrytme på noen måte. Ikke en natt er lik den forrige og om kvelden vet vi aldri hva som kommer.
Prøvde å lese bøker om søvn, men han passer bare inn i noen av kategoriene og dermed er ingen hjelp å få.
Noen ganger våkner han på kvelden, skriker sine to timer eller så våkner han mange ganger i løpet av natten og er fornøyd bare han får vann. Så våkner han tusen småganger til vi legger oss, så er det ro til morgen. Men neste natt våkner han plutselig 4:30 og er våken..
Vi har alltid hatt gode rutiner på legginga og det har heller aldri vært noe problem å legge han. Frem til for noen dager siden i hvert fall....
Vi har prøvd ALT. Helsesøster og alle venner og bekjente sier "en dag kommer det", men jeg tror ikke på det lenger.
Jeg begynner å bli så lei og kjenner deppresjonen kommer snikende, vet bare ikke hvordan vi kan takle dette noe mer :-(.
Gammel 03-09-2008, 21:49   #2
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 66
NurseBetty er fantastisk mot andre.NurseBetty er fantastisk mot andre.NurseBetty er fantastisk mot andre.NurseBetty er fantastisk mot andre.NurseBetty er fantastisk mot andre.NurseBetty er fantastisk mot andre.NurseBetty er fantastisk mot andre.NurseBetty er fantastisk mot andre.NurseBetty er fantastisk mot andre.NurseBetty er fantastisk mot andre.NurseBetty er fantastisk mot andre.
Sv: Fortviler virkelig over sovinga hans (18mnd)

Har ikke så mange god råd å komme med, men kan kanskje trøste deg litt med at du ikke er alene...

Vi har en gutt på 1 år som er fullstendig uberegnelig når det gjelder søvn. Han har heller ikke sovet en hel natt. Han legger seg greit kl 19, men våkner ofte etter 1-2 timer og holder det gående til vi legger oss. Så sover han et par timer igjen før han våkner.. Og sånn fortsetter det til den lyse morgen. Vi har også vært konsekvente fra første stund og føler at vi har prøvd ALT!!! Nå føler vi at det begynner å slite seriøst på både parforhold og energi. Det går jo også utover storebror som gjerne skulle hatt mer tid sammen med oss om kvelden..

Så jeg henger meg på denne tråden og håper at noen kommer med gode råd..
Gammel 04-09-2008, 11:40   #3
Medlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 482
Blogginnlegg: 11
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.

Hei...en klem til dere..vet hvor slitsomt dette er. Jeg har ei tuppe på snart 21 mnd...hun sover rundt nå..men det ble ikke før hun var rundt 18 mnd...

Det jeg lurer på er..hvor lenge sover barnet på dagen???
Når legger det seg på kvelden???

Hos meg funka det å korte ned på dagsovinga til 1,5 t...

Og legger seg ca kl 20.15- 20.30... å legge henne kl 19 som det står i alle bøker og alle sier..funka ikke for oss. Nå sover hun til 7.30 hver morgen. Før da jeg la henne kl 19...var vi oppe kl 5 hver eneste morgen.

Her går det veldig greit nå. Hun legger seg og sover med en gang på kvelden. Og i vogna si ute også.

Lykke til.
Gammel 05-09-2008, 11:55   #4
Medlem

Linuslove sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 60
Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.Linuslove er et navn alle kjenner.

Gutten vår sover ikke mer enn 1,5 t på dagen heller. Og den duppen trenger han.
Har prøvd å legge han 19:30 noen ganger, men for det første hjalp det ikke stort og for det andre så er han stortsett trøtt i sju-tiden.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:14.