Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-10-2008, 21:37   #1
Juniormedlem

Fullavhåp1985 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Meldinger: 35
MP Rating: 0% (0)
Fullavhåp1985 er som en lysfontene.Fullavhåp1985 er som en lysfontene.Fullavhåp1985 er som en lysfontene.Fullavhåp1985 er som en lysfontene.Fullavhåp1985 er som en lysfontene.Fullavhåp1985 er som en lysfontene.Fullavhåp1985 er som en lysfontene.Fullavhåp1985 er som en lysfontene.Fullavhåp1985 er som en lysfontene.Fullavhåp1985 er som en lysfontene.Fullavhåp1985 er som en lysfontene.
Gutten min sliter med søvn

Lillegutt sover ikke mellom kl 19.00-01.00 hver eneste dag. Han kan godt sovne att med puppen, men med det samme jeg legger han i sengen sin så våkner han og skriker som bare det

Hva kan skal vi gjøre? Blir så fortvilet

Fullavhåp1985 er pålogget nå   Svar med sitat
Gammel 14-10-2008, 21:59   #2
Supermedlem

lied74 sin avatar

Medlem siden: Apr 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,359
lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.lied74 har en strålende fremtid.
Sv: Gutten min sliter med søvn

Har han snudd på døgnet, kanskje? Det er jo veldig lenge å være våken i 6 timer sammenhengende i den alderen , har dere sjekket om det er noe som plager han eller lignende?

Hvis han er vant til å sovne med puppen vil det nok være vanskelig for han å sovne uten, så muligens burde dere se på måter å få han lagt før han sovner helt. (vet det er vanskelig, vi er ikke der selv heller )

Jeg finner mange gode råd om søvn i en bok av Elizabeth Pantley: "The no-cry sleep solution", men alle rådene i den boken forutsetter at barnet er ved god helse.

Jeg vet at noen har lagt en dyne rundt barnet mens de ammer, og når de da legger barnet over i sengen blir det ikke sånn overgang fra varm mamma-kropp til kald seng. Eventuelt kan du jo forsøke amme-madrass eller nattpose som gir samme effekten.

lykke til!
Gammel 15-10-2008, 08:27   #3
Medlem

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 64
Linux er som en lysfontene.Linux er som en lysfontene.Linux er som en lysfontene.Linux er som en lysfontene.Linux er som en lysfontene.Linux er som en lysfontene.Linux er som en lysfontene.Linux er som en lysfontene.Linux er som en lysfontene.Linux er som en lysfontene.Linux er som en lysfontene.
Sv: Gutten min sliter med søvn

Sitat:
Opprinnelig postet av Fullavhåp1985 Vis post
Lillegutt sover ikke mellom kl 19.00-01.00 hver eneste dag. Han kan godt sovne att med puppen, men med det samme jeg legger han i sengen sin så våkner han og skriker som bare det

Hva kan skal vi gjøre? Blir så fortvilet
Vi hadde det slik, vi også, men det begynte så smått å bli bedre etter fyllte 8 uker. Men det er ikke helt i orden ennå hos oss og nå er han drøyt 4 måneder

Et triks som jeg har begynt med, er å ta på han en nattpose. Så ammer jeg han nesten i søvn og legger han ned i sengen med posen på. Da blir det mindre endring, samme temperatur og ikke noe tukling med pledd rundt han el.l. Bruker bare nattpose jeg har kjøpt på Kid til 99,-
Linux er logget av   Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:55.