Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 31-05-2008, 06:46   #1
Veteranmedlem

*Linda* sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Ringerike
Meldinger: 3,469
MP Rating: 100% (1)
*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.*Linda* har et ubeskrivelig bra rykte.
Han våkner så tidlig

Gutten min har akkurat fylt ett år. Før kunne han sove til 8, men nå den siste mnd starter dagene alt mlm halv 5 og 6.
Han legger seg kl19 hver kveld, på dagen har han nå opp til 3 dubber siden han våkner så tidlig.

Første dubb er ca kl 8, og så har han en ny en ved 13 tiden, og så må han ha en rundt 16. Han sover kanskje en time i slengen på dagtid.
Vi har prøvd å kutte ned på dubbene fra 3 til 2, men da hr vi en kjempegrinete unge.

For jeg har en følelse av at det pga dubbene han ikke sover lengre om morgenene. Føler vi har kommet i en ond sirkel her.
Han vekker jo også søstra si på 3 år når han setter i gang om morgenen, og hun blir da også supergrinete utover ettermiddagen fordi hun blir trøtt

Noen som har noen gode forslag til noe å gjøre for å få han til å sove litt lengre ??

Jeg jobber mye kvelder og er ikke hjemme fra jobb noen ganger før 23, og da blir det veldig lite søvn på meg også, føler meg som en zoombie for tiden
*Linda* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 31-05-2008, 07:10   #2
Veteranmedlem

Maiva sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Norges eldste by
Meldinger: 3,044
MP Rating: 0% (0)
Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.
Sv: Han våkner så tidlig

Det er ikke fordi det blir så tidlig lyst på morgenen?

Ellers vet jeg ikke om jeg har noen råd...alle mine har vært sånn i perioder.
Gammel 31-05-2008, 07:15   #3
Veteranmedlem

Phoeebee sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Hillbillyhelvete
Meldinger: 3,499
Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.

Slik var datteren min også i perioder. (Den første da hun var runt året, faktisk) Nå er det nevøen min som har en slik periode. Det tidligste jeg sto opp med henne var kvart over fire.

En mager trøst: det går som regel over...
Gammel 31-05-2008, 08:01   #4
lex
Veteranmedlem

lex sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 3,722
lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.lex har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville prøvd å kutte ned på dagsovingen, selv om han ble grinete av det i begynnelsen.

Mars 2004, August 2006
--------------------------------------------------------------

En stjerne skinner i natt
lex er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 12:03   #5
Veteranmedlem

Heidi sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 3,523
Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.Heidi har en strålende fremtid.

Kutt ned på dagsovingen, og overlev sutringen. Tre år med tre dupper daglig er mye, synes jeg. Han sover jo bra, 10 timer i slengen er BRA.
Jeg tror at grunnen til at han ikke sover lenger om morgenen, er fordi han tar det igjen resten av dagen. Og da har han fullendt søvnsirkelen sin.
Kutt ut en dagdupp, og gradvis kom deg ned til en dupp om dagen, som er før kl 15.

Heidi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 12:09   #6
Seniormedlem

bille sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,705
MP Rating: 100% (13)
bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av lex
Jeg ville prøvd å kutte ned på dagsovingen, selv om han ble grinete av det i begynnelsen.
Signerer dette. Det blir kanskje bedre om han sover en lang lur midt på dagen? Ville nok prøvd å regulere litt den veien.

"This too shall pass"

bille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 13:35   #7
Supermedlem

~Lilla~ sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,335
~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.~Lilla~ har en strålende fremtid.

Jeg syns også at han sover litt for mye på dagtid. Den siste duppen virker å være litt for sent på dagen. ¨Når Søster var rundt året hadde hun vel to dupper.. En i 9 tiden, og en i 13 tiden. Den første var bare på en liten time, den andre gjerne i to timer. Deretter la hun seg 1900, og sov til 06-0630.
er tenåring.
~Lilla~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 13:43   #8
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,673
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sover han lenger om du legger han litt senere da?
Eller så sier jeg som de andre, det er nok litt for mye dagsoving på denne lille karen.

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-06-2008, 14:11   #9
Seniormedlem

roxette sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Jørpeland- Rogaland
Meldinger: 2,534
MP Rating: 100% (14)
roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.roxette har et ubeskrivelig bra rykte.

Gutten min også står som regel opp mellom 0530 og 6. Han er 14 mnd, og sover kun en gang på dagen. Legges i 11-12 tiden. Han har gjort det ei stund nå. Tror det er litt det med at det er lysere tid nå.
Gammel 02-06-2008, 14:32   #10
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,872
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes han sover mye dagtid? Poden hadde lenge morgen mellom 4 og 5, så har det gradvis bedret seg til mellom 6 og 7 (han blir tre år i september).
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:05.