Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-01-2006, 10:26   #1
Medlem

Plastilina sin avatar

Medlem siden: Jun 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 443
MP Rating: 0% (0)
Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.
Hjelp - manglende nattesøvn er i ferd med å ta knekken på meg.

Vi har en datter på 18 måneder som våkner ørten ganger hver natt, og jeg/vi begynner å bli lettere smådesperat etter å få sove litt sammenhengende. Vurderer å spørre etter sovemedisin, men ser i Felleskatalogen at de ikke bruker Vallergan til barn under 2 år pga sikkerhet????? Hvilken annen medisin kan man da bruke? Vi trenger ikke hjelp til innsovningen, for den går stort sett greit. Vi trenger hjelp til å holde henne sovende gjennom natten. Hun sover frem til den tiden da vi skal legge oss, eller litt før det, og så går det slag i slag hele natten med jevnlig gråt og oppvåkning Hva kan vi gjøre????

Plastilina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-01-2006, 10:39   #2
Supermedlem

Feline sin avatar

Medlem siden: May 2003
Sted: Kolbotn
Meldinger: 964
MP Rating: 100% (1)
Feline har en strålende fremtid.Feline har en strålende fremtid.Feline har en strålende fremtid.Feline har en strålende fremtid.Feline har en strålende fremtid.Feline har en strålende fremtid.Feline har en strålende fremtid.Feline har en strålende fremtid.Feline har en strålende fremtid.Feline har en strålende fremtid.Feline har en strålende fremtid.
Sv: Hjelp - manglende nattesøvn er i ferd med å ta knekken på meg.

Jeg startet den første kuren med Vallergan til datteren min da hun var 18 mnd jeg. Du burde ringe en lege og høre hva han/hun mener om det. Er nok litt forskjell i hva som praktiseres fra lege til lege. Brukte veeldig små doser på Mina.

Lillebror mai 06
Feline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-01-2006, 10:39   #3
Veteranmedlem

Fluke sin avatar

Medlem siden: May 2002
Meldinger: 4,672
Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.Fluke har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi brukte Vallergan fra han var 17 mnd for å få T. til å sove natta gjennom. Han sovnet også greit om kvelden, men våknet igjen og igjen og igjen. Med veldig liten dose Vallergan sov han hele natta og våknet uthvilt om morgenen.

Må presisere at dette ikke var en løsning jeg likte, og jeg sier ikke dette for å anbefale Vallergan, men ville bare fortelle hva vi måtte gjøre når alle andre muligheter var prøvd.

Håper du får noen andre tips her i tråden, men hvis ingen av dem virker er Vallergan et alternativ.
Gammel 17-01-2006, 10:44   #4
Medlem

Plastilina sin avatar

Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.Plastilina har mye å være stolt av.

Jeg er selv kommet veldig inn på tanken med å bruke Vallergan, men ble så usikker da jeg leste i Felleskatalogen at det ikke skulle brukes til barn under 2 år, men jeg ser jo at det ikke er noe som praktiseres. Teller litt på knappene om jeg skal ringe legen og høre. Kjenner at jeg er i ferd med å "tippe helt over" i mangel på søvn, og dette går ut over eldstemann som krever sitt på dagtid (han har ADHD) og selvfølgelig går det ut over parforholdet, da jeg aldri har overskudd til noe som helst....

Plastilina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-01-2006, 11:10   #5
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,047
3barnsmor har en strålende fremtid.3barnsmor har en strålende fremtid.3barnsmor har en strålende fremtid.3barnsmor har en strålende fremtid.3barnsmor har en strålende fremtid.3barnsmor har en strålende fremtid.3barnsmor har en strålende fremtid.3barnsmor har en strålende fremtid.3barnsmor har en strålende fremtid.3barnsmor har en strålende fremtid.3barnsmor har en strålende fremtid.

Jeg skjønner deg så godt, Plastilina! Vi har også et barn, 14 måneder, som våkner maange ganger hver natt. Det er så slitsomt altså, føler meg skikkelig sliten nå. Men jeg har tenkt at vi får prøve en stund til før vi evt. vurderer vallergan, fordi han er så liten ennå. Så en sympatiklem til deg!
Gammel 18-01-2006, 12:29   #6
Supermedlem

milo sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Nordmøre
Meldinger: 1,240
milo er fantastisk mot andre.milo er fantastisk mot andre.milo er fantastisk mot andre.milo er fantastisk mot andre.milo er fantastisk mot andre.milo er fantastisk mot andre.milo er fantastisk mot andre.milo er fantastisk mot andre.milo er fantastisk mot andre.milo er fantastisk mot andre.milo er fantastisk mot andre.

Ta kontakt med lege og hør hva som evt. kan gis. Vet at i enkelte tilfeller blir gitt en eller annen allergimedisin i stedet for vanlig sovemedisin, da allergimedisin har bivirkninger som påvirker søvnen.

Håper dere får hjelp Vet akkurat hvordan dere har det.
(Selv så har vi stanget hodet i veggen i forhold til legene, og ikke fått hjelp i fht. John og hans søvnproblem/hyppige oppvåkninger om natta).
Gammel 18-01-2006, 12:32   #7
Seniormedlem

Morskjærlighet sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Ramnes
Meldinger: 2,245
Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.Morskjærlighet har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi fikk vallargan til gutten vår da han var 7 mnd og han lever i beste velgående. Legen har en samtale med deg og forteller deg hvor stor dose du skal gi. VI ga bare 0,5 ml i starten og økte ettersom han ble større. Nå er han 16 mnd snart og trenger ikke lenger Vallargan....
Så jeg har stor tro og de bveste anbefalinger ang vallargan. Det brukes kun i perioder og så prøver man uten. Sover han så er det jo flott,og våkner han fremdeles prøver man en periode til.

Lykke til!!
Gammel 23-01-2006, 08:47   #8
Medlem

Plastilina sin avatar

Helt utrolig nå har snuppa sovet i seks netter på rad!!!! Det har aldri skjedd før Og det uten at vi har gjort noe spesielt...... Jeg skjønner enda ikke at det faktisk er sant. Vel vi har jo gjort noe egentlig, etter den første natta hun sov godt flyttet vi henne inn på eget rom. Nå ser det ut til at det er i ferd med å virkelig gå seg til. Kanskje det var nok å true med sovemedisin Jeg er iallefall overlykkelig!!!!

Gammel 24-01-2006, 20:01   #9
Supermedlem

Labbis sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Ålesund
Meldinger: 794
Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.Labbis har mye å være stolt av.

Så bra at hun sover

Are har vel kanskje sovet en hel natt 10 ganger i sitt lille liv, så kjenner godt til nattevåk ja

Da jeg begynte på jobb igjen avtalte jeg og mannen at vi tar han annenhver natt slik at begge får muligheten til å sove ut. Dette funker bra her i huset. Eneste problemet nå er at han våkner så forbanna tidlig (kl 05!)
Gammel 24-01-2006, 20:33   #10
Seniormedlem

Klosetta sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 2,361
Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.Klosetta har mye å være stolt av.

Hvilke andre tips og triks finnes det da? Jeg har også ei som er våken om natten, nemlig. Hun sover på eget rom og sover fint fram til mellom 12 og 2, da våkner hun og er våken gjerne i 2-4 timer. Holder på å bli sprø!
Det spiller ingen rolle om hun sover på dagtid eller ikke, hun er like forbasket våken. Jeg har prøvd å trille, kjøre bil, ta henne opp, la henne ligge osv. Hun skriker sjeldent, men hun holder oss jo våken med bablingen sin alikevell. Begynner å jobbe igjen i neste uke og må si at jeg gruer meg skikkelig!
Klosetta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:48.