Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-05-2008, 23:00   #1
Medlem
 
Annba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: på toppen
Meldinger: 401
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.
:( Hjelp meg... Please!

Lillemann er en sjarmerende liten tass - helt til det kommer til soving.
Han har røra og tomla med soving siden han kom til verden, og jeg blir snart GAL!!!!
Han sover max 3x30 min på dagtid... Men det er egentlig greit, for det har vi fått en viss rutine på. Det er kveldene/natta som er problemet!

Han legger seg mellom 18.30 og 19.00.
Tidligere har leggingen også vært en kamp, men nå skriker han bare til jeg har kommet ned trappa. Max 30 sekunder mao.
Men så er helvetet i gang. Han våkner gjern 5-10 ganger innen vi går og legger oss ca 23.30!!!
Krakilsk deluxe. Da må han få "kosen" (sutteklut), sutten og nuss. Non ganger holder det, andre ganger nekter han å legge seg ned....
Om natta våkner han heldigvis ikke like ofte, men gjerne 2-3 ganger da også.
Jeg vet at det finnes de som har det MYE verre enn dette, men jeg er så sliten og lei!
Og når jeg endelig fikk til leggingen etter mye strev, så begynner han altså med denne oppvåkninga flere ganger ila kvelden!

Noen som kan hjelpe?
Han er straks 8 mndr, og jeg ammer han ikke.
Han ligger i egen seng på vårt rom, og det må han fortsette med en god stund, da barnerommet ikke er ferdig ennå.
__________________
Keiserinna '03 Kronprinsen '07
Jeg blir fru i 2010!
.............Sistebrøster i magen kommer i Februar/Mars...........
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-05-2008, 23:32   #2
Supermedlem
 
Sommerfugl25 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: skien
Meldinger: 1,336
MP Rating: 0% (0)
Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.
Sv: Hjelp meg... Please!

han sliter ikke med tenner nå da? det har plaget min sønn mye vet jeg,og han fikk sine to første da han var 5 mnd.
Jeg kjenner til følelsen forøvrig,og det er en tom trøst,men bit tenna sammen og hååp på en bedre natt neste natt....er liksom ikke annet å gjøre heller,så sant ikke det er noe fysisk som plager barnet ditt da. Vi har hatt myye trøbbel selv og det har vært mye pga tenner i kombinasjon med magtevondt pga matallergi. Lykke til
__________________


Sommerfugl25 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-05-2008, 23:49   #3
Supermedlem
 
Peaches sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 602
MP Rating: 0% (0)
Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.Peaches har mye å være stolt av.
Sv: Hjelp meg... Please!

Kan det være at han ikke er helt klar til å legge seg for natta enda? Lille har ofte en lur rundt kl. 17-18 og av og til våkner hun ikke før kl. 19. Likevel går det greit å legge henne etter kveldsstellet kl. 20.

Ikke kjekt å ha det på den måten, håper dere finner en løsning etterhvert.
__________________
Pie 02.11.07
Peaches er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-05-2008, 00:08   #4
Supermedlem
 
Sommerfugl25 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: skien
Meldinger: 1,336
MP Rating: 0% (0)
Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.
Sv: Hjelp meg... Please!

Og ja,det går ann å forsøke legge han litt seinere også? og ikke legge han helt på mett mage,tilfelle han blir "hyper" av det...vente en halvtime etter mat f eks....
__________________


Sommerfugl25 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-05-2008, 00:13   #5
VIP-Medlem
 
Lykketrollet_ sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 5,452
MP Rating: 0% (0)
Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.Lykketrollet_ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp meg... Please!

Da lillesøster var på den alderen måtte vi vente en stund etter kveldsmaten før vi la henne. Ellers gikk kvelden og natten slik du beskriver.
Ventet vi 45 min gikk det mye bedre. (våkne noen ganger gjorde hun jo, det gjør hun forsåvidt enda)

Men vi kunne ikke legge henne senere da. Fortsatt er begge to i seng mellom 1830 og 19. De får kvelds kl 18.
__________________
Storesøster 05 - Lillesøster 07
Min kamp mot kreften Jeg er blitt frisk!
Lykketrollet_ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2008, 21:50   #6
Supermedlem
 
pioneerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Meldinger: 865
MP Rating: 0% (0)
pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.pioneerjenta har mye å være stolt av.
Sv: Hjelp meg... Please!

til deg.
Forstår hvordan du har det.
Vi plages også her med søvn og legging osv

ingen tips å komme med, var på dag 1 her på å få henne til å sovne i egen seng. men etter litt skriking osv, ligger hun nå å sover i vår seng.
__________________
pioneerjenta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2008, 21:56   #7
Æresmedlem
 
_Kine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Sted: Rett ved Lillestrøm
Meldinger: 13,290
MP Rating: 0% (0)
_Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte._Kine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp meg... Please!

Her tok det TRETTEN MND før vi fikk smake søvn

ENDELIG, har lillemann gitt opp, skjønt at senga skal man sove i. Om man vil eller ikke
Hender han grynter litt med engang han har blitt lagt, men det tar ikke mange minuttene før han sover. ENDELIG sover han natta gjennom. Etter (igjen... ) tretten mnd.

Han la seg 18:30 - 19:00 før.
Hadde faste rutiner, han var trøtt da, sov godt om dagen osv.
Men vi hadde virkelig mange hælvetes mnd her
Vi begynte i januar, da gikk vi RETT på sak. Men det tok fortsatt 4 mnd før vi fikk smake på søvn.
Jeg håper dere kommer dere ut av det, vet ikke hvor mange tårer jeg har mistet.
I fortvilelse, i sinne og fordi jeg rettogslett ikke har hatt noe å gå på.
Det er så forbanna tung med sånne barn, og enda verre med folk som klager når de har sovebarn men har hatt en tøff natt.
Håper dere holder ut, de er virkelig smarte de små




ikke så mange tips, for jeg vet ærlig talt ikke hvordan vi klarte det
__________________
Gleder meg til jul, jeg
_Kine er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 16-06-2008, 22:51   #8
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Meldinger: 280
MP Rating: 0% (0)
Corine har mye å være stolt av.Corine har mye å være stolt av.Corine har mye å være stolt av.Corine har mye å være stolt av.Corine har mye å være stolt av.Corine har mye å være stolt av.Corine har mye å være stolt av.Corine har mye å være stolt av.Corine har mye å være stolt av.Corine har mye å være stolt av.Corine har mye å være stolt av.
Sv: Hjelp meg... Please!

Som flere nevner over her: det kan jo være at babyen din ikke er klar for natta enda kl 18.30-19.
Jenta mi er også snart 8 mnd, og når vi legger henne varierer veldig. Jeg legger ikke et barn som ikke er trøtt, det blir for mye kamp. Og jeg vil ikke gjøre legging til en kamp

Hvis hun ikke sover etter kl 16 på ettermiddagen, går det fint å legge henne for kvelden ca kl 20. Hvis hun derimot sover en liten dupp etter kl 16 på ettermiddagen, er hun ikke klar for natten før ca 21- 22. Da legger vi oss som regel sammen hun og jeg. Leggetiden på kvelden varierer også etter hva vi har gjort på dagtid, om vi har vært mye ute, sammen med folk, hvilke inntrykk hun har fått. Og er hun ikke klar for natten, så presser jeg henne ikke til å sove til "rett tid."

Hvis du greier det- prøv å senk skuldrene litt. Ikke se på klokka, og følg leggetidene slavisk. Det er mye som skjer i denne alderen: tenner, inntrykk fra dagen osv.
Prøv å nyt studene barnet ditt er våkent
__________________
5. november 2007
Corine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-06-2008, 21:01   #9
Medlem
 
Annba sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: på toppen
Meldinger: 401
MP Rating: 100% (2)
Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.Annba har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hjelp meg... Please!

Tusen takk for alle svar, råd, og trøsteklemmer jenter.

Soving er fortsatt ikke noe lystig tema her i huset dessverre.
Mye er prøvd, og det meste forkastet.
Jeg legger ham ikke dersom han ikke er trøtt, men han ER trøtt mellom 18.00 og 19.00
Fortsatt våkner han om kveldene, og fortsatt våkner han om natta.
Nå er det verre enn noensinne...
Før var det "bare" å stappe innn sutten et x antall ganger, men nå våkner han midt på natta og mener bestemt at det er dagen.
Jeg tar han ikke opp, for han krever det egentlig ikke heller... Men han laller og skravler og reiser seg opp i senga.
Ettersom han ikke greier å sette seg ned igjen av seg selv, begynner han å skrike etter en stund.
Jeg legger han ned igjen, gir ham "kosen" og legger meg tilbake i senga.
Han setter seg straks opp igjen og fortsetter som før, med pludring, leking og reiser seg opp igjen...
Sånn holder vi på i halvannen time omtrent...

Til Mandagen er jeg tilbake i jobb...
Fatter ikke hvordan dette skal gå! Jeg er helt tynnslitt i kantene føler jeg.

Er jo "godt" å høre at flere har hatt det på samme måten, og at det har blitt bedre.
Det gir meg i ellefall en strime lys i enden av tunnellen, selv om jeg har vondt for å forstå hvordan dette bare skal "gå over av seg selv"...
Tusen takk igjen til dere som har svart. Er deilig å ha et sted å tømme seg litt på i blant.
__________________
Keiserinna '03 Kronprinsen '07
Jeg blir fru i 2010!
.............Sistebrøster i magen kommer i Februar/Mars...........
Mine barn får ikke kropp og immunsystem forurenset med vaksine!
Annba er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:20.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com