Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-07-2008, 21:36   #1
Supermedlem

lynnette sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 527
MP Rating: 0% (0)
lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.
holder på å bli GAAAAAAAAAAAAAAL!!!!

har en gutt på 2,5 år,
Nå den siste tiden(månedene)står han opp,gang på gang på gang på gang på gang.bare tuller,finner på alt mulig tull.
flyr i timesvis og legger og legger og legger.når han endelig sovner er det vår tid til å sove.og om morgenen er han og oppe tidlig så får ikke noe tid da eller.og på dagtid er det stort sett trassing,hyling og skriking.så 90 % av vår hverdag går med på "krangling" og når vi aldri får tid for oss selv så blir vi og irriterte til slutt.Min tolmodighet er slutt.
hva i alle dager gjøre??periode ja,men nå har den jaggu vart lenge nok!!!!!
Prøver i det lengste å være rolig,og fornuftig,forklare han ting osv osv.Men orker ikke det i timesvis hver dag:tilslutt blir jeg rett og slett irritert....

(er leggingen som er d største problemet)
lynnette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 21:44   #2
Veteranmedlem

Elinor sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sør Trøndelag
Meldinger: 3,707
Elinor har et ubeskrivelig bra rykte.Elinor har et ubeskrivelig bra rykte.Elinor har et ubeskrivelig bra rykte.Elinor har et ubeskrivelig bra rykte.Elinor har et ubeskrivelig bra rykte.Elinor har et ubeskrivelig bra rykte.Elinor har et ubeskrivelig bra rykte.Elinor har et ubeskrivelig bra rykte.Elinor har et ubeskrivelig bra rykte.Elinor har et ubeskrivelig bra rykte.Elinor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: holder på å bli GAAAAAAAAAAAAAAL!!!!

Hva med å forsøke et sånt klistremerkeskjema da? Et klistremerke om morgenen om han har vært flink å ikke løpe opp/ut av rommet etter leggetid? Også en premie når det blir feks 5stk? Det kan være gave eller en tur eller noe han liker godt å gjøre, bake feks. Om han virkelig trenger lokkemiddel, pakk inn en gave og sett den synlig, feks oppå kjøleskapet (og ha gjerne skjemaet på kjøleskapet). La gjerne han være med å plukke ut klistremerker, og han kan være med når du tegner skjemaet, og forklar alt underveis. Sånn belønning kan fungere på vanskelige ting, det gjør det her i hvertfall.

Hvor lenge har det vart da? Er det et ferieproblem? Dvs om han er vant til å være i barnehagen, kanskje han trenger mer aktivisering?

Men jeg kan kjenne igjen denne evninderlige trassingen og kranglingen ja. Men jeg tror ikke vi har det i like stor grad, selv om jeg har lyst til å rive av meg håret enkelte dager.

Sist endret av Elinor; 27-07-2008 kl 21:48.
Elinor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-07-2008, 22:02   #3
Supermedlem

lynnette sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 527
lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.lynnette har mye å være stolt av.

takk for svar.
Jeg tviler på at et slik system vil fungere her.Selv om det sikkert er verdt å teste ut. Han er vanskelig å forklare ting til,da han ikke har tid til å stå rolig til ting er ferdig forklart. Og om en forklarer noe til han så er han helt enig,men når det kommer til stykket gjør han helt motsatt osv.
Er ikke et ferie problem nei...er vel 3.mnd nå,og da HVER kveld.Hadde det bare vært innimellom så hadde det vært greit,men begynner å bli lei nå ja....

og er ikke pga at han ikke er aktiv....
var likedan etter en dag i dyreparken,en hel dag på sjøen nå,eller når han har vært i bhg.
lynnette er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 29-07-2008, 16:40   #4
Supermedlem

Camilla82 sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,281
Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.Camilla82 har en strålende fremtid.

Vi hadde det slik her også i våres, han var oppe av sengen maaange ganger,kasta dyne og pute på gulvet osv.
Vi fulgte Berta sine råd i denne linken: http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=503764 (Min tips til de som sliter med legginga og søvn generelt:)

Anbefaler deg å prøve, jeg satt inne på rommet hans på en stol og gikk han opp av senga fulgte jeg han tilbake uten å si noen ting,kasta han dyna,tok jeg den opp uten å si noe osv. Han ble veldig sint da han ikke fikk den reaksjonen han forventet, kvelden etter flyttet jeg meg rett utenfor rommet. Nå tuller han ikke lenger og godt er det

Camilla82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:34.