Sv: holder på å bli GAAAAAAAAAAAAAAL!!!!
|
|
Hva med å forsøke et sånt klistremerkeskjema da? Et klistremerke om morgenen om han har vært flink å ikke løpe opp/ut av rommet etter leggetid? Også en premie når det blir feks 5stk? Det kan være gave eller en tur eller noe han liker godt å gjøre, bake feks. Om han virkelig trenger lokkemiddel, pakk inn en gave og sett den synlig, feks oppå kjøleskapet (og ha gjerne skjemaet på kjøleskapet). La gjerne han være med å plukke ut klistremerker, og han kan være med når du tegner skjemaet, og forklar alt underveis. Sånn belønning kan fungere på vanskelige ting, det gjør det her i hvertfall.
Hvor lenge har det vart da? Er det et ferieproblem? Dvs om han er vant til å være i barnehagen, kanskje han trenger mer aktivisering?
Men jeg kan kjenne igjen denne evninderlige trassingen og kranglingen ja. Men jeg tror ikke vi har det i like stor grad, selv om jeg har lyst til å rive av meg håret enkelte dager.
Sist endret av Elinor; 27-07-2008 kl 21:48.
|