Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-07-2008, 12:13   #1
Supermedlem
 
lykkeliten84 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 840
MP Rating: 0% (0)
lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.
lei_seg Holder på å bli gal

Vi har en sønn på 13 måneder som ikke klarer å sovne uten at vi står ved sengen hans. Så fort vi går ut av rommet hylskriker han.
Noen her som har gode tips og råd UTEN skrikekur. Det har vi prøvd og det ble bare værre. e
__________________
juni 07
lykkeliten84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2008, 12:16   #2
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,872
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Holder på å bli gal

Vår sønn har vært sånn i lange perioder. Han har en slik periode nå. Han har alltid hatt et veldig stort kontakt/trygghetsbehov. Jeg synes egentlig ikke det gjør noe. Jeg sitter heller ved sengen hans i 10 minutt, enn at han skal gråte i 30 minutt.

Om du ikke liker å sitte ved sengen hans, så skjønner jeg jo at det er slitsomt, men jeg ser litt sånn på det at han er liten så kort stund... Før jeg vet ordet av det, så er han tenåring, og kaster meg ut av rommet mitt så snart jeg viser meg der...
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2008, 12:20   #3
Supermedlem
 
lykkeliten84 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 840
MP Rating: 0% (0)
lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.
Sv: Holder på å bli gal

Hehe, ja du har et poeng der Tiden går fort. Problemet her er at han alltid har vært sånn, og det begynner å bli litt slitsomt. Hadde han sovnet på ti minutter så hadde jeg selvfølgelig sittet der. Men her snakker vi alt fra 30 minutter og til en time. Han er stuptrøtt men nekter å sove.
__________________
juni 07
lykkeliten84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2008, 12:23   #4
Supermedlem
 
Ulla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Australia
Meldinger: 954
MP Rating: 0% (0)
Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.
Sv: Holder på å bli gal

Et vanlig tips er å sette seg på en stol ved siden av senga, og så for hver kveld flytte den ørlite grann nærmere døra - og til slutt vil du sitte ved døra, og i døra, og rett utenfor døra.

Har også hørt tips om å gjøre "dagligdagse" ting utenfor rommet til ungen - brette klær, rydde etc., sånn at h*n hører kjente lyder. Men dette har dere kanskje prøvd?

Uansett: Lykke til!
__________________
Lykkelig mamma til mai 2006 og oktober 2004
Ulla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2008, 12:24   #5
Æresmedlem
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,872
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Holder på å bli gal

Sitat:
Opprinnelig postet av lykkeliten84 Vis post
Hehe, ja du har et poeng der Tiden går fort. Problemet her er at han alltid har vært sånn, og det begynner å bli litt slitsomt. Hadde han sovnet på ti minutter så hadde jeg selvfølgelig sittet der. Men her snakker vi alt fra 30 minutter og til en time. Han er stuptrøtt men nekter å sove.
Da poden var 13 måneder så hadde han også "alltid vært sånn". Vi brukte som regel en time på å få ham til å sovne i den tiden. Så har det bedret seg litt etter litt. Nå sovner han som regel i løpet av 5-15 minutt. I perioder har han sovnet selv, og så har han ønsket oss tilbake. Han er så liten enda, og selv om han er flink til å snakke så skjer det mye i løpet av en dag han aldri får satt ord på eller forstått. Så jeg ser ikke på det som urimelig at han i perioder trenger den ekstra tryggheten i å ha en av oss til stede når han skal sovne. Det er mye han skal legge av seg, før han kan finne roen...

Jeg bretter ofte klær mens jeg sitter der. ;o) Eller benytter sjansen til å roe ned litt selv, og tenke noen tanker.
__________________
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to know the difference.”
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2008, 12:25   #6
Supermedlem
 
lykkeliten84 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 840
MP Rating: 0% (0)
lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.lykkeliten84 har en strålende fremtid.
Sv: Holder på å bli gal

Takk for tips Skal prøve den metoden ja. Hvor langt skal man flytte stolen om gangen da? Kommer jo sikkert an på hvor stort rommet er Men sånn ca.
__________________
juni 07
lykkeliten84 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2008, 12:28   #7
Supermedlem
 
Ulla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Australia
Meldinger: 954
MP Rating: 0% (0)
Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.Ulla har en strålende fremtid.
Sv: Holder på å bli gal

Sitat:
Opprinnelig postet av lykkeliten84 Vis post
Takk for tips Skal prøve den metoden ja. Hvor langt skal man flytte stolen om gangen da? Kommer jo sikkert an på hvor stort rommet er Men sånn ca.
Det tror jeg nesten du må føle deg frem på - hvordan ungen reagerer når du flytter stolen unna. Dvs. når du er utenfor det "trygge" området.
__________________
Lykkelig mamma til mai 2006 og oktober 2004
Ulla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2008, 13:05   #8
Supermedlem
 
Sommerfugl25 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Sted: skien
Meldinger: 1,336
MP Rating: 0% (0)
Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.Sommerfugl25 har en strålende fremtid.
Sv: Holder på å bli gal

vi har det likt,enda vet det er slitsomt...men min gutt har alltid vært megakontaktsøkende,så jeg føler at han ikke føler seg trygg rett og slett...men det kan gå i perioder...noen ganger så går det lettere....men vi prøver la han sovne alene hver kveld,men som regel gråter han sårt....
__________________


Sommerfugl25 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2008, 13:36   #9
Seniormedlem
 
Q-melk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Sted: i et grått hus
Meldinger: 2,477
MP Rating: 0% (0)
Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.Q-melk har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Holder på å bli gal

Med storebror var det også sånn.
Jeg satte meg først sånn at han så meg.
Så flyttet jeg meg til en ende av senga, slik at han hørte meg, men ikke nødvendigvis så meg.
Så flyttet jeg meg gradvis nærmere og nærmere døra. ca 1/2 meter pr dag.
Satt rett utenfor døren og pratet i telefon, holdt på med data, vasket, støvsugde - egentlig hva som helst.

Med lillemann kom jeg meg liksom " aldri" ut av rommet mens han forstatt var våken. Han hadde også en periode med mareritt der han gråt i søvne. Da flyttet jeg inn på madrass på gulvet hans i en måneds tid, før jeg startet om igjen som jeg gjorde med storebror.
__________________
Teflonhukommelse ?? Who ? Me ?


Har senebetennelse i høyre arm, så alle innlegg skrives kun med venstre hånd. Vennligst overse alle trykkleifene mine en periode, er dere snille.
Q-melk er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-07-2008, 19:07   #10
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Meldinger: 191
MP Rating: 0% (0)
safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.safiria er fantastisk mot andre.
Sv: Holder på å bli gal

Huff, som jeg kjenner til det problemet! Vår lille håpefulle på 14 mnd vrææler straks vi går ut av rommet. Har prøvd skrike-kur her også, men som hos deg ble det bare verre.. Så, nå har jeg lagt madrass ved siden av hans seng, som jeg sitter/ligger i mens han roer seg og så sovner. Bruker fort en times tid på å få han til å sovne. Men men, som Niobe sier, snart kaster de oss ut døra straks vi nærmer oss rommet.. Så, da får det heller være litt styr nå.
__________________
Lille skatten kom til verden 09.05.07
safiria er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:02.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com