Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-01-2006, 18:00   #1
Medlem

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 473
MP Rating: 0% (0)
anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.
Question hvordan skal jeg lære..

snuppa mi å sovne ute i vogna alene?

vi er ute å går tur hver dag.. hun sovner ikke i vogna før vi har gått ca 1/2 time.. når vi er på vei ut døra er hun utålmodig og sutrete hvis jeg somler... stopper vi, våkner hun med en gang..

men hvordan kan jeg "lære" ho at når ho blir lagt i vogna og vogna står stille på verandaen, at ho skal sove???

visste ikke hvor jeg skulle legge denne tråden, så moderator;du må bare flytte hvis den ble lagt feil
Gammel 25-01-2006, 07:41   #2
Supermedlem

Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 933
fjellrypa har mye å være stolt av.fjellrypa har mye å være stolt av.fjellrypa har mye å være stolt av.fjellrypa har mye å være stolt av.fjellrypa har mye å være stolt av.fjellrypa har mye å være stolt av.fjellrypa har mye å være stolt av.fjellrypa har mye å være stolt av.fjellrypa har mye å være stolt av.fjellrypa har mye å være stolt av.fjellrypa har mye å være stolt av.
Sv: hvordan skal jeg lære..

Jeg triller fremdeles snuppa mi i søvn i en alder av 2,5 år. I barnehagen derimot blir hun som regel bare parkert - og legger seg til å sove helt greit. Så jeg kan nok ikke hjelpe deg - det er jo fint å få seg en tur da!
fjellrypa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-01-2006, 15:58   #3
Supermedlem

Tullejenta sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Stavanger
Meldinger: 907
Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.Tullejenta har mye å være stolt av.

Tror nok at dette kan være ganske individuelt og iflg min mamma måtte vogna stå i ro da jeg var liten for at jeg skulle sove (til trillepikenes store sorg). Du kan jo prøve å trille saktere og saktere, evt fram og tilbake. Ligger hun godt i vogna? Nok plass og behagelig temperatur/ bekledning?
Gammel 26-01-2006, 16:06   #4
Medlem

Medlem siden: Oct 2005
Meldinger: 473
anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.anneg er som en lysfontene.

har på ho sånn passe med tøy.. + voksipose..
d jeg er litt bekymret for er når ho begynner i barnehagen.. at ho ikke vil sovne alene..

var på 3t i dag.. ho fikk raserianfall bare etter 15 min der uten meg.. (barnepassen der)
Gammel 26-01-2006, 17:55   #5
Supermedlem

cora sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Akershus
Meldinger: 968
cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.cora har mye å være stolt av.

I barnehagen har de rutiner på dette, og det vil nok ta kort tid før jenta di sovner med en gang hun blir lagt i vogna. Dette bør du ikke bekymre deg for i det hele tatt. Går sikkert kjempefint!
Gammel 26-01-2006, 18:03   #6
Supermedlem

Sina sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,104
Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.Sina har en strålende fremtid.

Jenta mi var helt umulig på det er når hun var mindre også. Jeg må fremdeles trille henne i søvn men hun sover videre selv om vognen er i ro.
Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for dette ennå. Min erfaring er at slike ting ofte forandrer seg etterhvert som de blir større.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:41.