Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-09-2008, 07:28   #1
Seniormedlem

Salt sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,630
MP Rating: 0% (0)
Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.
Jeg er sliten!

Skjønner ikke hvorfor, men lillesnupp (6mndr) våkner sikkert 10 ganger hver natt..jeg er utslitt og vet ikke hva jeg skal gjøre. Føler det har blitt verre etter at vi startet med fast føde. Ikke bare sover vi dårlig, vi blir jo begge sure oh utålmodige på dagtid. Leggerutiner har vi alltid vært strikse med, og hun sovner godt i 19 tiden., Sover som regel i 5-6timer å så begynner det. Må gi henne tutten hver time og noen ganger ta henne opp å holde rundt henne.
Er ikke vant til dette, storesøster har alltid sovet kjempegodt.
Gammel 17-09-2008, 08:00   #2
Veteranmedlem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Nes i Akershus
Meldinger: 4,800
Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.Marit K har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Jeg er sliten!

Kan det være tenner på vei?
Vi har det i perioder på samme viset, uten at det er godt å identifisere hva det kommer av. Vi velger da minste motstands vei, og gir kos, flaske, smokk, eller hva det nå er barnet trenger. Jeg takler ikke å høre ungene mine gråte, og det synes jeg de skal slippe når de er så små.
Det er usannsynlig slitsomt med barn som våkner såpass ofte om natten, så jeg føler virkelig med deg. Håper det blir bedre snart.
Gammel 17-09-2008, 08:03   #3
Supermedlem

strax sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Nord-Norge
Meldinger: 766
strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.strax har en strålende fremtid.

disse små legger jo desverre fort til seg uvaner vi trøbblet med søvn i starten og jeg leste derfor mye om søvn. prøv å google litt å se om du ikke finner noen gode artikkler.... det jeg husker som gikk igjen mye da jeg leste var at de små ofte virker våkne, men hvis en gir de ett par minutt uten å forstyrre, så kan de falle til ro igjen av seg selv.... jeg leste også mange plasser at om natta skulle en være TREIG. bruk laaaaang tid på å komme deg inn til henne. gi henne tutt, gå ut se om det ordner seg av seg selv jeg pleide å gå på do, gå å drikke ovs bare for å ha noe å gjøre liksom mens jeg var treig en må vise de små at det ikke er 24timers service natt er natt...
Gammel 17-09-2008, 08:36   #4
Seniormedlem

bille sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 1,705
MP Rating: 100% (13)
bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.bille har et ubeskrivelig bra rykte.

Sånn var det her også etter at vi begynte med fast føde. Hun var våken hver time etter kl. 1 ca. Akkurat som hun følte behov for å øke melkeproduksjonen min siden hun hadde begynt med grøt, veldig merkelig. Så jeg ammet og ammet en periode, men det varte vel maks i 2 uker så gikk det over og var amming 2-3 ganger gjennom natten en liten periode, før hun sov hele natten. Og det har hun gjort siden, da var hun vel 7 mnd. Hvor lenge har dette pågått?

Jeg tror ikke dette er en "uvane", snarere en fase som godt kan komme av at dere har begynt med fast føde. Helsesøster sa det var ganske vanlig at de sov dårligere i starten. At veldig mange tror de begynner å sove natten gjennom etter å ha begynt med fast føde var bare en myte i følge henne og dette er en helsesøster som kan mye om søvn. Jeg tror altså at dette er en fase og at den vil gå over ganske raskt. Fasene er ofte korte for disse små. Men jeg skjønner selvsagt at det er forferdelig slitsomt, been there. Håper det løser seg snart!!

Jeg ser jo forresten nå at vesla di er omtrent akkurat like gammel som min var da hun holdt på slik..

"This too shall pass"

Sist endret av bille; 17-09-2008 kl 08:38.
bille er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-09-2008, 12:33   #5
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 408
Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.

Høres slitsomt ut
Kan det være at hun er tørst?
Jeg pleier alltid å ta med en tutekopp med vann når jeg legger vesla, og gir henne endel vann før hun sovner.
Klarer hun å finne tutten selv? Kanskje det kan hjelpe å legge endel tutter i senga slik at hun finner den selv? Jenta mi var ikke så veldig gammle før hun klarte å finne tutten selv i søvne.
Gammel 18-09-2008, 21:11   #6
Seniormedlem

Salt sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Sandnes
Meldinger: 2,630
Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.Salt har en strålende fremtid.

Tusen takk for gode svar

Ja, det KAN være tenner, det kan være tørste å det kan være mage...eller en fase, det Håper jeg virkelig at det er Jeg kan nok med fordel bli litt tregere før jeg er oppi senga hos henne, for det er ikke rare knystet hun gir fra seg før jeg er på plass . Å la henne gråte er ikke noe jeg heller er for, men det gjør hun heller ikke så lenge hun får det som hun vil Skal prøve å ta med meg vann på senga i kveld å se om hun kanskje er tørst, det har jeg ikke tenkt på før. For hun virker slett ikke sulten ihvertfall.
Har tenkt om jeg kanskje gir siste grøtmåltid litt sent og, altså jeg burde kanskje gi det en stund før hun skal legge seg ?Blir ofte rett før leggetid liksom. Å kanskje jeg har gitt for mye mat for fort ? Men det har bare blitt sånn siden hun ikke er superinterresert i pupp heller...

Ikke lett å skjønne seg på disse små. I det ene øyeblikket tror jeg at jeg virkelig har funnet ut hva som funker, for så å erfare at det ikke funket neste dag

Nå skal jeg være fornuftig å legge meg tidlig , og igjen takk for tips
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:16.