Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 09-06-2008, 10:40   #1
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,285
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.
Å la babyen gråte seg i søvn

Dere som gjør/har gjort dette, hvor gammel har babyen vært, og har det virket?

(Til info, jeg har aldri og ville aldri gjort det...
Eller dvs jeg har latt babyen sutre-gråte max 3 minutter for så å gå inn til henne og trøste, men da var hun ca 8-9 mnd )

.........................

Sist endret av silkepels; 09-06-2008 kl 16:38.
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 10:56   #2
Veteranmedlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Verdalen i rogaland
Meldinger: 4,992
Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.Dolly har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Å la babyen gråte seg i søvn

Jeg sa og aldri jeg ville gjøre det, men vi "måtte" med storesøster.. søvnen ble mindre og mindre og når hun var 5 mnd sov hun kun fra 02:00-05:00 og maks 2 timer på dagen i vogn som var i bevegelse.. så hun var sur og grinete hele tiden..

Når hun var 6 mnd var nok nok og vi la henne i egen seng for første gang hun ville aldri ligge i egen seng.. jeg gikk inn hvert minutt og sa det var natt nå måtte hun sove.. og første natten tok det 40 min før hun sov..andre natten 20 min og siste natten 2 min.. Og det var verd det.. hun var ikke blå under øynene mer og ikke grinete.. bare ei blid god jente

Prøvde allt annet først.. ammet henne i søvn og sånn men hun hylte etter puppen kom ut av munnen, ville ikke ligge inntil oss uten pupp og fant ikke roen før i 02-tiden uansett

Hobbybloggen
Dolly er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 11:03   #3
Veteranmedlem

Phoeebee sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Hillbillyhelvete
Meldinger: 3,499
MP Rating: 0% (0)
Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.

Slik gjorde vi med Malin da hun var tre og en halv måned. En halvtime første dagen, tyve minutter dagen etterpå, tredje dagen ti minutter, og fjerde dagen sovnet hun uten et pip. Kjipt mens det sto på, men ÅH så verd det! Gikk inn til henne ca hvert andre minutt, og ble der i ca et minutt hver gang, slik at hun aldri ble redd, og så at jeg var der hele tiden. Jeg tok henne aldri opp av sengen, men strøk på henne, og pratet rolig.

Nå prøver jeg å få Leo inn i en døgnrytme hvor han ammes i søvn i dobbelsengen kl. 19 hver kveld. Om et par-tre uker (når han er ca 14-15 uker) så kommer jeg til å gjøre det samme med ham som jeg gjorde med Malin, slik at han lærer å finne søvnen selv i sin egen seng.
Gammel 09-06-2008, 11:20   #4
Supermedlem

Gittemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Sted: Klepp....Stavanger
Meldinger: 923
Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.Gittemor har en strålende fremtid.

jeg måtte også gjøre det med lillegutt, men gikk inn hele tiden til han og snakket med han og koste med han....men løftet han ikke opp og tok han ikke med inn i stuen...for nå var det lalle tid....og etter det har vi hatt kjempe gode rutiner på leggingen..så det var fælt men det var verdt det...

Gittemor`s bryllupstråd!!
Gittemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 11:23   #5
Supermedlem

Strwberri sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 1,145
Blogginnlegg: 32
Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.Strwberri har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi gjorde det med Auroraen nå når hun ble 6-7 måneder gammel.
Vi hadde derimot ikke problemet med at hun ikke sov om natten. Her sov hun om natten, men hun nektet å ligge i sin egen seng og sove. Kun i vår seng ville hun sovne.

Jeg tok det en uke mannen var bortreist.
Første dagen tok det vel omtrent en time fra jeg la henne ned til hun var fullstendig borte. Etter en uke var det nok at jeg la henne ned, så snudde hun ræva til oss og sovnet. I egen seng, på eget rom. Trasket mellom stua og soverommet hennes, med babycallen på (selvsagt), og hørte på skrikingen hvilken type skriking det var. Så lenge det var "jeg er så fornærma at jeg tror jeg driter på meg sånn at du tar meg opp"-skriking så var det "greit". Det øyeblikket det hørtes ut som om hun skulle bli redd eller at det var noe som plagde henne var jeg klar til å ta henne opp. However, iløpet av den uka var det ikke EN gang hun hørtes redd ut.

Jeg angrer ikke en dag på at jeg gjorde det. Det var fullstendig verd den tøffe uka, for alle sin del. Nå sover hun fra kl. 18:30-19 til kl. 6 hver natt. Våkner ikke om natten en eneste gang. Ikke har vi måttet venne henne av med natt-flaske heller.

Aurora Linnea f. 8.oktober.2007

Strwberri er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 11:32   #6
Veteranmedlem

cakegirl_82 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Hommersåk
Meldinger: 4,797
cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av silkepels Vis post
Dere som gjør/har gjort dette, hvor gammel har babyen vært, og har det virket?

(Til info, jeg har aldri og ville aldri gjort det...)
hvorfor spør du da ?

jenta vår var 6 måneder når me tok "skrikekur light "på henne. då orket me ikkje å bysse henne lenger. gjekk inn til henne hvert 5 minutt og ga henne tutten og sa god natt. blei en del skriking dei 2 første kveldene men så den 3 kvelden sovnet hun av seg selv så det virket for oss !

cakegirl_82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 13:34   #7
Veteranmedlem

Phoeebee sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Hillbillyhelvete
Meldinger: 3,499
Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.Phoeebee har et ubeskrivelig bra rykte.

Tror kanskje Silkepels misforsto og trodde "vi" lot ungene skrike til det ble stille av seg selv. DET kunne jeg aldri gjort! MAX fem minutter, helst ikke mer enn to-tre.
Gammel 09-06-2008, 16:26   #8
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Nøtterøy
Meldinger: 6,285
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av cakegirl_82 Vis post
hvorfor spør du da ?
Det virket/virker som om noen gjør dette, og jeg lurte litt på alder og virkning.

.........................
silkepels er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-06-2008, 16:34   #9
Æresmedlem - Moderator

LindaSD sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 15,263
MP Rating: 100% (6)
LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.LindaSD har et ubeskrivelig bra rykte.

Det har vi gjort flere ganger ja, men husker ikke når første gang var da. Det er forskjellige ting som har gjort at situasjonen har oppstått, f.eks overtrøtt, ikke trøtt eller smokkeavvenning. Det hender fortsatt at det skjer, selv om hun nå er 4 år.

Mens vi prøver å lære barna våre alt om livet, lærer barna oss om hvorfor det er verd å leve
(Scrappingen min)
LindaSD er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:30.