Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 20-08-2008, 22:53   #1
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 2,102
MP Rating: 0% (0)
Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.
Liiiten frøken som overhode ikke sover på natten!

Jeg vet at frøkna mi er veeeldig liten enda, stakars vennen er jo bare 4 uker.
Men nå holder jeg helt ærlig på å møte veggen! Hun sover overhode ikke om natten!

Alså mellom 23 og mellom 06-09 er hun våken HELE tiden! Hvis hun dupper av, så våkner hun etter maks 10min og det gjør hun bare en eller to ganger de få nettene hun gjør det. Jeg skjønner jo at hun er for liten til å ha noe rytme enda, men jeg overlever faktisk ikke å være våken hver eneste natt! På dagen kan hun sove en del, men hun er litt urolig da også.

Jeg føler at, det noen dager, hvis hun har sovet veldig lite på dagen er fordi hun er overtrøtt, men det er sånn de dagene hun har sovet en del også.
Og hun spiser jevnt hele dagen, oftere enn hver 3. time og maser ikke så mye etter mat på natten. Bare ligger og grynter og akker seg, for så å begyne å gråte til jeg tar henne opp. Har prøvd både å ha henne i min seng helt inntil meg, i hennes egen seng og i vognbagen(e!).

Jeg har prøvd å vekke henne hver 2. time en dag for å se om det hjalp, og jeg har prøvd å la henne sove akkurat så mye hun styrer selv. Men uansett sover hun IKKE NOE på natten. Kjenner jeg begyner å få kortere og kortere lunte, også ovenfor mannen og storebroren, og det er vondt!

Er det noen som har noen tips eller forslag? Hun er jo så liten enda at jeg føler egentlig jeg bare må "takle" det.

Sist endret av Cathie; 20-08-2008 kl 22:55.
Cathie er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 20-08-2008, 22:56   #2
VIP-Medlem

Medlem siden: Oct 2002
Meldinger: 6,523
klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.klaras har en strålende fremtid.
Sv: Liiiten frøken som overhode ikke sover på natten!

Ja man må egentlig bare takle det siden hun er så liten. Begge mine var akkurat slik, og det ble ikke bedre før etter 2-3 mnd. Lillebror lærte seg å sove bedre etter litt musikk i sengen. Han var også lysvåken fra 23-3-4-5 på natta. Jeg tror noen babyer bare er slik og noe rutine var klin umulig å lage på mine i hvert fall.
klaras er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2008, 11:25   #3
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,348
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Det høres forferdelig slitsomt ut Jeg vet hva det vil si å ha søvnmangel og det er helt grusomt i lengden!

Jeg trur ikke du kan gjøre så mye annet en å prøve å ikke la henne sove for lenge (over 3 timer av gangen) om dagen og allerede nå innføre litt leggerutiner om kvelden.

Du får bare prøve å holde ut og glede deg til det blir bedre
Gammel 21-08-2008, 12:01   #4
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Har der kveldsrutiner allerede nå? Jeg tenker da på litt kos i soffaen, bad, sang, mat i mørkt rom og så natta? Når de blir ca 3 mnd så endrer seg søvnbehovet og de blir "automatisk" trøtte om kvelden.

Jeg sov nesten ikke (2-3 timer i døgnet) på flere uker og jeg holdt seriøst på å tørne, men man kommer gjennom det på et vis Nå sover jeg i gjennomsnill 6 timer hver natt og det er fortsatt for lite men det funker på et vis. Jeg klarte ikke å sove på dagen heller men hvis du klarer det så er det topp!

Gammel 21-08-2008, 12:11   #5
Seniormedlem

Cathie sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Meldinger: 2,102
Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.Cathie har en strålende fremtid.

Vi har ikke noe definerte "kveldsrutiner" så det skal prøves nå for å se om kan hjelpe!

Nå er hun skikkelig overtrøtt tror jeg, har ikke sovet mer enn en time sammenhengende siden 22 tiden i går kveld!
Hvordan pleier så små å sove i løpet av en dag egentlig? Hvor lenge er de våkne av gangen? Jeg aner jo ikke siden hun sover og er våken om hverandre hele dagen og våken hele natta!
Gammel 21-08-2008, 12:45   #6
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Cathie Vis post
Vi har ikke noe definerte "kveldsrutiner" så det skal prøves nå for å se om kan hjelpe!

Nå er hun skikkelig overtrøtt tror jeg, har ikke sovet mer enn en time sammenhengende siden 22 tiden i går kveld!
Hvordan pleier så små å sove i løpet av en dag egentlig? Hvor lenge er de våkne av gangen? Jeg aner jo ikke siden hun sover og er våken om hverandre hele dagen og våken hele natta!

Alva har alltid sovet mindre en gjennomsnittet på dagtid. En periode sov hun 2-3 dupper på maks 30 min hver dag. Hun var helt tydlige overtrøtt og sutret masse men sove skulle hun ikke Det er veldig viktig at vi får til den første luren hver dag, FØR hun blir overtrøtt. Hvis det blir tull med den første luren så er resten av dagen et slit.. Hvis vi står opp kl 7 må hun sove igjen senest kl 8.30.
Gammel 21-08-2008, 13:11   #7
Supermedlem

MariaB sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 1,157
MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.MariaB har mye å være stolt av.

Har desverre ingen gode råd....men det høres helt grusom ut å måtte ha det sånn, og kan godt forstå at du ser svart på å gå sånn i flere mnd...
Du har ikke hørt med helsestasjonen eller legen? Kanskje de har noen råd?

Emil ble født 16.07.08
MariaB er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2008, 13:14   #8
Seniormedlem

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Stjørdal
Meldinger: 1,958
lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.lille Siv har en strålende fremtid.

Uff, det høres skrekkelig slitsomt ut!
Hjelper det hvis hun får sove inntil deg da?
Lillebror sovner i allefall enklest hvis han får ligge inntil meg.
Kanskje varmeflaske i sengen hennes? Apoteket har jo sånn med bamse utenpå.
Smokk?
Noe med mammalukt på i sengen hennes?
Ligge på siden i stedenfor på ryggen?
Musikk?
Mer mat? (eneste som fungerer her når lillegutt oppfører seg sånn som du beskriver)

Lykke til

lille Siv er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2008, 13:39   #9
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,319
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

så forferdelig.. jeg har det ikke lett om nettene jeg heller, men ikke så ille som deg. men etter kl 03 ca så syns småen det er morgen her..
Ikke noe kjekt.. jeg føler virkelig med deg. støtter de andre rådene om kveldsstell. hva med et fast kveldsbad før pysjen taes på osv?

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-08-2008, 14:57   #10
Supermedlem

Zennia sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 518
Zennia har mye å være stolt av.Zennia har mye å være stolt av.Zennia har mye å være stolt av.Zennia har mye å være stolt av.Zennia har mye å være stolt av.Zennia har mye å være stolt av.Zennia har mye å være stolt av.Zennia har mye å være stolt av.Zennia har mye å være stolt av.Zennia har mye å være stolt av.Zennia har mye å være stolt av.

Aner ikke om noe kan hjelpe, men vi har rutine på nattdress, vaske han og skifte bleie før maten kl.23-24. Så dubber han under gulpingen, legger han i senga....det gikk kun å legge han dit etter at vi kjøpte uro. Og det er kun skogslydene han liker Har aldri på lys der. Om han våkner og ikke vil sovne igjen, tar jeg han over i senga sammen med oss, og eneste stilling som fungerer der er når både han og jeg ligger på siden mot hverandre, slik at han har ansiktet sånn ca. i armhulen min. I natt har jeg hatt inn smokken ca. 714 ganger, men han sov sammenhengende fra kl:10-14.3o, JIPPI!
Denne uroen: http://www.kidsa.no/epages/Store.sf/...roducts/FL0527

Lykke til, håper du får sove snart.

Sist endret av Zennia; 21-08-2008 kl 15:00.
Zennia er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:15.