Hei
Gutten min er nå 7 uker, vet det er tidlig enda, men vi sliter virkelig med å få han til å sove skikkelig. På dagtid går det som regel greit, da sover han i vognen sin eller i vogga inne på stua. Da kan det variere om jeg ammer han i søvn eller at han blir lagt våken og sovner av seg selv. Om han sovner av seg selv blir det alltid litt gråting, men aldri hyling liksom og det varer max 2 min.
På kveldstid derrimot nekter han å sove. Ammer jeg han i søvn våkner han 2 min etter jeg har lagt han fra meg, og legger jeg han våken ender det med hyling. Han roer seg når jeg tar han opp, men begynner igjen med en gang jeg setter meg ned med han eller legger han fra meg, så det ender opp med at jeg går rundt og vogger han i armene mine hele kveldene. Dette varer gjerne fra 17-18 til 23-24 på kvelden. Da sovner han som regel og godtar at vi legger han i sin egen seng. Der sover han til 3-4 for så å våkne og ikke vil sove igjen så starter det slik som på kvelden igjen frem til ca 8. Da sovner han og sover max 2 timer.
Jeg får jo ikke noe søvn selv på denne måten, men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal få dette til. Gutten trenger også mye mer søvn enn han får nå.
Jeg har i tillegg et større barn som også trenger meg, og en mann som jobber mye slik at jeg er mye alene med de så dette går ikke i lengden.
Alle råd mottas med stor takk!!
Sist endret av Hakka; 03-07-2008 kl 11:46.
|