Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-07-2008, 22:51   #1
Medlem
 
Labmor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ås
Meldinger: 153
MP Rating: 0% (0)
Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.
sove på samme rom som barna?

Jeg føler meg så unormal. Etter at frøkna vår ble født fant vi raskt ut at det var best for mannen min å sove på et annet rom, for hun hadde både snudd døgnrytme og kolikk, så for at han skulle fungere på jobb (og kunne avlaste meg en gang i mellom) måtte han sove om nettene (og de gangene jeg fikk sove var det greit å ikke bli forstyrret av hans snorking).

Etterhvert ble sovingen hennes bedre, men jeg er "dårlig på å sove" og det å løpe inn og ut om natten for å amme var ikke noe for meg, så vi fortsatte å sove på samme rom (men ikke samsove). Hun sluttet å våkne for pupp når hun var rundt 8 mnd, og jeg vurderte å "flytte ut", men hun våknet fortsatt endel og trengte smokken, så enden på visa ble at jeg fortsatt deler rom med henne. Jeg har prøvd å bytte rom noen ganger, men etter å ha vært inne hos henne 3-4 ganger i løpet av natten ender jeg opp på sovesofa'n hos henne igjen neste natt.

De gangene jeg ikke har ligget på samme rom som henne og hun har våknet og trengt trøst/smokk så har hun blitt veldig våken fordi det tar litt tid før jeg våkner når jeg ikke ligger rett ved siden av henne (når jeg ligger rett ved hører jeg gjerne i det hun begynner å våkne og kan stappe inn smokken før hun våkner helt). Jeg har flere venner som mener at hun (og jeg) sover dårligere fordi vi deler rom og at jeg kan sove meg igjennom mer av hennes "nesten" oppvåkninger ved å ikke ligge på samme rom som henne. Jeg er litt usikker, for de gangene jeg har prøvd synes jeg nettene har blitt mye mer rotete, men samtidig så har jeg jo ikke lyst å bli boende der inne til hun blir 18 .

I tillegg har hun begynt å ha veeeldig urolig netter for tiden (kan være våken i timesvis). Hun ligger alle mulig plasser i sprinkelsenga, og våkner masse og gråter (noen ganger sår gråt, andre ganger "jeg kjeder meg" gråt) og må noen netter roes lenge (spiller en CD hun er vant med hvis hun ikke får sove/gir henne et kosteteppe/legger armen gjennom sprinkelsenga), hun er ikke av den kosete typen, så å ta henne opp og bysse henne er ikke noe alternativ, for sånt liker hun ikke.

Dette ble veldig langt , men er det noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre. Vil det bare være vanskeligere å bytte rom ettersom hun blir eldre? Noen som har gjort det samme som meg og som har fått barnet over på eget rom til slutt? Kan jo legge til at hun har aldri sovnet alene, for hun blir så lei seg når vi går ut av rommet (på dagtid også) at vi pleier å sitte hos henne til hun sovner (vi synger 3 sanger også sier vi natta og legger oss ned i sengen ved siden av, sånn at hun vet vi er der, men gir henne ikke noe oppmerksomhet utover det)...er dette også feil kanskje? Huff, ikke lett dette her
__________________
Nina Emilie Født 11. mars 2007.

Min drømmefødsel


~Hvil i fred lille vakre Minstemann~

Sist endret av Labmor; 13-07-2008 kl 23:19. Begrunnelse: Liten tilføying...
Labmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2008, 07:03   #2
Supermedlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,474
MP Rating: 0% (0)
Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.
Sv: sove på samme rom som barna?

Jeg syns du skal gjøre akkurat det du føler for, og ikke høre på hva andre syns og mener. Jeg ville ha gjort det som hadde gitt meg best og mest søvn.
Vi sitter inne med barna våre til de har sovna.
Tantebarnet mitt på 3 år sover fortsatt inne på rommet til foreldra sine, og jenta mi på 3,5 sover fortsatt i dobbeltsenga m oss (Lillegutt sover i sin egen seng på eget rom, og storesøster skal også over i egen seng når vi flytter om en mnd. Får større hus da, og et rom til hver.)
__________________
Storesøster 05
Lillebror 06
Billa21 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2008, 07:57   #3
Medlem
 
Labmor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ås
Meldinger: 153
MP Rating: 0% (0)
Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.Labmor har mye å være stolt av.
Sv: sove på samme rom som barna?

Takk for svar

Jeg ligger jo hos henne fordi det var den mest lettvindte løsningen sånn i farten når man er trøtt etter x-antall våkenetter. MEN jeg har jo egentlig ikke lyst å bli inne hos henne så mye lenger, både fordi jeg tenker at det kanskje blir vanskeligere å "flytte ut" når hun skjønner mer, men også fordi jeg savner mannen min og senga mi. Vi har ikke plass til hennes seng på soverommet, derfor ligger jeg på sovesofa'n på barnerommet, og den er jo ikke verdens beste å sove på i lengden.

Derfor hadde jeg håpet at noen kanskje har gjort noe litt tilsvarende (eller evt hatt ungen på sitt rom) og hva man har gjort for å få ungen trygg på å sove alene på eget rom? Forventer jeg for mye av en på 16 mnd som våkner masse? Er det bedre å vente til hun har blitt litt eldre og sover mer sammenhengende før vi prøver? Så mange spørsmål
__________________
Nina Emilie Født 11. mars 2007.

Min drømmefødsel


~Hvil i fred lille vakre Minstemann~

Sist endret av Labmor; 14-07-2008 kl 13:51.
Labmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-07-2008, 10:20   #4
Supermedlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,474
MP Rating: 0% (0)
Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.
Sv: sove på samme rom som barna?

Syns ikke du forventer for mye nei. Men hva med å sitte inne hos henne til henne sovner. Og så legger du og mannen din dere på deres soverom. Og når henne våkner,så går en av dere inn på rommet hennes, og sitter der til henne sovner igjen.
Det funka ihvertfall for oss, når vi skulle få lillebror til å sove hele natta. Litt slitsomt når en er trøtt, men verdt strevet.
__________________
Storesøster 05
Lillebror 06
Billa21 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:32.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com