Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 07-07-2008, 21:34   #1
Supermedlem
 
maja03 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Røyken
Meldinger: 1,196
MP Rating: 0% (0)
maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.maja03 er fantastisk mot andre.
Sove på siden

Jeg vet jo at bebis ikke skal sove på magen men ryggen. Men hva med siden, er det "lov"/skadelig/ok?
Hun ligger på ryggen i vugga i stua og i senga si. Men hun sover de fleste nettene ved siden av meg i vår seng. Da ligger havner hun alltid på siden mot meg. Sikkert pga tyngden min som gjør at madrassen heller ørlite. Ser ut som hun trives og sover veldig godt. Men er dette egentlig bra?
__________________
29.08.2009
maja03 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 07-07-2008, 21:49   #2
Supermedlem
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Follo
Meldinger: 1,276
MP Rating: 0% (0)
emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.emma71 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sove på siden

Jeg er ikke akkurat noen ekspert, men jeg spurte på helsestasjonen om dette når sønnen min var 5-6 mnd. Han sov i veldig korte perioder om gangen på natta, og etter at jeg prøvde å la han ligge på siden sov han plutselig mange timer i strekk . Men da fikk jeg "kjeft" av helsesøster for det var nesten like ille som å ligge på maven. Jeg fortsatte allikevel med det for jeg var så utslitt av manglende søvn, og nå som 2,5-åring sover han fortsatt best på siden.
__________________

emma71 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2008, 17:33   #3
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 74
MP Rating: 0% (0)
Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.Linux har mye å være stolt av.
Sv: Sove på siden

Lillemann liker heller ikke å sove på ryggen. De timene han ligger i egen seng og sover (maks 6 timer i døgnet) ligger han på ryggen, men ellers ligger han helst på siden og sover. Han virker utrolig mye mer fornøyd da! Jeg synes det er rart at hs kjeftet på deg om dette, jeg vet om mange som lar småttisene ligge på siden rett og slett fordi de liker det best.

Min lillemann liker aller best å ligge på magen og sove, men det får han bare lov til under strengt oppsyn av meg eller pappaen.
Linux er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2008, 17:49   #4
Supermedlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,134
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
Tulli har en strålende fremtid.Tulli har en strålende fremtid.Tulli har en strålende fremtid.Tulli har en strålende fremtid.Tulli har en strålende fremtid.Tulli har en strålende fremtid.Tulli har en strålende fremtid.Tulli har en strålende fremtid.Tulli har en strålende fremtid.Tulli har en strålende fremtid.Tulli har en strålende fremtid.
Sv: Sove på siden

Kan de ikke sove på siden/magen når de klarer å snu seg selv? Fra rygg til siden/magen?

Min tulligutt gjør nemlig det nå når han er blitt 5,5 måned...
__________________
Tulli
Tullijenta (2003) og
Tulligutten(2008)
Tulli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2008, 18:03   #5
Veteranmedlem
 
cakegirl_82 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Hommersåk
Meldinger: 4,797
MP Rating: 100% (1)
cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.cakegirl_82 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Sove på siden

Filip sover på siden om natta, men eg støtter godt opp på magesiden sånn at han ikkje snur seg på magen. som regel sovner han inn på siden og legger seg over på ryggen når han sover. grunnen til at noen helsesøstre kjefter er vell pga. faren for at dei kan snu seg og bli liggende på magen.
__________________
Stolt mamma til Yuna og Filip
12.01.06 25.02.08


cakegirl_82 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:14.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com