Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 01-10-2008, 20:02   #1
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,347
MP Rating: 0% (0)
Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.
Soverutiner på avveie..

Jeg blir gal! Etter å ha fått fine soverutiner med pupp på rommet hennes, natta, legger henne i senga og så sover hun i løpet av noen få minutter, har vi nå fått et sant mareritt hver eneste kveld. Hun sovner nesten ved puppen fordi hun er så trøtt, jeg legger henne i senga og så begynner det. Hun skriker, sparker av seg dyna og kjemper mot søvnen. Vi går in etter noen minutter og bare hun hører skrittene våre utenfor døra så slutter hun å skrike. Med skriking mener jeg ikke gråt men skikkelig sinna-skriking Dette pågår leeeeeeenge hver eneste kveld, igår fra 19.15 til 21.50.

Samboeren min sa isted at det virker som om hun plutslig har skjønt at hun kan bestemme selv om hun vil sove eller ikke og det trur jeg faktisk stemmer Den siste uken (siden sove-tullet startet) har jeg merket at hun er blitt sta når det gjelder det meste. Har dette med alder/utvikling å gjøre? Jeg håper inderlig at dette bare er en fase som går fort over
Gammel 01-10-2008, 22:29   #2
Medlem

*Tina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Sunnmøre
Meldinger: 193
*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.*Tina har mye å være stolt av.
Sv: Soverutiner på avveie..

Det har ikkje vore andre ting inne i bildet då? Her havna vi heilt på tur med sovinga etter siste vaksinasjonen - det har no vart i ca ei veke, men håper på at det nok held på å normalisere seg igjen.

Hadde tre netter på rad med oppvåkning annankvar - til kvar time

Har også høyrt at sjukdom og tenner kan lage krøll i rutinene, men at det går seg til igjen etter ei stund.

*Tina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-10-2008, 09:47   #3
Medlem

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 408
Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.

Hun er 6 mnd ikke sant? Da er dette typisk!
Vi hadde samme problemet i den alderen, alle venninnene mine med babyogså. Det du kan gjøre er å se på dag rutinene, hvor mye sover hun på dagen, spiser hun nok? Kanskje gi 1 ekstra måltid eller øke grøt porsjonen? Hva med å bade før hun skal legge seg?

Det går seg til, men hos oss holdt det på en god stund.. slitsomt var det.
Gammel 02-10-2008, 10:27   #4
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.Lykkelig77 har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Silje sol Vis post
Hun er 6 mnd ikke sant? Da er dette typisk!
Vi hadde samme problemet i den alderen, alle venninnene mine med babyogså. Det du kan gjøre er å se på dag rutinene, hvor mye sover hun på dagen, spiser hun nok? Kanskje gi 1 ekstra måltid eller øke grøt porsjonen? Hva med å bade før hun skal legge seg?

Det går seg til, men hos oss holdt det på en god stund.. slitsomt var det.
Dette har jeg også hørt. At mange har en "krangleperiode" rundt 5-6 mnd. Jeg mener selv at hun sover bra om dagen, som regel 3 lurer hvorav en er lang og to korte. Hun får grøt om morgenen (spiser ikke så mye da), fruktpure midt på dagen og grøt om kvelden (ca kl 18). Noen kvelder spiser hun ganske mye og andre lite. Hun får masse pupp i tillegg til de andre måltidene. Bader gjør hun annenhver kveld.

I natt våknet hun for mat kl 1.40 og så sov hun helt til kl 8 :tullerdu: Det har ikke skjedd siden hun var bitteliten. Men jeg tørr ikke tru at det har skjedd en forandring til det bedre før dette skjer mange netter på rad
Gammel 02-10-2008, 10:29   #5
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av *Tina Vis post
Det har ikkje vore andre ting inne i bildet då? Her havna vi heilt på tur med sovinga etter siste vaksinasjonen - det har no vart i ca ei veke, men håper på at det nok held på å normalisere seg igjen.

Hadde tre netter på rad med oppvåkning annankvar - til kvar time

Har også høyrt at sjukdom og tenner kan lage krøll i rutinene, men at det går seg til igjen etter ei stund.

Hun har vært syk men dette startet etter at hun ble frisk igjen. Vaksinen har vi måttet utsette litt pga sykdom og antibiotika. Tenner har jeg trudd hun skal få lenge men det er enda ikke dukket opp noen

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:35.