Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-06-2008, 10:46   #1
Supermedlem

annka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,321
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.
Søvnmangel hjelp

vet ikke hvor jeg skal begynne egentlig..Minste jenta mi er ov er 4år no,ho sover aldri ei hel natt..alle ungene mine har sovet ilag med meg og fått pupp,men etter 2-3 års alder har de sovet mer og mer sammehengende noe som selvfølgelig burde være normalt..Snuppa ble og bedre da ho sluttet og amme ved 3års alder,men ikke helt...nå de siste mnd har ho trappa opp hylinga om natta..Har vært hos lege med ho, fikk til svar at hvilket barn skrek ikke på natta måtte fortelle han at jeg syns det er unormalt at en 4 åring skriker og bærer seg hele natta igjennom ...
Av og til virker det som ho har vondt, noenganger er ho jo ikke våken engang..enkelte netter kan ho surke og gnelde et par timer mens jeg spør hva er det, plutselig kan ho komme med at ho må på do....
jeg og ho sover på eget rom nå,de andre her i huset får jo heller ikke sove...Ho kan kjefte, ser ut som ho har mareritt, babler mye rart..i natt holdt ho det gåen de maange timer, plutselig ba ho om øye medisin (ho har pollen allergi) forstår ikke hvorfor ho ikke forteller meg hva det er? Ho er jo så stor og kan forklare seg...
mannen min lå på annet rom og smålo da jeg gikk for og hente medisin til snuppa..jeg hadde momlet at en vakker dag blir jeg og riste den ungen i søvne Jeg er så trøtt,går jaggu meg i surr her..Har våknet til meg selv på trappa ute (uten at ho skriker) med munnen full av sjokolade, hvor jeg sitter og ruller meg røyk og ska skikkelig kose meg...bruker aldri og gå i søvne, men nå er jeg ikke helt med...
hJELP noen
Gammel 24-06-2008, 11:39   #2
aja
Seniormedlem

aja sin avatar

Medlem siden: Apr 2002
Sted: Indre Østfold
Meldinger: 2,111
MP Rating: 0% (0)
aja har et ubeskrivelig bra rykte.aja har et ubeskrivelig bra rykte.aja har et ubeskrivelig bra rykte.aja har et ubeskrivelig bra rykte.aja har et ubeskrivelig bra rykte.aja har et ubeskrivelig bra rykte.aja har et ubeskrivelig bra rykte.aja har et ubeskrivelig bra rykte.aja har et ubeskrivelig bra rykte.aja har et ubeskrivelig bra rykte.aja har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Søvnmangel hjelp

Dette er IKKE bra altså
Jeg hadde bedt om å få en vurdering fra en annen lege om ikke fastlegen tar dette alvorlig! Jeg har selv gått natt etter natt med en baby + hatt et barn til på to år, og levd på en times søvn i døgnet. Det er risikabelt både for seg selv og alle andre....

Og jeg tror mannen din ligger dårligst an som ligger og små-ler av deg om natten

Men helt seriøst altså - det er hjelp å få! Ikke gi deg. Man skal være relativt oppegående og ressurssterk for å være syk eller trenge hjelp i Norge.....

aja er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-06-2008, 21:12   #3
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 1,474
Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.Billa21 har en strålende fremtid.

Det er vel ikke akkurat normalt at en 4-åring styrer sånn om nettene. Hva med å kontakte helsestasjonen om råd?
Eller hva med å prøve fotsoneterapi for å bedre søvnen hennes?
Gammel 24-06-2008, 22:23   #4
Seniormedlem

Miraluca sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 1,699
Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.Miraluca har en strålende fremtid.

vil bare si at dette høres veldig likt ut som lillebroren til mannen min sin "oppførsel" da han var liten. Han ble sjekka opp og ned på sykehus uten at de fant ut noe, men gutten hadde tydeligvis vondt uten at noen kunne svar på noe. Etter de kom hjem fra sykehuset fikk de tips om noe magnetgreier som de festa under sengen (noen andre må nok forklare deg ka det går ut på, for eg skjønner ikkje helt), men etter det ble det helt ny natt hos de. De festa samme greiene under senga til alle ungene etter dette her. Skulle bare ønske eg kunne forklart akkurat ka du trenger og hvor du får tak i, for det er jo en mulighet for at det finnes en ekstrem enkel løsning på søvnmangelen i huset ditt.. håper noen kan utfylle meg her!
Gammel 26-06-2008, 12:45   #5
Medlem

Nebadon sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 211
MP Rating: 100% (1)
Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.Nebadon har mye å være stolt av.

Hei! av egen erfaring hadde jeg kontaktet sove-karin.no, karin naphaug.. hun er søvn pedagog og barnespesialist i alle aldre.
koster litt, men det er absolut verdt det!! detb var et helvette å ikke få sove!

send meg en Pm om d er noe du lurer på

Prinsen kom 15.07.07
mars 09
Nebadon er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-07-2008, 07:47   #6
Medlem

Medlem siden: May 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 191
emsi er et navn alle kjenner.emsi er et navn alle kjenner.emsi er et navn alle kjenner.emsi er et navn alle kjenner.emsi er et navn alle kjenner.emsi er et navn alle kjenner.emsi er et navn alle kjenner.emsi er et navn alle kjenner.emsi er et navn alle kjenner.emsi er et navn alle kjenner.emsi er et navn alle kjenner.

noen andre som kjenner til det med magneter??? hørtes spennende ut...

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 23:12.