Klart du ikke er ond!! På ingen måte. Det er en grunn til at det å bli nektet søvn er en torturmetode (uten sammenligning forøvrig selvsagt..
), det er forferdelig tungt å ikke få sove over lengre tid. Og ikke bare for din del, men for gutten sin del også!
Om han virkelig ikke sover på ryggen, altså..dere har forsøkt lenge, og han viser ingen tegn til å venne seg til det heller, så hadde jeg forsøkt å legge barnet litt på siden. Har du forsøkt sideleie?
Om det bare er mageleie som fungerer..
Ja, da hadde vi vel måttet forsøke det også.. Sunniva sov helt klart best på magen (hun sov ekstremt lite på dagtid, i en alder av 3 uker sov hun 15 min fra kla 7 om morgenen til 23 om kvelden - hun hadde også kolikk..
), men det fikk hun bare "lov" til om dagen når hun sov i rommet vi befant oss.
Skulle vi ha latt henne sove på magen om natten (på siden også forøvrig), så hadde det IKKE skjedd uten pustealarm. Ja, jeg er nok over gjennomsnittet bekymret for krybbedød (av naturlige grunner), men det hadde vært et ultimatum for min del. Sunniva sov på alarm selv om hun lå på ryggen hun.
Om man velger å benytte pustealarm, så kan man selvsagt ikke stole blindt på den. Jeg hadde vel sørget for at madrassen var så fast som man anbefaler, og at det var minimalt med løst tøy over den. Ingen pute, ingen koseklut (en gulpeklut lagt flat blir annerledes), ingen kosedyr, osv.
Om du vil ha tips til en pustealarm, så har vi vært veldig fornøyd med denne:
http://www.lillelulle.no/productdeta...product=100200 . Vi kjenner flere som har brukt denne alarmen, og som er fornøyde med den.
Og til alle dere som synes det er hysterisk med pustealarm:
Her er den til og med på tilbud. Et av våre beste kjøp for å være ærlig, verdt hver krone for vår del..