Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-09-2008, 21:50   #1
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,319
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.
umenneskelig dilemma.

gutten min har kollikk men nå som vi har vært et par ganger til kiropraktor og det holder på å gi seg merker jeg at han helt klar foretrekker å sove på magen. Foretrekker er vel kanskje et svakt ord. han sover ikke om natten på ryggen. Jeg er så sykt sliten og har kapitulert og latt han sove på magen nå de siste nettene.. Har utrolig dårlig samvittighet og er livredd han skal døøøø..

er jeg helt ond som gjør dette?

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 21:58   #2
Veteranmedlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 3,588
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: umenneskelig dilemma.

Nei det syntes jeg ikke du er. Var ei i min termingruppe her som fikk beskjed om å la gutten sin bestemme selv, og etter en stund var han "over det" og kunne igjen sove på ryggen...

Jeg hra nå lræt meg tuohc metdone og kan skriev 300 ord i mintutet.
lucifine er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 22:00   #3
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,019
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Klart du ikke er ond!! På ingen måte. Det er en grunn til at det å bli nektet søvn er en torturmetode (uten sammenligning forøvrig selvsagt.. ), det er forferdelig tungt å ikke få sove over lengre tid. Og ikke bare for din del, men for gutten sin del også!

Om han virkelig ikke sover på ryggen, altså..dere har forsøkt lenge, og han viser ingen tegn til å venne seg til det heller, så hadde jeg forsøkt å legge barnet litt på siden. Har du forsøkt sideleie?

Om det bare er mageleie som fungerer.. Ja, da hadde vi vel måttet forsøke det også.. Sunniva sov helt klart best på magen (hun sov ekstremt lite på dagtid, i en alder av 3 uker sov hun 15 min fra kla 7 om morgenen til 23 om kvelden - hun hadde også kolikk.. ), men det fikk hun bare "lov" til om dagen når hun sov i rommet vi befant oss.

Skulle vi ha latt henne sove på magen om natten (på siden også forøvrig), så hadde det IKKE skjedd uten pustealarm. Ja, jeg er nok over gjennomsnittet bekymret for krybbedød (av naturlige grunner), men det hadde vært et ultimatum for min del. Sunniva sov på alarm selv om hun lå på ryggen hun.

Om man velger å benytte pustealarm, så kan man selvsagt ikke stole blindt på den. Jeg hadde vel sørget for at madrassen var så fast som man anbefaler, og at det var minimalt med løst tøy over den. Ingen pute, ingen koseklut (en gulpeklut lagt flat blir annerledes), ingen kosedyr, osv.

Om du vil ha tips til en pustealarm, så har vi vært veldig fornøyd med denne: http://www.lillelulle.no/productdeta...product=100200 . Vi kjenner flere som har brukt denne alarmen, og som er fornøyde med den.

Og til alle dere som synes det er hysterisk med pustealarm:

Her er den til og med på tilbud. Et av våre beste kjøp for å være ærlig, verdt hver krone for vår del..

Sist endret av Mariposamamma; 30-09-2008 kl 22:03.
Mariposamamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-09-2008, 22:05   #4
Supermedlem

Monen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Lier
Meldinger: 722
Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.Monen har en strålende fremtid.

Hvis det hadde vært absolutt eneste mulighet, hadde jeg gjort som mariposamamma sier; eliminert alle "farer" og brukt pustealarm.
Jeg vet ærlig talt ikke hvor godt jeg hadde sovet. Men jeg skjønner jo at du blir desperat, og det må jo han bli også!
Et vanskelig valg det der.
Har du prøvd å legge han på siden?
Gammel 30-09-2008, 22:43   #5
Medlem

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Drømmehagen
Meldinger: 348
Tante Fiolett har en strålende fremtid.Tante Fiolett har en strålende fremtid.Tante Fiolett har en strålende fremtid.Tante Fiolett har en strålende fremtid.Tante Fiolett har en strålende fremtid.Tante Fiolett har en strålende fremtid.Tante Fiolett har en strålende fremtid.Tante Fiolett har en strålende fremtid.Tante Fiolett har en strålende fremtid.Tante Fiolett har en strålende fremtid.Tante Fiolett har en strålende fremtid.

Skaff deg Babysense eller lignende og la ham sove på magen. Anna Wahlgren, som har skrevet boken Lær barnet ditt å sove hele natta, er en forkjemper for mageleie. Les fx kapittelet side 20 i boken. Da får du kanskje et litt mer nyansert bilde av soveleieproblematikken.

Selv legger jeg vesla på rygg, men hun sover helst på siden, noe som heller ikke er anbefalt. Har Babysense, noe som gjøre at jeg sover godt likevel. En god investering. Det ligger flere ute på Finn.
Gammel 01-10-2008, 08:25   #6
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,319
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

har ikke hørt om pustealarm før.. det må vi kjøpe!!!! da er jo saken løst.. Jaaadaaa vi har prøvd sideleie, snu han når han sover godt osv osv.. begynte å legge han på magen om dagen ved siden av meg i sofaen og oppdaget en helt ny verden.. og da var jo nettene løst også.. jeg sover ikke så godt nei. men søvn blir det jo i motsetning til før..

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2008, 09:47   #7
Supermedlem

Medlem siden: May 2005
Meldinger: 1,480
Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.Vibs har en strålende fremtid.

Vi har også den alarmen Mariposamamma linker til. Nå har vi en jente som sov på ryggen men jeg er litt hysterisk og måtte sjekke henne hele tiden. Med denne alarmen følte jeg meg mye tryggere. Nå har vi faktisk kjøpt enda en type som festes i bleia/klærne, og som kan brukes ved samsoving, i vogn etc. Hysterisk, jada . Bedre det enn utrygg, som jeg ellers blir.
Gammel 01-10-2008, 09:59   #8
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,872
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Om jeg ikke hadde hatt noe annet valg enn å la barnet sove på magen, så hadde jeg investert i pustealarm, ja.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-10-2008, 10:13   #9
Supermedlem

Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 1,019
Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.Mariposamamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Så bra at det høres ut som en "løsning" å kjøpe pustealarm SR! Jeg vil bare forsiktig minne om at man ikke bør stole blindt på alarmen.

Sitat:
Opprinnelig postet av Tante Fiolett Vis post
Anna Wahlgren, som har skrevet boken Lær barnet ditt å sove hele natta, er en forkjemper for mageleie. Les fx kapittelet side 20 i boken. Da får du kanskje et litt mer nyansert bilde av soveleieproblematikken.
Anna Wahlgren er en dame for seg selv. På mange måter.. Henne må jeg innrømme at jeg er litt skeptisk til, både når det kommer til en del metoder og meninger. Hun tror vel strengt tatt ikke på kolikk heller?!? (var det ikke sånn?).
Gammel 01-10-2008, 10:32   #10
Supermedlem

Klemmen sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Meldinger: 862
Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.Klemmen har en strålende fremtid.

Jeg hadde nok investert i en pustealarm ja, og latt gutten sove på magen
til deg SR

Storesøster 04
Lillebror 08
Klemmen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 22:45.