Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 15-04-2008, 10:58   #1
Medlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 482
Blogginnlegg: 11
MP Rating: 0% (0)
geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.
noia Våkner om natta, holder det gående ca 2 timer med sutring og skriking!

Blir litt lei... det som gjør meg mest lei er at jeg ikke skjønner hvorfor hun skriker å sutrer sånn hver natt.

Melkeflaska har jeg brukt en gang fordi jeg ikke hadde sovet på hele natta og orka bare ikke den 2 timers skrike kuren..og dermed kapitulerte med melkeflaska...

Men våkner hver natt gjort de siste 4 eller 5 nettene og holder det gående ca 2 t... Vil ikke bruke melkeflaska fordi er redd jeg da får det gående hver natt.

Tilbyr vann. Sjekker temperatur i rommet, om hun er tissebløt etc etc..og finner ingenting som skulle tilsi at noe er galt. Vann vil hun aldri ha.

Så kan det være stille 15 min så¨begynner hun igjen..slik holder hun på i 2 timer til hun sovner tilslutt. De siste 2 nettene har jeg sjekka forholdene og så plugga i ørene min med sov i ro og latt som jeg ikke hører for jeg skjønner ikke bæra hvorfor????

Det virker bare som når hun først våkner så er det vanskelig å sovne igjen.

Hun er 16 mnd'er og legger seg ca 19.30.. og sover vanligvis til kl 5.30 eller 6...

Noen som har tips om hva hun vil egentlig???

har prøvd å ta henne opp i min seng, men det nytter ikke...da sovner hun hvertfall ikke og ligger bare å snur og snur og hopper opp og ned og skal ned på golvet og rote i mørket...Så da får jo ingen sove...

Hun våknet første natta 1.30 og holdt på til 3.30..andre natta samme...3 natta 2 til kl 4..
Og i natt fra kl 3.15 til kl 5...

Hun har da sovet greit rundt før..i hvertfall fra en ca 13 eller 14 mnd... men nå er det krøll igjen.
Gammel 15-04-2008, 11:02   #2
VIP-Medlem

Pusa sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,205
MP Rating: 100% (9)
Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Våkner om natta, holder det gående ca 2 timer med sutring og skriking!

Storesøster har alltid vært et prakteksemplar når det gjelder søvn, men hun hadde også en slik periode som du beskriver. Har desverre ingen gode råd, men jeg kan trøste deg med at det går garantert over. Bare så kjipt når man står midt oppi det.
Pusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2008, 11:30   #3
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Sover hun mye på dagen?
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2008, 12:23   #4
Medlem

geysirland sin avatar

geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.geysirland har en strålende fremtid.

Takk for svar... hun sover om dagen som hun har gjort hele tiden dvs mellom 2-4 timer...alt etter som... 4 timer er vel mer sjelden, men det hender.
Gammel 15-04-2008, 12:28   #5
Veteranmedlem

Nete sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Meldinger: 4,230
Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.Nete har et ubeskrivelig bra rykte.

Du burde i alle fall ikke bare overse henne når hun gråter sånn, og over så lang tid. 2 timer er alt for lenge og ligge våken alene. Hun er kanskje redd da?

Uansett, dette vil nok gå over, som alt annet . I mellomtiden ville jeg ha gjort henne trygg på at mamma er der for henne.

Om dette ikke gir seg på noen uker, så ville jeg vurdert å kutte ned på dagsovinga. Ialle fall hatt faste rutiner på dagsovinga. Feks. to timer fra 13-15.

Sist endret av Nete; 15-04-2008 kl 12:32.
Nete er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2008, 12:38   #6
Supermedlem

xtina sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 938
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har hatt det likedann, sjekka med legen og det viste seg at han hadde øreverk. Bare et tips, han hadde ikke andre symptomer enn litt snørrete. Blid som ei sol på dagen.
Gammel 15-04-2008, 14:26   #7
Medlem

geysirland sin avatar

takk for svar.

Var hos legen forrige uke pga hoste...men han sjekka ikke noe ører..fikk bare hostesaft.

Ja jeg er jo inne hos henne flere ganger..men det hjelper så lite...

Jeg tror også at det vil gå over igjen da...men lurte på om det var noe jeg ikke forsto...
Gammel 15-04-2008, 14:37   #8
Mex
Supermedlem

Mex sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Hedmark
Meldinger: 1,135
Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.Mex har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har det litt sånn om dagen vi også. Hos oss så funker det derimot bra å ta han opp i senga vår.. Ikke helt bra ser jeg for han har virkelig begynt å få det som vane å våkne igjen hver natt nå. Så nå lurer jeg litt på å legge meg på madrass ved siden av sengen hans. Det har funka før.
Gammel 15-04-2008, 14:53   #9
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 18,739
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes det virker som hun sover litt mye på dagen? Jeg tror jeg ville forsøkt å kutte litt på dagsovingen hennes.

Ellers føler jeg at veldig mange barn har en slik periode med våken/gråtetid om natten. Vi har ikke slitt så mye med akkurat dette, men mer med hyppige oppvåkninger. Her skyldes mye av den urolige søvnen ørebetennelser, så jeg ville fått det sjekket. Ø
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-04-2008, 15:44   #10
Supermedlem

Xitra sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Meldinger: 528
Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.Xitra har en strålende fremtid.

Har vært igjennom akkurat det samme som deg med gråting i ca 2 timer hver natt... Jeg gikk innom rommet med jevne mellomrom uten at det hjalp noe særlig. Tok henne også opp og holdt henne. Roet seg da, men ble full hylings når jeg la henne i senga igjen. Gav også flaske enkelte netter, for holdt på å bli gal av å ikke sove. Her funka det heller ikke å legge henne i vår seng.

Det gikk faktisk over av seg selv. Våkenperiodene på natta ble kortere og kortere til de tilslutt bare ble borte!

Ville også prøvd å kutte ned på sovingen på dagen hvis det er mulig for dere. Ellers får du bare være tålmodig. Jeg gikk inn til henne i ca 10 minutters imellom. Fikk ikke sove så lenge hun var våken uansett, men kunne ikke gå inn for ofte heller, for da roet hun seg aldri ned.. Skjønner godt frustrasjonen din. Det er fryktelig når de ikke sover på natta. Man blir så rådvill. Bare ikke gjør som meg å gi flaske (...) dårlig idè igrunn Ble noen gråtfulle netter i ettertid da vi skulle slutte med den flaska...
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:16.