Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Helse og velvære > Søvn

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 02-03-2009, 14:03   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2009
Meldinger: 3
MP Rating: 0% (0)
Baboo er en ukjent størrelse akkurat nå.
:( Vil ikke sove om kvelden

Jenta mi er nå 8 uker gammel, og hun vil bare ikke sove i senga si om kvelden.
Hun sover ute hele dagen/ettermiddagen, og der sovner hun som en stein. Problemet er at hun er stuptrøtt rundt 10 om kvelden, og hun får da mat rundt 10 - 11. Men når vi prøver å legge henne så er hun skikkelig sutrete, og gråter som besatt til tider.. Slik holder hun på i 2 - 3 timer, og da sovner hun av utmattelse. Heldigvis da så sover hun hele natta, og våkner igjen rundt 6 - 7. Jeg er veldig glad for at hun allerede sover hele natta.
Hun har hatt fire behandlinger hos kiropraktor, og er nå fri for låsninger i nakken, ryggen og bekkenet. Hun har blitt MYE bedre av de behandlingene! Når hun er våken om dagen så er hun verdens snilleste jente! Hun smiler, og prater mye.. Selv om hun er kravstor, og trenger MASSE oppmerksomhet!

Er det noen som har noen tips til hvordan hun kan få sove om kvelden??
Hun er jo så trøtt stakkar
Gammel 02-03-2009, 14:37   #2
Supermedlem

geysirland sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 625
Blogginnlegg: 24
geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.geysirland har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Vil ikke sove om kvelden

8 uker er veldig ungt da. Når de er så små har jeg hatt dem i fanget eller latt dem sove på fanget mitt for så å flytte dem over til sin egen seng etterhvert. Det har i hvertfall funka greit her. Minsten på 6 mnd...legger seg sjøl nå og sovner på ett blunk på kveldene. Men..han er mye våken på natta skal sies da.
Gammel 02-03-2009, 16:39   #3
Juniormedlem

Men hvis man lar dem sovne på fanget om kveldene, blir det ikke veldig vanskelig til å få dem til å sovne for seg selv etterhvert da?
Gammel 02-03-2009, 16:56   #4
Medlem

<Karma> sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 198
<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.<Karma> har mye å være stolt av.

Snuppa mi ville ikke sove i senga si på den alderen.. til slutt flytta jeg vognbagen oppi senga, og problemet var løst... senga ble for stor og lys...

Lillemor født 30.april 2008
<Karma> er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 02-03-2009, 17:10   #5
Moderator

Silje sol sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Meldinger: 558
Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.Silje sol har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av <Karma> Vis post
Snuppa mi ville ikke sove i senga si på den alderen.. til slutt flytta jeg vognbagen oppi senga, og problemet var løst... senga ble for stor og lys...
Godt forslag.
Vi lot jenta vår sove i bagvogna til hun var 4 mnd. Hun sov så godt i den. om hun ikke roet seg med en gang så trillet vi litt att og fram, over en liten hump, da sovnet hun ganske kjapt.
Gammel 02-03-2009, 18:57   #6
Juniormedlem

Sitat:
Opprinnelig postet av <Karma> Vis post
Det er akkurat det jeg gjør. Har den oppi senga, for det var helt umulig å få henne til å sove i den vanlige senga på begynnelsen. Men det kan jo hende det er normalt å gråte et par - tre timer på kvelden. Men det er litt kjedelig når det er sånn.. blir ikke så mye kvalitetstid på mor og far da.. hehe!
Gammel 02-03-2009, 19:20   #7
Supermedlem

Mariam sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Meldinger: 639
Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.

Vi lot aisha sove i stua om kvelden (enten på brystet vårt eller i vugga) til vi la oss alle sammen. Da sov hun så tungt at hun fint kunne bli overflyttet til egen seng. Begynte vel ikke å legge henne for natta i egen seng før hun var nærmere fire mnd og klar for det. Syntes det var trygt og godt å ha henne i nærheten og hun følte seg nok sikrere selv også. Jeg hadde henne mest mulig inntill meg de første mnd for å gjøre henne "trygg". Ofte så forventer vi ting av barna som er urealistiske. De har jo feks vært tett inntill noen (i magen) hele deres liv og så skal de plutselig ligge alene å sove. Hadde nok protestert litt jeg også. Dessuten så storkoste vi oss med å ha henne i stua. Nøt å ha både Aisha og mannen rett forran nesa på meg .

Nå sovner hun med egen gang eller ligger og skravler litt til hun sovner. Brukte vel kanskje en ukes tid på å venne henne til å sovne selv. Da lagde vi en slags pølse av håndklær/tepper som vi la rundt hodet hennes og hun ålte seg intill den for å kose seg i søvn

Stikkord
kvelden, sove, søvn, urolig

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 04:17.